۰۲۱۷۴۶۳۴
تایلند یا بالی کدام بهتر است؟

تایلند یا بالی کدام بهتر است؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

با اینکه مقاصد گردشگری ساحلی متعددی در دنیا وجود دارد، اما واقعیت این است که همه آن ها به معروفیت و محبوبیت تایلند و بالی نیستند. هم تایلند و هم بالی به خاطر طبیعت زیبا، سواحل جذاب، مردم خونگرم و جاذبه های گردشگری متعددی که دارند، تا حد زیادی بین توریستان محبوب شده اند و هر ساله توریستان زیادی را به خودشان جذب می کنند. اما سوال این است که بین این دو مقصد گردشگری، یعنی بین تایلند و بالی، کدامیک برای سفر بهتر هستند؟ ما امروز می خواهیم که یک مقایسه صادقانه بین تایلند و بالی انجام دهیم تا ببینیم که واقعا سفر به تایلند جذاب تر است و یا سفر به بالی؟ در این مقایسه با زیما سفر همراه باشید!

 

 

مقایسه حال و هوای تایلند و بالی

 

تایلند هم سواحل زیبایی دارد، هم جنگل های گرمسیری بی نظیری دارد، هم معابد بودایی بسیار جالبی دارد، هم مراکز خرید و بازارهای بسیار متنوعی دارد و هم اینکه برای جشن گرفتن محیط فوق العاده ای دارد. این بدین معنی است که اگر شما می خواهید به یک کشور سفر کنید و همه نوع تفریحی را در طول یک سفر واحد تجربه کنید، سفر به تایلند برای شما گزینه مناسبی است. اما سفر به بالی برای کسانی مناسب است که بازدید از طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری دیدنی و ریلکس کردن و آرام شدن برایشان در اولویت قرار دارد. چراکه بالی با وجود داشتن طبیعت بی نظیر و جاده های پر پیچ و خمی که از میان شالیزارهای سرسبز عبور می کنند، همان جایی است که شما می توانید در آن دغدغه جهان را به دست فراموشی بسپارید و برای چند روز در آن فقط برای دل خودتان زندگی کنید.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر بهترین زمان سفر

 

بهترین زمان سفر به تایلند بین نوامبر و اوایل آوریل (اواسط آبان تا اواخر فروردین) و بهترین زمان سفر به بالی بین آوریل و اکتبر (اواسط فروردین تا اواسط آبان) است. با این حساب شما می توانید بنا بر زمان سفرتان، بین بالی و تایلند یک مقصد گردشگری مناسب را برای خودتان انتخاب کنید.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر دسترسی

 

تایلند 11 فرودگاه بین المللی دارد و این بدین معنی است که شما به راحتی می توانید به شهرهای مختلف تایلند دسترسی پیدا کنید. از طرفی مسیرهای زمینی و ریلی تایلند نیز بسیار گسترده هستند و از این نظر هم می توان گفت که تایلند دسترسی خوبی دارد. بالی نیز یک فرودگاه بین المللی دارد که ایرلاین های مختلفی به آن پرواز دارند و شما به راحتی می توانید از تهران به آن دسترسی پیدا کنید. در ضمن شما می توانید فاصله بین بالی و جاکارتا را هم با یک پرواز 2 ساعته طی کنید.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر سواحل

 

تایلند بیش از 3000 کیلومتر مسیر ساحلی دارد و از نظر تنوع ساحل هیچ کم و کاستی ندارد. از طرفی بالی نیز سواحل بسیار زیبایی دارد. به طور کلی می توانیم بگوییم که اگر شما به دنبال آرامش هستید، بهتر است که به سواحل بالی بروید و اگر به دنبال هیجان هستید، بهتر است که سواحل تایلند را برای تفریح انتخاب کنید.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر هتل ها و اقامتگاه ها

 

هم تایلند و هم بالی به خاطر تنوع هتل هایشان مشهور شده اند. با این حساب می توان گفت که تایلند و بالی در این مقایسه برابر می شوند و هیچ کدامشان به آن یکی برتری ندارند. خوشبختانه باید بگوییم که هتل ارزان هم در بالی و هم در تایلند پیدا می شود و شما با هر بودجه ای می توانید در هتل های بالی و هتل های تایلند اقامت داشته باشید.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر تفریحات

 

در تایلند که هم مناطق کوهستانی و هم مناطق ساحلی وجود دارد، امکان تجربه هر نوع تفریح هیجان انگیزی از غواصی گرفته تا زیپ لاین وجود دارد. به همین خاطر معمولا تایلند نظر خیلی از توریستانی که اهل تفریحات هیجان انگیز هستند را به خودش جلب می کند. البته در بالی هم که یک جزیره کاملا توریستی است، امکانات تفریحی مختلفی تعبیه شده است و به جرئت می توان گفت که بالی هم از نظر امکانات تفریحی کم و کسری ندارد. خوب است این را هم بدانید که بالی بیشتر برای تفریح موج سواری معروف شده است. اما به جز موج سواری، امکان تجربه تفریحات دیگری هم در بالی وجود دارد. با این اوصاف می توانید این را مطمئن باشید که چه در بالی و چه در تایلند، می توانید تفریحات متنوع و مهیجی را تجربه کنید.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر زندگی شبانه

 

همان طور که می دانید زندگی شبانه تایلند بسیار معروف است. تایلند شب های سرزنده ای دارد و در واقع همین مساله به یکی از اصلی ترین دلایل توریستان برای سفر به تایلند تبدیل شده است. به هر حال این یک حقیقت است که تایلند در مقایسه با بالی زندگی شبانه متنوع تری دارد. البته در کافه های بالی نیز گروه های موسیقی بین المللی و دی جی های بسیار مطرحی برنامه اجرا می کنند و با این حساب می توان گفت که بالی نیز شب های سرزنده و بسیار جالبی دارد. در ضمن برنامه های محلی متعددی هم شب ها در بالی اجرا می شوند و در خیلی از رستوران های بالی، برنامه های زنده شبانه برنامه ریزی می شوند.

 

 

مقایسه تایلند و بالی از نظر جاذبه های گردشگری

 

تایلند یک کشور متنوع است و به هر گوشه اش که سفر کنید، جاذبه های گردشگری متعددی در انتظارتان خواهند بود. به جرئت می توان گفت که سفر به تایلند برای هر توریستی با هر سلیقه ای که داشته باشد، سفر جالبی است. چراکه تایلند هم جاذبه های گردشگری و هم اماکن دیدنی بسیار متنوعی دارد. در بالی نیز شالیزارهای برنج بسیار زیبا، معابد بسیار دیدنی، آبشارهای بسیار خاص و جنگل های گرمسیری بی بدیلی وجود دارد. با این حساب باید به شما بگوییم که مقایسه بالی و تایلند از نظر اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری مقایسه بسیار سختی است و شما با سفر به هر کدامشان می توانید به شکلی و به نوعی از بازدید از جاذبه های گردشگری بسیار جالب و دیدنی لذت ببرید.

 

 

نتیجه گیری نهایی: سفر به تایلند یا سفر به بالی؟

 

واقعیت این است که تصمیم گیری برای سفر بین دو مقصد گردشگری به جذابیت بالی و تایلند واقعا کار دشواری است. ما به شما حق می دهیم که کمی گیج شده باشید و در تصمیم گیری بین تور ارزان تایلند و تور ارزان بالی با مشکل مواجه شده باشید. اما به هر حال باید در نهایت یک تصمیم گیری انجام دهید و بالاخره یکی از تورها را برای خودتان رزرو کنید. توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال آرامش هستید، تور بالی و اگر به دنبال هیجان هستید، تور تایلند را رزرو کنید. در ضمن به این نکته هم توجه کنید که بالی فقط یک جزیره در کشور اندونزی است و شما با تور بالی می توانید از همه بخش های آن بازدید داشته باشید و درک کامل تری از بالی پیدا کنید. اما تایلند شهرهای مختلفی دارد و اگر شما بخواهید از همه شهرهای آن دیدن کنید و حس و حال همه قسمت های تایلند را درک کنید، باید سفر طولانی تری را تجربه کنید. در واقع شما با رزرو تور تایلند باید خودتان را به بازدید از چند شهر خاص تایلند محدود کنید و احتمالا برای شما هم مثل توریستان دیگر، امکان بازدید از همه شهرهای تایلند وجود نداشته باشد! هر دو زیبا و بی نظیر هستند و مطمئنیم که با سفر به هریک از این مقصدها کلی لذت خواهید برد...

 

۳۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران

  • JR

    31 خرداد 1399 - 19:00

    پاسخ

    تایلند عالیه ، دو مرتبه سفر کردم ، یه آرامش خاصی این سرزمین داره