۰۲۱۷۴۶۳۴
کلاهبرداری های رایج از توریستان در تور سریلانکا

کلاهبرداری های رایج از توریستان در تور سریلانکا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

کلاهبرداری های رایج از توریستان در تور سریلانکا

 

سریلانکا یکی از دیدنی ترین کشورهای توریستی دنیا است و مردمانش به مهربان بودن و خونگرمی معروف هستند. مردم سریلانکا به قدری مهربان هستند که مطمئنا شما هم با دیدن آن ها غافلگیر می شوید. اما به هر حال در میان این مردم مهربان، یک سری افراد سودجو نیز حضور دارند که البته در هر کشور دیگری هم پیدا می شوند! این افراد سودجو منتظر هستند تا گذرشان به یک توریست بیفتد تا از ناآگاهی او سوء استفاده کنند و سودی به جیب بزنند! اینکه شما بدانید که کلاهبرداران سریلانکا از چه روش هایی برای سودجویی از توریستان استفاده می کنند و چه حقه های توریستی را به کار می گیرند، به شما کمک می کند که در تور سریلانکا گرفتار آن ها نشوید. ما در ادامه یک به یک  کلاهبرداری های رایج از توریستان در تور سریلانکا  را به شما معرفی می کنیم و به شما می گوییم که چگونه می توانید از این حقه های توریستی در تور ارزان سریلانکا در امان بمانید.

 

حقه توریستی توک توک در تور سریلانکا

 

یکی از رایج ترین کلاهبرداری هایی که در تور سریلانکا اتفاق می افتد، مربوط به توک توک ها (تاکسی های سه چرخه ای) سریلانکا می شود! راننده های یک سری از این سه چرخه ها در سریلانکا، توریستان را مجبور می کنند که مبلغی بیشتر از کرایه واقعی را به آن ها پرداخت کنند. برای اینکه گرفتار این حقه توریستی در تور سریلانکا نشوید، بهتر است که فقط و فقط سوار آن دسته از تاکسی های سه چرخه ای در تور سریلانکا شوید که مجهز به تاکسی متر هستند و حتما قبل از اینکه سوار آن ها شوید، با راننده بر سر تعرفه کرایه مذاکره کنید و حتما بعد از توافق سوار تاکسی های آن ها شوید. از این گذشته، به شما توصیه می کنیم که مسیر را با اپلیکیشن های مسیریابی چک کنید تا مطمئن شوید که راننده شما را از مسیر درست به مقصد می رساند و مسیر طولانی تر را انتخاب نمی کند.

 

 

حقه توریستی فروش ادویه در تور سریلانکا

 

یک سری باغ ادویه در سریلانکا وجود دارد که تبلیغات زیادی در تور سریلانکا برای بازدید از آن ها انجام می شود. وقتی که شما به یکی از این باغ های ادویه در سریلانکا می روید، از شما دعوت می شود که با روغن ماساژ بگیرید. بعد از ماساژ و درست وقتی که شما احساس خوبی را تجربه کرده اید، به شما پیشنهاد می دهند که کمی از این روغن ها و یا ادویه های گیاهی را برای خودتان تهیه کنید. یادتان باشد که خیلی از این روغن ها و ادویه ها کیفیت خوبی ندارند و اصلا ارزش خرید را ندارند. به شما توصیه می کنیم که حتما یک باغ ادویه معتبر را در تور ارزان سریلانکا برای بازدید انتخاب کنید و حتما تحقیقات لازم را در مورد آن باغ انجام دهید. از این گذشته، به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن از این باغ ها خرید نکنید و اگر هم نیاز به خرید ادویه و روغن داشتید، به یکی از بازارهای محلی سریلانکا بروید و روغن یا ادویه مورد نظرتان را از بازارهای سنتی تهیه کنید.

 

 

حقه توریستی خرید شیر خشک در تور سریلانکا

 

داستان این حقه توریستی در تور سریلانکا از این قرار است که یک فرد با ظاهر نیازمند به توریستان نزدیک می شود و از آن ها درخواست کمک می کند! او می گوید که برای خرید شیر خشک به کمک نیاز دارد! توریستان بیچاره هم که دلشان برای آن فرد می سوزد، به نزدیک ترین مغازه می روند و یک شیر خشک تهیه می کنند و آن شیر خشک را به آن فرد نیازمند هدیه می دهند! در صورتی که دست این فرد به ظاهر نیازمند و فروشنده مغازه در یک کاسه است و همه این کارها بر اساس نقشه انجام شده است. اول از همه اینکه فروشنده شیر خشک را به مبلغ بسیار بالاتر از حد واقعی به آن توریست بیچاره می فروشد و در نهایت هم تمام شیرها در پایان روز به مغازه برگردانده می شوند و دوباره فردا همین داستان تکرار می شود! با این حساب، به شما توصیه می کنیم که اگر کسی در تور سریلانکا به شما نزدیک شد و از شما درخواست کمک برای خرید شیرخشک کرد، اصلا به گفته های او توجهی نکنید و خیلی ساده از او فاصله بگیرید و اصلا احساس ترحم را به دلتان راه ندهید!

 

 

حقه توریستی ماهیگیری در تور سریلانکا

 

در امتداد سواحل جنوبی کشور جزیره ای سریلانکا، ماهیگیری به یک روش بسیار جالب انجام می شود. در این روش ماهیگیران روی یک تکه چوب می نشینند و شروع به ماهیگیری می کنند. توریستان نیز معمولا از دیدن سبک متفاوت ماهیگیری آن ها شگفت زده می شوند و معمولا شروع به عکاسی از منظره ماهیگیری آن ها می کنند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما یک سری از مردم سریلانکا از عکس های این توریستان سوء استفاده می کنند! آن ها در سواحل سریلانکا منتظر می مانند تا توریستان از این ماهیگیران عکس بگیرند و بعد ناگهان جلویشان سبز می شوند و به آن ها می گویند که این ما بودیم که به عنوان ماهیگیر در عکس شما حضور داشتیم و شما باید بابت عکاسی از ما به ما پول بدهید! به شما توصیه می کنیم که اگر یک وقت در تور سریلانکا اسیر این کلاهبرداران شدید، به هیچ عنوان به این افراد پول ندهید و به آن ها بگویید که عکاسی از اقیانوس اصلا کار غیر قانونی نیست!

 

 

حقه توریستی کافه در تور سریلانکا

 

با اینکه خیلی از مردم سریلانکا خونگرم و مهربان هستند، اما به هر حال یک سری هایشان هم منفعت طلب هستند! یک سری از این افراد منفعت طلب در  تور سریلانکا  به سراغ توریستان می روند و با آن ها طرح دوستی می ریزند. بعد هم از آن ها دعوت می کنند که با یکدیگر به یک کافه بروند تا به اصطلاح مهمانشان کنند! اما در نهایت بعد از اینکه شب به پایان رسید، در یک دم غیب می شوند و توریستان بیچاره می مانند و یک صورتحساب سنگین که به سختی می توانند از عهده پرداخت آن بربیایند! نکته عجیب ماجرا این است که بعضی وقت ها دست این افراد با صاحبان کافه در یک کاسه است و در نهایت پول بین هر دو آن ها تقسیم می شود! پس بهتر است که حواستان به چنین مواردی در تور سریلانکا باشد و اصلا دعوت کسی را برای رفتن به کافه در تور سریلانکا قبول نکنید.

 

زیما سفر مجری مستقیم تورهای سریلانکا.

۳۱ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران