۰۲۱۷۴۶۳۴
سفر به ترکیه در دوران کرونا

سفر به ترکیه در دوران کرونا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

سفر به ترکیه در دوران کرونا

 

سفر به ترکیه چه قبل از کرونا و چه بعد از آن بین ایرانیان محبوبیت داشته و هنوز هم دارد. با اینکه در زمان شیوع کرونا شکل و شمایل سفر به ترکیه تغییر پیدا کرده است ، اما هنوز و در این شرایط هم سفر به ترکیه جذابیت زیادی دارد . اگر شما هم به فکر سفر به ترکیه در دوران کرونا هستید و می خواهید بدانید که آیا سفر به ترکیه در دوران کرونا خطر دارد یا نه و همچنین اگر می خواهید بدانید که باید چه مدارکی را برای سفر به ترکیه در دوران کرونا آماده کنید و اگر دوست دارید بدانید که الزامات سفر به ترکیه در دوران کرونا چیست ، با زیما سفر همراه باشید .

 

سفر به ترکیه در دوران کرونا ، زیما سفر

 

آیا سفر به ترکیه در دوران کرونا سفر امنی است؟

 

از آنجایی که بحث امنیت و سلامت شما عزیزان از هر مساله دیگری مهمتر است ، بهتر است که اول شرایط شیوع کرونا در ترکیه را با هم بررسی کنیم و ببینیم که آیا سفر به ترکیه در دوران کرونا سفر امنی هست یا خیر. واقعیت این است که ترکیه نیز مثل هر کشور دیگری با ویروس کرونا درگیر است ، اما با وجود واکسیناسیونی که در حال انجام است و همین طور قرنطینه ها و تدابیری که در این کشور اندیشیده شده اند ، امید است که روز به روز اوضاع این کشور بهتر شود. ضمن اینکه یک سری سیستم های خاص در این کشور برای کنترل شیوع کرونا پایه گذاری شده اند که می توانند به این کشور در کنترل هر چه بیشتر شیوع ویروس کرونا کمک کنند. در ادامه در این باره توضیحاتی به شما ارائه می کنیم .

 

آیا سفر به ترکیه در دوران کرونا سفر امنی است ، زیما سفر

 

برای سفر به ترکیه در دوران کرونا باید چه مدارکی داشته باشیم ؟

 

هر توریستی برای سفر به ترکیه باید علاوه بر پاسپورت و مدارکی که قبلا برای سفر به ترکیه نیاز بوده اند ، نیاز به مدارک جدیدی مثل جواب منفی تست کرونا و فرم تکمیل شده اطلاعات فردی دارد . ضمن اینکه هر کسی که وارد ترکیه شود ، در همان زمان ورود مورد معایناتی مثل تب سنجی قرار می گیرد . از همه این ها گذشته ، هر کسی اعم از توریستان و شهروندان ترکیه که بخواهند از امکانات ترکیه استفاده کنند ، نیاز به یک کد به نام کد هس دارند .

 

برای سفر به ترکیه در دوران کرونا باید چه مدارکی داشته باشیم ، زیما سفر

 

کد هس برای سفر به ترکیه چه جور کدی است ؟

 

کد هس یک کد چند رقمی است که هر کسی می تواند به کمک اس ام اس یا از طریق اپلیکیشن آن را دریافت کند. ماجرای این کد از این قرار است که هر کسی بخواهد وارد یکی از اماکن عمومی ترکیه مثل اماکن تجاری تفریحی این کشور بشود ، باید کد خودش را به مسئولین اعلام کند و در نتیجه آن ورود و خروج هر شخص به هر مکان عمومی در ترکیه ثبت و مکتوب می شود تا مشخص شود که چه کسانی در چه ساعاتی در چه اماکنی حضور داشته اند و با چه کسانی در تعامل بوده اند . در نتیجه ردیابی اینکه چه اماکنی پر خطر هستند و چه کسانی احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارند ، راحت تر می شود . اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این کد داشته باشید ، می توانید مطلب مربوط به کد هس را در وب سایت زیما سفر مطالعه کنید. این را هم بگوییم که جدیدا یک وب سایت خاص برای دریافت کد اختصاصی هر فرد اعلام شده است که اگر کسی از طریق آن کد خودش را دریافت کند ، دیگر لازم نیست که از طریق پیامک یا اپلیکیشن به دنبال دریافت کد هس باشد. آدرس این وب سایت  https://register.health.gov.tr/ است و شما می تونید به سادگی با مراجعه به آن سه روز قبل از پروازتان به ترکیه ، نسبت به دریافت کد شناسایی خود اقدام کنید .

 

کد هس برای سفر به ترکیه چه جور کدی است ، زیما سفر

 

وضعیت قرنطینه در ترکیه به چه شکل است؟

 

در کشور ترکیه نیز مثل ایران هرازگاهی یک سری قوانین موقتی برای قرنطینه در نظر گرفته می شود. این قرنطینه ها می تواند شامل محدودیت یا ممنوعیت سفرهای بین شهری در ترکیه ، محدودیت ساعات تردد و باز بودن یا بسته بودن اماکن عمومی در ترکیه بشود. با این حساب نمی توان به صورت دقیق در این باره صحبت کرد و شما باید ببینید که در ماه ، هفته یا روزهایی که قصد اقامت در ترکیه را دارید ، شرایط قرنطینه ، محدودیت ها و ممنوعیت ها در این کشور به چه شکل هستند . لازم به ذکر است که مخاطب بیشتر ممنوعیت ها ، قرنطینه ها و محدودیت هایی که در کشور ترکیه تعیین می شوند ، شهروندان این کشور هستند و این بدین معنی است که توریستان از بیشتر محدودیت های تعیین شده در این کشور معاف هستند و با این اوصاف شما نباید نسبت به قرنطینه های اعمال شده در این کشور در زمان سفرتان به ترکیه نگران باشید . برای رزرو تور ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید .

 

وضعیت قرنطینه در ترکیه به چه شکل است ، زیما سفر 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران