۰۲۱۷۴۶۳۴
برای شما سفر به بدروم بهتر است یا سفر به مارماریس؟

برای شما سفر به بدروم بهتر است یا سفر به مارماریس؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

برای شما سفر به بدروم بهتر است یا سفر به مارماریس؟

 

در بدروم بیشتر خوش می گذرد یا در مارماریس؟

 

ترکیه کشوری است که از سمت جنوب با دریای مدیترانه، از سمت غرب با دریای اژه و از سمت شمال با دریای سیاه احاطه شده است و به همین خاطر همیشه تفریحات ساحلی در آن به راه است! از طرفی ترکیه به خاطر تاریخ و فرهنگ غنیش همیشه زبان زد خاص و عام بوده است و به همین خاطر است که تا این حد توریستی و جذاب است. به هر حال در این میان شهرهای توریستی ترکیه متعدد هستند و به همین خاطر گاهی انتخاب بین آن ها برای مسافران سخت می شود! یکی از سوالات پرتکراری که توریستان برای سفر به ترکیه با آن مواجه می شوند، این است که سفر با  تور بدروم  بهتر است یا سفر با تور مارماریس؟ مارماریس یکی از زیباترین شهرهای بندری ترکیه است و یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه نیز به حساب می آید. هر ساله میلیون ها نفر به مارماریس سفر می کنند تا از سواحل، کافه ها، رستوران ها و زیبایی طبیعی تور ارزان مارماریس استفاده کنند. مارماریس شهرت بیشتری نسبت به بدروم دارد، در حالی که بدروم هم جذابیت خاص خودش را دارد و با درختان نخلی که سواحلش را احاطه کرده است، محیط بسیار دوست داشتنی و جذابی دارد. خانه های بدروم بسیار زیبا و جذاب هستند و قدم زدن در خیابان های آن با هیچ تفریحی قابل مقایسه نیست و سواحلش نیز برای تفریحات ساحلی بسیار جذاب هستند. اما هیچ کدام از این توضیحات اولیه، ما را به جواب نمی رساند و با این تعاریف نمی توانیم مقایسه خوبی بین بدروم و مارماریس داشته باشیم. بهتر است که بدروم و مارماریس را در جنبه های مختلف مقایسه کنیم تا در آخر بتوانید با توجه به این اطلاعات تصمیم بهتری بین سفر به بدروم یا سفر به مارماریس داشته باشید. به هر حال اگر تصمیم بین این دو شهر برای شما هم سخت است، با زیما سفر همراه باشید!

 

 

 

بدروم یا مارماریس (از نظر تردد در شهر)

 

برای سفر به مارماریس باید به فرودگاه دالامان پرواز داشته باشید. فرودگاهی که حدودا 100 کیلومتر با مرکز شهر مارماریس فاصله دارد، در حالی که برای سفر به بدروم باید به فرودگاه میلاس بدروم در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهر بدروم پرواز داشته باشید. در کل تردد در مارماریس به نسبت تردد در بدروم ارزان تر و راحت تر است و دلیلش هم این است که اتوبوس ها و مینی بوس های زیادی در نقاط مختلف مارماریس تردد می کنند. در حالی که سرویس های اتوبوس و مینی بوس بدروم فقط در نقاط خاصی از شهر تردد می کنند و به همین خاطر تردد در بدروم معمولا سخت تر است و البته هزینه بیشتری برای مسافران دارد.

 

 

 

بدروم یا مارماریس (از نظر بازدید از اماکن تاریخی و گشت و گذار)

 

به طور کلی می توان گفت که اگر عاشق اماکن تاریخی هستید، سفر به بدروم برایتان جذاب تر است. چراکه آثار باستانی، آمفی تئاتر، موزه ها و قلعه های بدروم همیشه نظر این دسته از توریستان را به خودش جلب می کند. برای مثال موزه باستان شناسی زیردریایی بدروم تا به حال چندین و چند جایزه را از آن خود کرده است و دلیلش هم این است که در آن کشتی های شکسته متعددی نگهداری می شود که بسیار ارزشمند هستند و بار تاریخی بسیار زیادی دارند. این موزه در قلعه بدروم واقع شده است که خود این قلعه هم یکی از مهمترین  اماکن دیدنی بدروم  است و بازدید از آن برای توریستانی که علاقه به تاریخ و تاریخ شناسی دارند، بسیار جالب است. آمفی تئاتر بدروم و آرامگاه هالیکارناسوس دو تا از دیگر  جاذبه های گردشگری بدروم  هستند و بازدید از آن ها نیز در نوع خودشان جالب است. البته که در بدروم نیز می توانید از تفریحات ساحلی بسیار جذابی بهره ببرید و اگر خیلی علاقه به تفریحات ساحلی داشته باشید، می توانید در منطقه گومبت بدروم اقامت داشته باشید و از تفریحات ساحلی ایده آل در  تور بدروم ارزان  لذت ببرید. از آن طرف مارماریس بیشتر به خاطر سواحل و امکانات تفریحیش مشهور شده است و سفر به آن معمولا برای همه توریستان با سبک و سیاق های مختلف جالب است. چه شما عاشق استراحت در سواحل باشید و قصدتان از سفر کسب آرامش باشد، چه عاشق تفریحات مهیج و هیجان انگیز باشید و چه بخواهید به صورت شبانه روزی در یک شهر ساحلی تفریح کنید، در هر صورت سفر به مارماریس برایتان جذاب خواهد بود. چراکه در مارماریس سواحل زیبا، پارک های آبی مهیج و کافه های سرزنده و جذاب متعددی وجود دارد و تورهای کشتی کروز جالبی به ایچملر و تورونک از آنجا برگزار می شود که شرکت در آن ها بسیار تفریح جالبی است. البته که در تور مارماریس ارزان نیز اماکن تاریخی وجود دارد. برای مثال قلعه مارماریس درست مثل قلعه بدروم تاریخی است و بازدید از آن برای تاریخ دوستان جذاب است.

 

 

 

بدروم یا مارماریس (از نظر تفریحات)

 

کوهستان ها و خط ساحلی مارماریس همیشه برای طبیعت دوستان و طبیعت گردان جذاب بوده است. در کوهستان های مارماریس می توان کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان و حتی سافاری با جیپ را تجربه کرد. آبشارها و دهکده های نزدیک مارماریس نیز جذابیت های خاص خودشان را دارند و به همین دلیل سفرهای یک روزه از مارماریس نظر خیلی از توریستان را جلب می کند. البته در بدروم نیز امکان تجربه انواع ورزش های آبی مهیج وجود دارد و معمولا توریستان از تجربه آن ها بسیار استقبال می کنند و ساعاتی مفرح را در سواحل بدروم سپری می کنند. گذشته از همه این ها در هر دو شهر بدروم و مارماریس، حمام های ترکی و مراکز اسپای متعددی وجود دارد که می توانید ساعتی را در آن ها با آرامش تمام سپری کنید و تمامی دغدغه هایتان را با ماساژهای حرفه ای آن ها به دست فراموشی بسپارید. البته لازم به ذکر است که حمام های ترکی مارماریس معمولا ارزان تر از حمام های ترکی و مراکز اسپای بدروم هستند.

 

 

 

بدروم یا مارماریس ( از نظر زندگی شبانه)

 

بدروم کافه های جذاب تر و لوکس تری دارد. برای مثال یک کافه شناور در بدروم وجود دارد که حال و هوای بسیار جذابی دارد و شما می توانید شب هایتان را در آن به صبح برسانید و از تمامی ساعات شبانه روز برای تفریح در  تور لحظه آخری بدروم  استفاده کنید. اما تنها مسئله در مورد کافه های بدروم این است که معمولا هزینه ورودی بالایی دارند که آن هم به خاطر لوکس بودن کافه هایش است. از آن طرف کافه های مارماریس ارزان تر هستند و تفریح در آن ها برای کسانی که بودجه کمی برای سفر دارند، مناسب تر است.

 

 

 

امیدواریم که این مطلب بتواند به شما برای انتخاب مقصدتان بین بدروم و مارماریس کمک کند. به هر حال هم برای رزرو تور ارزان بدروم و هم برای رزرو تور ارزان مارماریس می توانید با همکاران ما در  آژانس مسافرتی زیما سفر  تماس بگیرید.

۱۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران