۰۲۱۷۴۶۳۴
ویروس کرونا در ترکیه

ویروس کرونا در ترکیه

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

ویروس کرونا در ترکیه

 

آیا واقعا در ترکیه هنوز کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده ؟

 

این روزها اخبار مربوط به انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان در صدر اخبار قرار گرفته. هر روز یک سری اخبار جدید در مورد انتشار ویروس کرونا در یک کشور جدید در وب سایت های خبری و شبکه های مجازی منتشر می شود و هر روز به آمار و ارقام بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جهان افزوده می شود. در این میان یک سری از کشورها از جمله کشور ترکیه تا به حال هیچ موردی را از ابتلا به ویروس کرونا ثبت نکرده اند و این مساله باعث ایجاد شک و شبهه برای شبکه های خبری و همین طور کاربران شبکه های اجتماعی شده است. در این بحبوحه، تعداد زیادی از شبکه های خبری دروغگو بودن مقامات دولتی ترکیه را اعلام کرده بودند و خیلی از مردم جهان اعتقاد داشتند که مقامات ترکیه برای اینکه از نظر اقتصادی شکست نخورند و تعداد توریست ها از اینی که هست کمتر نشود، قبول نکرده اند که کشورشان مثل کشورهای دیگر با ویروس کرونا درگیر شده است. اما در همین گیر و دار، بالاخره پنج شنبه 22 اسفند 1398، خبر رسید که اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه تایید شده است! اما سوالی که وجود دارد، این است که آیا واقعا ترکیه همین یک مورد مبتلا را داشته است و واقعا با وجود این همه توریست، تا به حال درگیر ویروس کرونا نبوده است؟

امروز ترکیه خبر رسمی خود را برای شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه منتشر کرد. در این خبر مقامات رسمی ترکیه تایید کردند که اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه شناسایی شده است و آن فرد یک مرد ترکیه ای بوده است که اتفاقا حال عمومیش هم خوب است و مشکل خاصی ندارد! هرچند خیلی از کاربرهای شبکه اجتماعی این خبر را اساسا دروغ می دانند و خیلی از افراد اعتقاد دارند که ترکیه در این زمینه با مردم دنیا روراست نبوده است و خیلی وقت است که این کشور درست مثل کشورهای همسایه اش با ویروس کرونا درگیر شده است و اینکه تازه امروز یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه شناسایی شده است، یک دروغ محض است!

ترکیه اعلام کرده است که همه اعضای خانواده این بیمار تازه شناسایی شده و تمام کسانی که با او در ارتباط بوده اند، تحت نظارت هستند و همه این افراد قرنطینه شده اند تا مبادا ویروس کرونا بیش از این در ترکیه پخش شود. هرچند که همان طور که می دانید، ویروس کرونا درون نهفتگی طولانی دارد و مسلما وقتی یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه شناسایی شده است، افراد دیگری هم در ترکیه به این بیماری مبتلا هستند.

 

 

حالا اینکه ترکیه در این زمینه دروغ گفته است و آیا واقعا همین یک عدد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه وجود دارد و یا اینکه ترکیه هم مثل ایران چندین هفته است که با ویروس کرونا درگیر است، مساله ای است که به این راحتی ها نمی توان آن را مشخص کرد. اما حقیقتی که وجود دارد، این است که بخش مهمی از درآمد کشور ترکیه مربوط به صنعت گردشگری می شود و مشخص است که ترکیه دلش نمی خواهد که این روزها به یکی از موضوعات اصلی اخبار جهان درباره انتشار ویروس کرونا تبدیل شود!

جالب است که بدانید مقامات ترکیه در این میان تاکید ویژه ای بر این مساله دارند که اگر هم ویروس کرونا در ترکیه منتشر شده باشد، تعداد بیماران آن بسیار کم است و قرار نیست که این بیماری در ترکیه اپیدمی شود! نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که همین تاکید باعث بیشتر شدن شک شبکه های خبری و کاربران شبکه های اجتماعی درباره صحت و سقم صحبت های مقامات دولتی ترکیه درباره ویروس کرونا شده است و خیلی از افراد اعتقاد دارند که مقامات ترکیه درباره ویروس کرونا دروغ می گویند!چراکه مقامات دولتی ترکیه به صورت واضح و روشن اعلام کرده اند که اگر هم موارد دیگری در ترکیه شناسایی شوند، این بدین معنی نیست که این بیماری در ترکیه فراگیر شده است! مقامات ترکیه معتقدند که ویروس کرونا به اندازه اقدامات آن ها برای کنترل ویروس کرونا قوی نیست و این ویروس نمی تواند ترکیه را زمین بزند! آن ها بر این باورند که این بیمار قرنطینه شده است و این فرد دیگر نمی تواند جامعه ترکیه را تهدید کند! در صورتی که واقعیت این است که حتی اگر هم همین یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه شناسایی شده باشد، مسلما افراد دیگری هم در ترکیه بیمار شده اند که شاید هنوز علائمی از خود نشان نداده اند.

البته مقامات ترکیه پیش از این، اقداماتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ترکیه کرده اند که از جمله آن ها می توان به بستن مرزهای ترکیه با ایران اشاره کرد. اما به هر حال ترکیه توریستان زیادی دارد و مسلم است که کشوری مثل ترکیه هم می تواند مثل هر کشور دیگری با ویروس کرونا درگیر شود.

در نهایت تصمیم گیری با شماست که آیا ترکیه در این زمینه صداقت داشته است یا خیر! سوالی که پاسخ دادن به آن کار ساده ای نیست، این است که در زمانی که تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا به 118،100 نفر رسیده است و در این میان 4،260 نفر در دنیا به خاطر ویروس کرونا کشته شده اند، آیا واقعا ترکیه همین یک مورد مبتلا به ویروس کرونا را داشته است؟

 

۲۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران