۰۲۱۷۴۶۳۴
ثروتمندترین کشورهای دنیا کدام ها هستند؟

ثروتمندترین کشورهای دنیا کدام ها هستند؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

ثروتمندترین کشورهای دنیا کدام ها هستند؟

 

حدس می زنید که کدام کشورهای جهان، ثروتمندتر از بقیه باشند؟ حدس می زنید که درآمد کدام کشورهای جهان به میلیاردها و تیلیاردها دلار برسد؟ کشورهایی که از نظر درآمدی از همه کشورهای جهان سرتر هستند و مردمانشان در رفاه کامل به سر می برند! در واقع نرخ تولیدات ناخالص ملی کشورها است که مشخص می کند کدام کشور از دیگری ثروتمندتر است. با زیما سفر همراه باشید تا یک به یک ثروتمندترین کشورهای جهان را به شما معرفی کنیم تا ببینید که تا چه اندازه حدس هایتان درست از آب در آمده است.

 

 

10- هنگ کنگ

 

گفته می شود که بیزینس کردن در هنگ کنگ از هر جای دیگری در محدوده جنوب شرقی آسیا آسان تر است. به همین دلیل است که کمپانی های زیادی شعبه اصلی خود را در هنگ کنگ بنا نهاده اند تا از سیاست ها و قوانین مالیاتی خوب هنگ کنگ به نفع خودشان استفاده کنند. جالب است که بدانید هنگ کنگ دهمین کشور ثروتمند جهان شناخته می شود.

 

 

9- امارات متحده عربی

 

امارات متحده عربی کشوری است که از 7 قسمت مختلف تشکیل شده است که مشهورترین آن ها دبی است. امارات متحده عربی را یک خاندان سلطنتی اداره می کنند و هر روز دبی را از نظر اقتصادی یک قدم به جلو می برند. این کشور یکی از مهمترین کشورهای تولیدکننده نفت هم به حساب می آید و امروزه آن را به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان هم می شناسند.

 

 

8- کویت

 

در حالی که اقتصاد خیلی از کشورهای دنیا به خاطر کم شدن قیمت نفت تحت تاثیر قرار گرفت، کویت توانست جایگاه اقتصادیش را حفظ کند. دلیلش هم این بود که کویت سرمایه گذاری های زیادی را در بخش های دیگر اقتصادی انجام داده است و در نتیجه به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

 

 

7- ایرلند

 

اقتصاد ایرلند به خاطر سرمایه گذاری های هوشمندانه و پیشرفت ساخت و ساز در آن رشد قابل توجهی داشته است. همین اقتصاد خوب هم منجر به این شده که نرخ بیکاری در آن به شدت کاهش پیدا کند و مردم بتوانند از حقوق و مزایای خوبی در ایرلند برخوردار شوند. با همه این ها، امروزه ایرلند را به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می شناسند.

 

 

6- نروژ

 

نه تنها نروژ را به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا برای زندگی می شناسند، بلکه آن را به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان نیز معرفی می کنند. جالب است که بدانید اقتصاد نروژ به طور عمده به تولید نفت و همین طور صادرات وابسته است و تجارت جهانی قدرتمندی هم دارد.

 

 

5- برونئی

 

برونئی با نام رسمی کشور برونئی یا سرای صلح، کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن بندر سری بگاوان است . بورنئی کشوری است که با وجود تمام پیشرفت هایی که در تکنولوژی و صنعتش رخ داده، هنوز که هنوزه از نظر فرهنگی و تاریخی نشانی از گذشته های دور دارد. جالب است که بدانید بورنئی را بعد از سنگاپور به عنوان دومین کشور پیشرفته جنوب شرقی آسیا می شناسند. اقتصاد این کشور پیشرفته بیش از هر چیز دیگری به نفت و گاز، صادرات و تجارت با ملت های مختلف بستگی دارد. این کشور توانسته که اقتصاد با ثبات و خوبی داشته باشد و دلیلش هم این بوده که سرمایه گذاری هایش در حوزه های مختلفی بوده است و به همین خاطر هم توانسته به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شود.

 

 

4- سوئیس

 

سوئیس کشور کوچکی است که بین کوه های آلپ واقع شده است و جمعیتش کمتر از 9 میلیون نفر است. چنین کشور کوچکی با سیستم بانکداری بی نظیرش و همینطور با صنعت، تجارت بین المللی و تخصص کاری که دارد، به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود. البته این را هم بگوییم که صنعت گردشگری هم نقش مهمی در اقتصاد سوئیس ایفا کرده است.

 

 

3- سنگاپور

 

سنگاپور جزیره کوچی است که یکی از مدعیان پر قدرت ثروتمندترین کشور جهان به حساب می آید. اقتصاد سنگاپور در طول سال های اخیر، هر سال رشدی بالغ بر 2.5% داشته است و به نظر نمی رسد که این رشد رو به پایان باشد. به هر حال سنگاپور با تمام وسعت کمش توانسته در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان جای بگیرد که بسیار جای تعجب دارد!

 

 

2- لوکزامبورگ

 

لوکزامبورگ کشوری کوچک در قاره اروپا است که جمعیتش فقط 600،000 نفر است. این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود و جالب است که بدانید نرخ بیکاری در آن حدود 5% است. اقتصاد لوکزامبورک بیشتر از هر چیز دیگری به تولید فولاد و سیستم بانکداری بین المللیش وابسته است.

 

 

1- قطر

 

اقتصاد قطر به فروش نفت وابسته است و از این جهت نقش مهمی در دنیا ایفا می کند. به همین خاطر هم چنین کشور کوچکی در خاورمیانه توانسته به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان معرفی شود. قطر از نظر تولیدات ناخالص ملی به عنوان ثروتمدترین کشور جهان شناخته می شود و در آن نرخ بیکاری کمتر از 0.4% است و به همین دلیل هم هست که اهالی قطر در رفاه کامل زندگی می کنند.

 

۰۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران