۰۲۱۷۴۶۳۴
حال و هوای سفرهای بعد از کرونا

حال و هوای سفرهای بعد از کرونا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری و سفرهای بعد از کرونااینکه کسانی که می خواهند آفتاب بگیرند، با شیشه های پلکسی ( شیشه های تلقی) از همه جدا شوند، از مسافران تست خون گرفته شود و مدام قبل از پرواز به مسافران اسپری ضدعفونی زده شود، مواردی هستند که ممکن است در آینده سفرهای بعد از کرونا با آن ها رو به رو باشیم! شاید شما هم مثل خیلی از مردم دیگر دنیا فکرش را هم نمی کردید که یک وقت تعطیلات به این شکل برای آدم ها سپری شود، اما به هر حال این واقعیتی است که ما باید کم کم با آن کنار بیاییم. به هر حال قبل از اینکه واکسن ویروس کرونا کشف شود، کشورهای توریستی مختلف دنیا ناچارند که با وضع کردن یک سری قوانین و مقررات، ایمنی مسافران و توریستان را تضمین کنند تا بدین شکل بتوانند چرخ های صنعت گردشگری را دوباره به راه بیندازند! با ما در زیما سفر همراه باشید تا با هم نگاهی به آینده  سفرهای بعد از کرونا  و سفرهای بعد از قرنطینه بیندازیم و ببینیم که ویروس کرونا چه تاثیراتی بر صنعت گردشگری جهان خواهد گذاشت.

 

حال و هوای فرودگاه ها بعد از کرونا

 

حتی همین حالا که هنوز سفرهای خارجی به آن شکل راه اندازی نشده اند، کشورهایی مثل انگلیس یک سری قوانین خاص برای فرودگاه هایشان لحاظ کرده اند تا برای مسافران خاصی که باید به لندن وارد شوند، رعایت شوند. مثلا در فرودگاه لندن این قانون گذاشته شده است که همه باید بین یک تا دو متر از همدیگر فاصله بگیرند. در آمریکا نیز این قانون برای فرودگاه ها برای سفرهای بعد از کرونا وضع شده است که هر مسافری باید دستانش را قبل و بعد از ورود به بخش بازرسی به مدت حداقل 20 ثانیه شست و شو دهد. در فرودگاه هنگ کنگ هم قرار است که مسافران از زیر یک دستگاه ضدعفونی کننده کل بدن عبور کنند تا در عرض 40 ثانیه تمامی باکتری ها و ویروس های روی پوست و لباسشان از بین بروند. از طرفی قرار است که روبات هایی در فرودگاه هنگ کنگ در حرکت باشند و میکروب ها را با نور فرابنفش از بین ببرند. گذشته از همه این ها، قرار است که در فرودگاه دبی از همه مسافران تست خون سریع گرفته شود و در عرض 10 دقیقه، جواب تست کرونا مسافران اعلام شود.

 

 

حال و هوای هواپیماها بعد از کرونا

 

همان طور که برای فرودگاه های کشورها قوانینی در نظر گرفته شده است، برای هواپیماها نیز قوانین و مقررات خاصی وضع شده است. تصورش را بکنید که شما به عنوان یک مسافر می خواهید با هواپیما از یک کشور به کشور دیگر سفر کنید، مطمئنا در این صورت شما هم مثل بقیه مسافران هواپیما منتظر خواهید بود تا دوباره لبخند مهمانداران را ببینید! اما به احتمال زیاد این لبخند همیشگی در پشت ماسک های مهمانداران پنهان خواهد شد و شما هم مجبور خواهید شد که لبخندتان را پشت ماسک خودتان پنهان کنید! در واقع می توان گفت که در اینکه ماسک در همه هواپیماها اجباری شود، هیچ شکی وجود ندارد. البته داستان به همینجا ختم نمی شود و بعضی از ایرلاین های جهان قوانین سرسختانه تری از پوشیدن ماسک در نظر گرفته اند و قرار است که خدمه کابین با لباس های مخصوص کرونا با گان، دستکش و محافظ چشم به مسافران سرویس دهند. نکته دیگر اینکه بیشتر ایرلاین ها اعلام کرده اند که بعد از کرونا و قبل از اینکه واکسن کرونا پیدا شود، پروازهایشان را با حداقل تعداد مسافران برگزار خواهند کرد تا مسافران بتوانند فاصله اجتماعی مورد نیاز را از هم رعایت کنند.

 

 

حال و هوای شهرهای توریستی دنیا بعد از کرونا

 

حالا فرض را بر این بگیرید که شما به سلامت از فرودگاه عبور کردید، سوار هواپیما شدید و به مقصد رسیدید. حالا سوال این است که حال و هوای شهرهای توریستی بعد از کرونا به چه شکل خواهد بود. خوب است این را بدانید که احتمالا در سواحل ایتالیا یک سری پانل های شیشه ای گذاشته شود تا توریستان از هم جدا شوند و مجبور نباشند که کنار هم روی ساحل دراز بکشند. در مورد هتل ها نیز قرار است که یک سری قوانین در سراسر دنیا در نظر گرفته شود تا توریستان در زمان اقامت در هتل با خطر ابتلا به ویروس کرونا رو به رو نباشند. برای این منظور، ممکن است که استخرهای هتل ها به روی عموم باز نشوند، فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شود و مدام اتاق ها ضدعفونی شوند. حتی ممکن است که فعلا منوی سلف سرویس رستوران ها برداشته شود تا امکان شیوع ویروس کرونا به حداقل برسد.

 

۱۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران