۰۲۱۷۴۶۳۴
راهنمای سفر به جزایر استانبول

راهنمای سفر به جزایر استانبول

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

راهنمای سفر به جزایر استانبول

 

استانبول شهر زیبایی است که بیش از 14 میلیون جمعیت دارد. شهری که پر از مراکز خرید و اماکن دیدنی است و همیشه شور و هیجان در فضای آن موج می زند. با اینکه حال و هوای استانبول به خاطر همین شلوغی هایش است که جذابیت دارد، اما به هر حال ممکن است که شما هم در  تور استانبول  احساس کنید که دلتان می خواهد یک روز را با آرامش هرچه تمام تر سپری کنید و کمی از هیاهوی شهر توریستی استانبول فاصله بگیرید. در این صورت است که به شما توصیه می کنیم راهی جزایر پرنس استانبول شوید و یک روز را در جزایری بگذرانید که ماشین ها اجازه ورود به آن را ندارند و همه چیز غرق در آرامش است! به شما توصیه می کنیم که قبل از سفر به استانبول، این  راهنمای سفر به جزایر استانبول  را مطالعه کنید تا اگر در استانبول نیاز به آرامش پیدا کردید، بتوانید به یکی از جزایر استانبول بروید، یک دوچرخه برای خودتان اجاره کنید و یک روز از تور استانبول را فقط و فقط به آرامش خودتان اختصاص دهید.

 

راه های دسترسی به جزایر پرنس استانبول

 

یک سری کشتی های مسافرتی از بندرهای قایقرانی کاباتاش در بخش اروپایی و بوستانجی در بخش آسیایی به سمت جزایر استانبول حرکت می کنند. وقتی سوار کشتی های مسافرتی این بندرهای قایقرانی بشوید، ظرف مدت 40 دقیقه به جزایر پرنس استانبول می رسید. لازم به ذکر است که 9 جزیره در مجموعه جزایر پرنس استانبول وجود دارد، اما معمولا توریستان از دو یا سه جزیره بین آن ها بازدید می کنند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

 

درباره جزیره بویوک آدا

 

بویوک آدا که معنای تحت اللفظیش "جزیره بزرگ" می شود، بزرگترین جزیره در بین 9 جزیره ای است که با نام جزایر پرنس شناخته می شوند. جالب است که بدانید جزیره بویوک آدا محبوب ترین جزیره بین جزایر پرنس است و معمولا وقتی صحبت از جزیره پرنس می شود، منظور همین جزیره است. در این جزیره می توانید با پرداخت 5 لیره، یک دوچرخه برای یک ساعت اجاره کنید و گشتی در این جزیره زیبا بزنید و از عمارت های زیبای عثمانی جزیره بویوک آدا دیدن کنید.

مشهورترین جاذبه گردشگری جزیره بویوک آدا، کلیسایی به نام کلیسای آیا یورگی است که بالای یک تپه واقع شده است. این کلیسا چشم انداز بسیار جالبی دارد و واقعا ارزشش را دارد که از آن بازدید کنید. جالب است که بدانید یک هتل به نام هتل اسپلندید پالاس نیز در این جزیره وجود دارد که در سال 1908 میلادی ساخته شده است و با گنبدهای نقره ای رنگ و سایه بان های قرمز رنگ پنجره اش، به یکی از خاص ترین ساختمان های این جزیره در استانبول تبدیل شده است.

در مورد خورد و خوراک در جزیره بویوک آدا هم باید به شما بگوییم که تعداد زیادی رستوران دریایی در کنار آب وجود دارد که بهترین غذاهای دریایی استانبول در آن ها سرو می شود. مشهورترین رستوران جزیره بویوک آدا، کافه سینک است. در این رستوران صبحانه های ترکیه ای خوشمزه و ناهارهای اصیل ترکیه ای سرو می شود و شما هم می توانید در حین بازدید از جزایر استانبول، ناهارتان را در این رستوران میل کنید.

 

 

 

درباره جزیره هیبلی آدا

 

هیبلی آدا به عنوان دومین جزیره بزرگ استانبول شناخته می شود و یکی از توریستی ترین جزایر استانبول تلقی می شود. امکان اجاره دوچرخه در این جزیره هم وجود دارد، اما توصیه ما به شما این است که این جزیره را با پای پیاده بگردید و مطمئن باشید که در این صورت، استفاده بیشتری از بازدیدتان از جزیره هیبلی آدا می برید.

وقتی پایتان به جزیره هیبلی آدا برسد، اولین ساختمانی که توجهتان را به خودش جلب می کند، ساختمانی است که در بلندترین نقطه جزیره هیبلی آدا ساخته شده است. این ساختمان مربوط به یک مدرسه قدیمی الهیات است که در گذشته مربوط به یکی از کلیساهای ارتودوکس شرقی بوده است. این مدرسه در سال 1971 میلادی بسته شده است، اما هنوز امکان بازدید از آن برای توریستان وجود دارد.

لازم به ذکر است که یک کافه به نام کافه لوز در جزیره هیبلی آدا وجود دارد که قهوه ها و کیک های خوش طعمی در آن سرو می شود. از طرفی یک رستوارن به نام هیامولا آدا لوکانتاشی نیز در این جزیره وجود دارد که پیش غذاها و غذاهای دریایی بی نظیری در آن سرو می شود و با این حساب، بد نیست که شامتان را در این رستوران میل کنید.

 

 

 

جزیره بورگاز آدا

 

اگر از جزیره بویوک آدا و هیبلی آدا دیدن کردید و هنوز احساس کردید که انرژی و زمان لازم برای گشت و گذار دارید و دلتان می خواهید که بیشتر با جزایر استانبول آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم که از جزیره بورگاز آدا دیدن کنید. توصیه ما به شما این است که اگر گذرتان به جزیره بورگاز آدا افتاد، حتما یک قهوه خوش طعم در کافه لاتر ورلد میل کنید. چراکه قهوه هایی که در این کافه سرو می شوند، از بهترین و با کیفیت ترین دانه های قهوه درست می شوند و طعم جالبی دارند. یک رستوران به نام کالپازانکایا نیز در این جزیره وجود دارد که غذاهای خوشمزه ای دارد و از آن مهمتر چشم انداز جالبی به غروب آفتاب دارد. در صورت تمایل می توانید زمانی را هم در این رستوران سپری کنید تا خستگی از تنتان بیرون شود و گشت و گذارتان در جزایر استانبول به بهترین شکل ممکن پایان یابد.

 

 

۱۹ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران