۰۲۱۷۴۶۳۴
مواردی که در سفر به ترکیه باید بدانید

مواردی که در سفر به ترکیه باید بدانید

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

مواردی که در سفر به ترکیه باید بدانید :

 

با آرزوی سلامتی و سفرهای زیاد برای مسافرین عزیز زیما سفر .

چند نکته مهم وجود دارد که مسافرین  قبل و بعد از سفر به ترکیه و مخصوصا در سفر به استانبول باید آن ها را انجام دهند .

از مسافرین خواهشمندیم در صورت داشتن هر گونه منع پزشکی بابت سوار شدن به هواپیما مخصوصا خانمهای باردار ، باید تاییدیه پزشک همراه خود داشته باشند .

 

مواردی که در سفر به ترکیه باید بدانید ، زیما سفر

 

مواردی که قبل از سفر باید انجام شود :

انجام تست PCR

 اولین و مهمترین موضوع در سفر ، مخصوصا در شرایط کرونا انجام تست کرونا می باشد و مسافر باید بداند که در برگشت به کشور تست پی سی آر الزامی می باشد.

بعد از آنکه مسافر تور خود را تهیه نمود بر اساس نوع ایرلاینی  که برای مسافر خریداری می شود باید آزمایشگاه های مورد تایید آن ایرلاین به مسافر اعلام گردد تا مسافرین تست خود را 72 ساعت قبل از پرواز آماده نمایند . این را باید بدانید که برای سفربه ترکیه انجام تست کرونا الزامی می باشد . در ضمن طبق بخشنامه جدید که از طرف کشور ترکیه به مسافران اعلام شده است ، مسافرین با ملیت ایرانی که مقصد آنها کشور ترکیه می باشد ، در صورت واکسینه شدن و گذشت 14 روز از تزریق دوز دوم واکسن های مورد قبول سازمان بهداشت جهانی ، بدون نیاز به انجام تست اجازه ورود خواهند داشت . در زیر لینک چگونگی ثبت نام کارت واکسن دیجیتال را برای شما الصاق کرده ایم .

برای یاد گیری چگونگی ثبت نام کارت واکسن دیجیتال بر روی این متن کلیک نمایید .

 

انجام تست PCR ، زیما سفر

 

واریز عوارض خروج از کشور

 

مسافرین جهت خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض پرداخت نمایند . بهترین روش به صورت الکترونیکی است که از درگاه بانک ملی انجام می شود در زیر لینک آن را برای شما قرار داده ایم .

 https://sadadpsp.ir/tollpayment/#/tax/departuretax

عوارض خروج از کشور فراموش نشود . در داخل لینک نام و نام خانوادگی و کد ملی و شماره همراه مسافر را نوشته و به درگاه انتقال داده می شوید و از طریق کارتهای عضو شتاب این مبلغ را پرداخت می نمایید و یک پیامک برای مسافر ارسال میشود که آن را محفوظ داشته تا در صورت مشکل در گیت خروجی آن را به افسر نشان دهید . سعی کنید برای هر مسافر جدا این کار را انجام دهید و از انجام پرداخت گروهی اجتناب کنید .

 

واریز خروجی ، زیما سفر

 

ثبت نام هس کد

 

جهت وارد شدن به کشور ترکیه لازم است در سامانه  ورود به این کشور ثبت نام کنید . مراحل پر کردن هس کد را در لینک زیر برای شما کامل توضیح داده ایم .

جهت یادگیری پر کردن فرم کد هس بر روی این متن کلیک نمایید .

 

 

ثبت نام هس کد ، زیما سفر

 

گرفتن سهمیه ارز دولتی

 

مسافرینی که از ارز دولتی خود استفاده ننموده اند با در دست داشتن کارت ملی و شماره تلفن همراه به نام خود مسافر و کارت بانکی به نام همان مسافر می توانند سالانه یک بار ارز دولتی به مقدار 2300 دلار  دریافت نمایند . لطفا حتما به صرافی های مجاز مراجعه نمایید . مسافرین عزیز 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند .

 

گرفتن سهمیه ارز دولتی ، زیما سفر

 

مسافرین عزیز توجه داشته باشند هنگامی که در ترکیه هستند و قصد برگشت به ایران را دارند باید موارد زیر را انجام دهند .

حتما در هنگام دیدن لیدر شماره آن را جهت کارهای زیر دریافت نمایید و از طریق واتس آپ با لیدردر تماس باشید .

 

تست PCR در ترکیه

 

مسافرین عزیز جهت ورود به این را نیز باید تست کرونا انجام داده باشند . که جهت تسریع در این عمل معمولا با لیدر هماهنگ شده و آنها برای این تست در محل شما هماهنگیهای لازم را انجام می دهند .

 

هماهنگی جهت ترانسفر به فرودگاه استانبول

 

مسافرین عزیز جهت هماهنگی برای انجام ترانسفر به فرودگاه استانبول یک روز قبل با لیدر خود هماهنگ نمایید تا در ساعت مقرر در لابی هتل حضور داشته باشید و از ترانسفر جا نمانید .

 

هماهنگی جهت ترانسفر به فرودگاه استانبول ، زیما سفر

 

گمرک ایران

 

چندی است که بار مسافری از کشور ترکیه به ایران مورد استقبال فراوان قرار گرفته شده و گمرک ایران نیز از مسافرین می خواهد تا میزان بار خود را از طریق سبز وارد نمایند واظهارنامه پر نمایند . در بیشتر موارد در پرواز های ایرانی فرم اظهارنامه در داخل پرواز و در ایرلاین های خارجی در داخل فرودگاه ایران این فرم به مسافر داده  می شود و مسافر باید باری که به تعداد زیاد قصد وارد کردن دارد را اعلام نماید . ما به مسافران  پیشنهاد میکنیم تا تیکت لباسها را در آورده و وسایل را از داخل جعبه خارج نمایند  و در کوله پشتی خود بگذارند . این فرم را جهت اطلاع برایتان بارگذاری می نماییم .

 

گمرک ایران ، زیما سفر

 

شماره تماس جهت رزرو تور 09383362318

۲۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران