۰۲۱۷۴۶۳۴
سه مکان افسانه ای در آنتالیا که توریستان از وجود آن ها بی اطلاعند!

سه مکان افسانه ای در آنتالیا که توریستان از وجود آن ها بی اطلاعند!

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

آنتالیا دومین شهر توریستی ترکیه و یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا از نظر توریستان کشورهای مختلف است! چنین شهری جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است و اماکن دیدنی آن هیچ وقت پایان پیدا نمی کنند و شما هر چقدر در تور آنتالیا گشت و گذار کنید، باز هم یک جاذبه گردشگری دیگر وجود دارد که شما را به سمت خودش فرا می خواند! از اماکن تاریخی گرفته تا مناظر طبیعی و حتی مراکز خرید آنچنانی و یا حتی موزه ها و جاذبه های گردشگری هنری، همه و همه در تور آنتالیا به تعدد یافت می شوند و شما به راحتی می توانید روزهای متوالی را به گشت و گذار در آنتالیا سپری کنید و اینکه اول از کدام  اماکن دیدنی آنتالیا  دیدن کنید، خودش به تنهایی یک معضل بزرگ است! اما از میان همه اماکن توریستی آنتالیا، یک سری جاذبه گردشگری افسانه ای وجود دارد که گویی به این جهان هستی تعلق ندارند و فضای آن ها بسیار رویایی است و متاسفانه از دید خیلی از توریستان پنهان می مانند. در حالی که اکثر کتابچه های راهنما و وب سایت های گردشگری به توریستان توصیه می کنند که اول از همه از شهر قدیمی آنتالیا و اماکن تاریخی آسپندوس دیدن کنند، ما توصیه های دیگری برایتان داریم! توصیه ما به شما این است که در صورت داشتن زمان کافی، از بازدید از اماکن گردشگری افسانه ای و فرازمینی آنتالیا چشم پوشی نکنید و مثل بیشتر توریستان این فرصت تکرارنشدنی را برای دیدن این سه مکان افسانه ای در آنتالیا را از دست ندهید.

 

 

 

بازدید از کوه با عظمت تاهتالی با چشم انداز بی نظیرش

 

کوه تاهتالی در نزدیکی منطقه ساحلی کمر آنتالیا واقع شده است و خود کوه به تنهایی تاثیرگذار نیست. اگرچه این کوه گذشته جالبی دارد و به عنوان یک کوه افسانه ای تلقی می شده است. جالب است که بدانید به کوه تاهتالی الیمپوس می گفتند که معنایش خانه خدایان بوده است. با همه این ها، مسئله ای که کوه تاهتالی را خاص می کند، این است که شما با یک تلکابین در طی مدت 15 دقیقه به قله آن می رسید و از آن جا می توانید چشم انداز 360 درجه شهر بی نظیر آنتالیا و خط ساحلی جذابش و همین طور کوهستان های تاوروس را تماشا کنید. شرکتی که پروژه تلکابین کوه تاهتالی را در آنتالیا راه اندازی کرده است، شعار جالبی دارد که به این صورت است: "از آسمان به دریا" و دلیل انتخاب این شعار هم این است که در بخش هایی از سال آب و هوای آنتالیا به گونه ای است که شما می توانید در کوه تاهتالی روی برف ها اسکی کنید و بعد به دریا بروید و در آن شنا کنید و به طرز خارق العاده ای در یک زمان واحد، هوای کوهستان آنتالیا برای اسکی و هوای ساحل آنتالیا برای شنا مناسب است. به هر حال وقتی که چشم انداز زیبای آنتالیا را از آن بالا تماشا کردید، می توانید سوار تلکابین های برگشت شوید و از کوه پایین بیایید. اگر هم اهل هیجان و ماجراجویی هستید و تلکابین سواری برایتان کافی نیست، می توانید با پاراگلایدر (چتر) به پایین بپرید و هیجان انگیزترین دقایق سفرتان را در همین کوه در آفر تور آنتالیا تجربه کنید.

 

 

بازدید از شعله های سوزان صخره های چیمارا با قوانین اساطیری آن

 

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا که با افسانه ها و داستان های اساطیری درآمیخته شده است،شعله های سوزان چیمارا در آنتالیا است.برای قرن های متوالی، دزدان دریایی و ملوانان باور داشتند که شعله های چیمارا که هر 24 ساعت روز در حال سوختن هستند، توسط موجودی به نام چیمارا که بدن شیر، سر بز و دم مار  دارد، تولید می شود. اما دانشمندان این مسئله را ثابت کرده اند که سوختن این شعله های جاودانه بر اثر یک پدیده طبیعی اتفاق می افتد و هیچ داستان افسانه ای در مورد آن وجود ندارد و فقط به خاطر وجود متان و گازهای دیگر است که از صخره ها نشت پیدا می کنند و با اکسیژن هوا ترکیب می شوند و این آتش را تولید می کنند. یک مسئله دیگر اینکه بهترین زمان بازدید از شعله های چیمارا زمان بعد از غروب آفتاب است، اما حتما یادتان باشد که چراغ قوه همراه خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی از صخره ها بالا بروید.

 

 

ویرانه های الیمپوس با داستان های افسانه ای آن ها

 

شهر باستانی الیمپوس که درست کنار یک روستا با همین نام قرار گرفته است، حال و هوایی دارد که شما را به دنیای افسانه ها می برد و به محض اینکه پایتان را درون آن بگذارید، احساس می کنید که به دنیای ماورائی سفر کرده اید. کلیساهای باستانی، خانه های قدیمی و معابد تاریخی که در داخل یک جنگل متراکم و سرسبز واقع شده اند، گویی به این زمین خاکی تعلق ندارند. در قسمت ورودی شهر باستانی الیمپوس یک مقبره وجود دارد که مربوط به یک ملوان به نام کاپیتان اودموس است که کمتر از او در تاریخ صحبت شده است، اما احتمالا در جهان باستان یک مرد مهم و بسیار ثروتمند بوده است و مقبره آن بسیار جذاب و جالب است. بعد از بازدید از این جاذبه های گردشگری افسانه ای در آنتالیا، اگر وقت کافی داشتید، حتما سری هم به شهر زراعتی دمره بزنید و از کلیسای سنت نیکولاس دیدن کنید. جالب است که بدانید سنت نیکولاس همان کسی بود که به عقیده بسیاری از مردم، شخصیت بابانوئل از روی آن شکل گرفته است و به همین دلیل احتمالا بازدید از کلیسای آن برایتان جالب خواهد بود.

 

 

۲۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران