۰۲۱۷۴۶۳۴
شما می توانید یک شهر باستانی را در ترکیه در نزدیکی بدروم برای خودتان بخرید!

شما می توانید یک شهر باستانی را در ترکیه در نزدیکی بدروم برای خودتان بخرید!

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

شما می توانید یک شهر باستانی را در ترکیه در نزدیکی بدروم برای خودتان بخرید!

 

ماجرای حراج شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه!

 

شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه و در نزدیکی شهر بوگازیچی در استان موگلا واقع شده است و 30 کیلومتر با بدروم و حدودا 2 ساعت با کوش آداسی فاصله دارد. شاید باورتان نشود، اما این شهر باستانی در ترکیه برای فروش گذاشته شده است و هر کسی می تواند آن را برای خودش بخرد! شهری باستانی که تا به حال هیچ حفاری در آن انجام نشده است و اما بقایای یک آمفی تئاتر باستانی و دیوارهای یک دژ باستانی در آن به وضوح دیده می شود.

 

 

وضعیت کنونی شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه

 

شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه در تملک یک شخص است و در واقع یک ملک شخصی تلقی می شود و خیلی راحت گاوها و دیگر حیوانات اهلی در میان دیوارها و ویرانه های باستانی با ارزش آن گردش می کنند و متاسفانه آن طور که باید از آن محافظت نمی شود. اگر حفاری های مناسب در آن انجام می شد، این شهر باستانی هم می توانست به یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه تبدیل شود و مسلما در این صورت حال و اوضاعش از امروزش متفاوت می بود. اما از آنجایی که این ملک شخصی است، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه حق مداخله در آن را نداشته است و به همین دلیل به این وضعیت درآمده است.

 

 

قیمت گذاری شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه

 

شهر باستانی باراگیلیا با مساحت 330 هکتار، با چشم انداز دریا و وجود سازه های باستانی در آن و با وجود اینکه قدمتش به 5 قرن قبل از میلاد مسیح باز می گردد، با قیمت خیلی کم برای فروش گذاشته شد. در واقع هر کسی با پرداخت 8 میلیون دلار می تواند این شهر باستانی را برای خودش بخرد!

 

علت فروش شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه

 

همان طور که گفته شد شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه یک ملک شخصی است و زمان خیلی زیادی است که متروکه شده است و به همین دلیل مدیریت کاملی روی فضای آن وجود ندارد. در طول این سال های اخیر به کرات پیش آمده که افراد محلی و غیر محلی برای کاوش های غیر قانونی به این شهر باستانی رفته اند و در آرزوی پیدا کردن گنج و عتیقه، قسمت های مختلف آن را حفاری کرده اند و به خاطر علمی نبودن این کاوش ها، آسیب های زیادی به یک شهر باستانی به این قدمت و ارزش وارد کرده اند. به گفته بی بی سی تا به حال افراد زیادی عتیقه های باستانی را از این شهر باستانی دزدیده اند و به خاطر همین هم صاحب آن اقدام به فروش شهر باستانی باراگیلیا کرده است تا حداقل به آن آسیب های جبران ناپذیر وارد نشود و دزدان نتوانند به آن سرک بکشند!

 

 

شرایط فروش شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه

 

از آنجایی که باراگیلیا یک شهر باستانی است، کسی حق ندارد که در زمین آن ساخت و ساز کند. شاید این نکته برای کسانی که فکر ساخت و ساز یک تفرجگاه ساحلی یا یک هتل لوکس را در زمینی به این بزرگی و موقعیت خوبش و با چشم انداز جذابش به دریا در سر می پروراندند، نا امیدکننده باشد. اما از طرفی کسانی که علاقه به تاریخ و تاریخ شناسی دارند و ارزش بی اندازه یک شهر باستانی را متوجه می شوند، حتما از شنیدن این قانون خوشحال شده اند و احساس رضایت می کنند. جالب است که بدانید احتمالا یک تئاتر باستانی و قلعه در زیر خاک های شهر باستانی باراگیلیا مدفون شده باشد و این شهر باستانی از همه نظر ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد.

 

نظر باستان شناسان در مورد فروش شهر باستانی باراگیلیا در ترکیه

 

باستان شناسان به طور قطع از وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه درخواست کرده اند که وارد این جریان شود و هر چه زودتر این شهر باستانی را خریداری کند.

 

 

ماجرای کاهش قیمت شهر باستانی باراگلیلیا در ترکیه

 

شاید برایتان جالب باشد که این شهر باستانی تا سال 2015 به فروش نرفت و نتوانست یک خریدار واقعی پیدا کند. به همین دلیل به گفته مجله ترکی به نام Hurriyet به خاطر اینکه نظر خریداران به این ملک جلب شود و بالاخره یک خریدار برای آن پیدا شود، قیمت ملک را 2 میلیون دلار کاهش دادند و حالا هر کسی با پرداخت 6 میلیون دلار می تواند این شهر باستانی 2500 ساله که مسلما ارزشش خیلی بیشتر از این حرف هاست را خریداری کند.

۲۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران