۰۲۱۷۴۶۳۴

سفر نامه  تور آلماتی – پکن

سفر با تور چین و قزاقستان

همه چیز از تصمیم درباره  تور چین  شروع شد

قصد سفر به چین و شهر زیبای پکن را داشتیم بعد از گشت و گذار و جستجو در اینترنت با آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس و تور چین آشنا شدیم.

طی برقراری ارتباط با مسئول تور چین و گفتگو با ایشان، پیشنهاد  و مشاوره بسیار مناسبی به ما دادند که توجه ما را به خود جلب کرد. قیمت مناسب و تخفیف های این تور برای ما بسیار ایده آل بود و ما را به فکر فرو برد.

تور پکن + آلماتی

2شب و 3 روز پکن + 6 شب و 7 روز پکن می توانست بسیار جذاب باشد و تصمیم گرفته شد. ما عازم  تور چین   و تور آلماتی شدیم.

شروع ماجرا

شنبه 13 آبان حرکت ما بود که ده روز قبل ما ثبت نام خود را انجام دادیم و 2 روز قبل سفر مدارک ما آماده شد و ما با پرداحت اینترنتی خروجی نزد بانک ملت در روز شنبه 13 آبان راهی فرودگاه امام شدیم. طبق گفته آژانس 3 ساعت قبل باید در فرودگاه می بودیم از شب قبل از آژانس زیما با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که فردا ساعت 13 پرواز شماست و ساعت 9 در فرودگاه منتظر ما هستند.(جهت پاره ای از توضیحات)

ساعت 8 آماده حرکت بودیم که مجدد با ما تماس گرفتند: راه افتادین و خواب نماندید؟

رسیدگی منحصر به فردی زیما سفر پارس جالب بود.

ساعت 9 ما در فرودگاه آقایی به نام رضا نزد ما آمد تا کنار گیت ایر آستانا ما را همراهی کند.

پس از تحویل بار نزد ایشان رفتیم توضیحات آقای رضا از این قرار بود که چون ما ویزای گروهی داشتیم و 5 نفر بودیم نفر اول برگ اول  ویزارا درچین باید تحویل می داد و ما به ترتیب اسم پشت ایشان به قسمت مهر ورود چین وارد می شدیم تا پلیس چین همه را ببیند و تایید کند.

در مورد اقامت در تور آلماتی و تور پکن توضیخاتی داد که مفصل براتون توضیح می دهم.

ساعت 11 وارد سالن ترانزیت شدیم و با تصور اینکه با پرواز ایر آستانا که توی تعریف های عمومی، خوب در موردش نگفته بودن!!! طبق گفته های عمومی منتظر سفر مخاطره انگیزی بودیم.

وارد هواپیما شدیم. یک بوئینگ 4 ردیفه که 2 تا راست و 2 تا چپ و 40 ردیف صندلی داشت.

هواپیمای ایر آستانا

داخل هواپیمای ایر آستانا

پشتی صندلی ها پهن بود و باعث می شد حس خوبی از نشستن داشته باشیم.

پرواز تیک آف کرد و مهماندارای مناسب و با ادب و احترام بسیار، شروع به پخش کردن آبنبات کردن تا فشار کسی نیوفته و با روی باز خوش آمد گفتن.

نمای بیرون هواپیمای ایر آستانا

بعد از نیم ساعت شروع به دادن نوشیدنی های مختلف اسلامی و غیر اسلامی با حجم مناسب و دلخواه مسافرین کردند. یک کادوی کوچک هم به ما دادن برای یادگاری که شامل یک پک از بالش بادی و گوش گیر و چشم بند و دمپایی حوله ای بود تا اینجا همه چیز عالی بود و مغایر با شنیده های ما بود!!! بعد از گذشت یک ساعت یک کاغذ که 2 مدل غذا با نوشیدنی و دسر روی آن بود به ما دادن تا یکی را انتخاب کنیم . غدا جوجه و گوشت بود که من جوجه را انتخاب کردم و همسرم گوشت را . هر دو بسیار عالی و با کیفیت بود از چیزهای جالبی که خیلی خوشم آمد ظرف های زیبا و قاشق و چنگال فلزی و 2 نوع نوشیدنی خنک و گرم .

مخلفات

منوی غدای داخل هواپیمای ایر آستانا

عکس دو مدل از غداهای داخل هواپیمای ایر آستانا

آسمان آلماتی

خیلی سریع وسایل نهار را جمع آوری کردند تا ما استراحت کنیم . بعد از 3 ساعت مهماندار اعلام کرد جهت لندینگ هواپیما کمر بندهارو ببندید.

هواپیما به زیبایی نشست .کاغذی به ما در هواپیما دادن تا اطلاعات شخصی را در آن به انگلیسی بنویسیم و در هنگام چک کردن ویزا در فرودگاه تحویل دهیم .

نمونه فرم ورود به قزاقستان

چمدان هارا تحویل گرفتیم و از فرودگاه آلماتی خارج شدیم. ترانسفر ایر آستانا ما را به هتل رامادا برد. در تور آلماتی ما لیدر نداشتیم و خودمان باید می گشتیم.

ساعت ما 2 ساعت عقب تر از قزاقستان است وقتی ما ساعت  13 به وقت ایران به سمت آلماتی حرکت کردیم ساعت 18:30 به وقت آلماتی در آنجا بودیم . نیم ساعت تا هتل راه بود ما بعد از چک این جهت تبدیل پول دلار به تنگه که واحد پول قزاقستان است از هتل خارج شدیم از اپراتور آدرس را گرفتیم و راه افتادیم چون شنبه روز قبل از تعطیلی آنجا بود تصور ما بر این بود که شلوغ است ولی خیابانها بسیار خلوت بودند. جوری که خوف مارا برداشت .

آلماتی مثل شمال خودمان بود با ساختمان های 2 تا 3 طبقه که اکثرا صاحب خانه ها در زیر خانه یک مغازه داشتند و کاسبی می کردند. به صرافی رسیدیم زنگ در را زدیم در باز شد و خانمی که معلوم بود در خانه خود است در را باز کرد. شیشه محافظ محکمی ما را از هم جدا می کرد. ما 50 دلار دادیم و تنگه را 11:90 تومان برای ما به تنگه تبدیل کردکه 16725 تنگه شد.

به یک سوپر مارکت دنج رفتیم و کمی خرید کردیم. من یک هات داگ خوردم که با هویج رنده شده میکس بود . بسیار طعم جالبی داشت. در ادامه به هتل آمدیم و استراحت کردیم. فردا از خستگی ساعت 9 به صبخانه رسیدیم صبحانه مفصل و خوشمزه با پنیر های متنوع و شیرینی و آجیل و ماهی خام پذیرایی شدیم انقد خورده بودم که باز به اتاق برگشتم و تا 12 خوابیدم . ساعت 12 یک ماشین گرفتیم از هتل و با مبلغ گزاف 3000 تنگه به مرکز خرید مگا سنتر رفتیم دوستان به ما گفتن که تاکسی کنار خیابان با 1500 تنگه آنها را برده بود. مگا سنتر یه پاساژ لوکس و بسیار بزرگ بود که قیمت هایی بسیار بالاتر از تهران داشت. نهار پیتزا هات رفتیم که 750 تنگه برای 2 نفر هزینه داشت. مگا سنتر بسیار دیدنی بود و به ما خوش گذشت .

تا ساعت 8 اونجا بودیم اومدیم بیرون  گوگل مپ را روشن کردیم و از طریق ایستگاه اتوبوس با 300 تنگه به هتل برگشتیم. هتل  استخر مناسبی داشت که  زن ها و مردها جدا بود که ما بسیار خوشحال شدیم و رفتیم استخر و ساعت 11 اومدیم به اتاق و خوابیدیم.

روز دوم با همه قرار گذاشتیم بریم دریاچه. از کنار خیابان یه ماشین شاسی بلند گرفتیم که مارو ببره دریاچه و بیاره و در کنار استادیوم مدئو مارو پیاده کنه که شد 7800 تنگه البته با چونه زدن فراوان .

به سمت دریاچه حرکت کردیم. راه کوهستانی پر پیچ و خم که بعد از گذشت چند پیچ برف هم نمایان شد. 1 ساعتی توی راه بودیم و برای یه ماشین 700 تنگه ورودی دادیم تا به یه دریاچه بسیار زیبای زیلا رسیدیم. کلی عکس گرفتیم و داشتیم از سراشیبی پایین می رفتیم که 2 تا سرباز با داد و بیداد جلومونو گرفتن و از مون پاسپورت خواستن و مارو برگردوندن به ماشین و گفتن برگردین از راننده که پرسیدیم گفت اینجا مرز قزاقستان و قرقیزستان بوده و ما وارد مرز قرقیزستان شده بودیم.

خلاصه برگشتیم به شهر و رفتیم به استادیوم ورزشهای زمستانی به نام مدئو . اونجا باید سوار تله کابین می شدیم و میرفتیم به پیست اسکی ولی ما تا پیست پاتیناژو اسکی روی یخ رفتیم و برگشتیم البته پیاده چون می خواستیم از تله کابین  کوه کاک توبه بالا بریم . زود از آنجا با اتوبوس که تنها خط حرکتی آنجا بود به سمت کاکتوبه حرکت کردیم .

در ایستگاه کاکتوبه پیاده شدیم و به سمت آنتن تلویزیون ملی آلماتی رفتیم و بعد تماشای آن با تله کابین به بالای کوه کاکتوبه رفتیم آنجا  بسیار  زیبا بود و ما نماد آلماتی که همان برج بود را خریدیم به قیمت 100 تنگه . و بعد از پایین آمدن به هتل برگشتیم . روز آخر چون ساعت 12 باید اتاق را تحویل می دادیم وسایل را جمع کردیم تا تحویل امانات بدهیم تا بتوانیم تا نزدیک تایم پرواز از بیشتر وقت استفاده کنیم . بعد از تحویل چمدان ها به امانات هتل  به گرین بازار آلماتی رفتیم یه بازار جالب و زیبا تقریبا مثل بازار شمال ولی کمی باکلاس تر ، در اونجا شیر اسب خوردیم که خیلی ترش بود و مزه دوغ میداد و کباب گوشت اسب که جالب بود و امتحان کردیم .

پیست مدئو

میدان جمهوری آلماتی

بعد از گشت و گذار در بازار به هتل برگشتیم و منتظر ترانسفر فرودگاه شدیم. همون آقا که مارو آورده بود آمده و مارا برگرداند . ساعت 9 فرودگاه بودیم و 11  شب پروازمون بود گیت که باز شد به سمت هواپیما که میرفتیم تعداد مسافران روس زیاد بود . هواپیما باز بوئینگ بود ولی بزرگتر  3 ردیف راست و 3 ردیف چپ و با پذیرایی بسیار عالی. به نظر من ایر آستانا هواپیمایی بسیار عالی بود .

پکن - چین

به وقت پکن 9 صبح ما در فرودگاه پکن بودیم بعد از گذشتن از چند گیت و بازرسی بر اساس اسامی که در ویزای گروهی چین بود ایستادیم و به نوبت داخل شدیم و بعد از چک شدن پاسپورت ها و پر کردن اطلاعات هتل اجازه ورود ما به پکن صادر شد .

در فرودگاه یک محفظه شیشه ای بود که با قطعات خودرو یک مدل قشنگ چیده شده بود که از یک طرف تکه های ماشین و از طرف دیگر ماشین کامل دیده می شد و بسیار زیبا بود

از فرودگاه که خارج شدیم لیدر منتظر ما بود و مارا به هتل انتقال داد و کارهای چک این را انجام داد و گفت الان ساعت 10و نیم است و شما تا 12 منتظر بمانید تا اتاق شما تمیز و به شما تحویل شود و چون فردا گروه دیگری به شما اضافه می شود گشت شما پس فردا  انجام می گیرد و امروزو فردا  وقتتان دست خودتان است و به ما گفت چون ما مشکلات بانکی با چین داریم بانک ها دلار ایرانی هارو چنج نمی کنند و باید از لیدر یوان تهیه کنید. من 50 دلار چنج کردم و فکر کردم لیدر برای اینکه از او یوان بگیریم به دروغ این مطالب را می گوید و به امید اینکه فردا خودم به بانک می روم و پول چنج می کنم پول کمتری چنج کردم. به اتاق که رفتیم تا 6  عصر خوابیدیم تا خستگی از تنمان درآید.

بعد از خواب اطراف هتل چرخی زدیم و به هایپر مارکت رفتیم و چندی خرید کردیم . یک سر به خیابان وانگ فوجینگ رفتیم و از غذاهای لذیذی که شامل عقرب و سوسک به سیخ کشیده شده بود دیدن کردیم و متوجه شدیم که جنبه گردشگری بیشتری دارد تا غذا خوردن. به هتل برگشتیم و خوابیدیم فردا بعد از صبحانه به سمت پارک جهانی حرکت کردیم بعد از گذشتن از چند ایستگاه مترو به پارک جهانی رسیدیم که ورودی آن 100 یوان بود گفتیم اگر خودمان بیاییم ارزانتر تمام می شود ولی واقعا اشتباه کردیم چون بعدا کسایی که با تور آمدند امکانات بیشتری داشتند و بیشتر به نفعشان شده بود .

پارک بسیار جذاب و قشنگی بود بعد از پارک جهانی برای جای دیگر برنامه داشتیم که لیدر زنگ زد و گفت گروه جدید آمده و برنامه داریم . به هتل برگشتیم و با گروه به سمت یکی از تاتر های زیبا پکن حرکت کردیم که داستان چین باستان را به نمایش میکشد همراه رقص و موزیک به نام گلدن ماسک .

بسیار زیبا و هیجانی بود بعد ما را به یک مرکز خرید بردن که بزرگترین LCD دنیا در آن بازار بود به نام          the place  و پر از اجناس و لباس های مارک بود که قیمتش از ایران گرانتر بود!!! یک مغازه عمده فروشی در آن بود که مالکیت ژاپنی داشت به نام minitso  و اجناس با قیمت مناسبی جهت سوغاتی داشت . برنامه گشت فردا بهم خورد و یک روز عقب افتاد . چون هیچ برنامه ای نبود ما با مترو به باغ وحش رفتیم از پانداها دیدن کردیم و در داخل باغ وحش غذا خوردیم و به آکواریوم زیبای پکن رفتیم که 2 دلفین خیلی شیطون داشت .

از باغ وحش که بیرون اومدیم به بانک رفتیم تا پول چنج کنیم و هر بانکی رفتیم تا دیدن ایرانی هستیم از چنج کردن دلار ما خود داری کردن که باعث تاسف ما شد . از بی پولی به هتل برگشتیم تا فردا از لیدر پول بگیریم .

فردای آن روز با تور به سمت دیوار چین حرکت کردیم که لیدر تور چین ما که برای آژانس زیما کار می کرد و آقای مسعود نام داشت بسیار لیدر مجرب و با مزه ای بود و حدود 1 ساعتی که در راه بودیم به ما خیلی خوش گذشت و چون روزهای آخر را سپری میکردیم پول تبدیل کردیم. وقتی به دیوار چین رسیدیم به ما یک ساعت و نیم فرصت دادند تا از آنجا بازدید کنیم و عکس بگیریم و در باره ساختن این دیوار توضیحاتی به ما داده شد همه گروه به سمت پله های دیوار حرکت کردند تا از زمان خود بیشترین بهره را ببرند بعد از گذشت این زمان همه باهم به سمت موزه سنگ یشم حرکت کردیم و از وسایل زینتی که از سنگ یشم تراشیده شده بود بازدید نموده و ازآنجا خرید کردیم .

ما را به کارخانه مروارید بردند و دیدیم که چینی ها از صدف چقدر درآمدزایی می کنن و از هر صدف بین 20 تا 30 مروارید  با اندازه های مختلف تولید می کردند. یادتان باشد که از کارخانه مروارید چیزی نخرید چون بسیار گران فروش هستند و محصولاتشان در داخل شهر ارزان تر هست.

از آنجا به معبد بهشت رفتیم. معبد گردی که بعد از سال پر بار با محصولات خوب مردم و پادشاه برای قربانی دادن  و تشکر از خدای بودا به آنجا می رفتند.

بعد از معبد بهشت ما را به پاسازی بردند و بعد از خرید به هتل برگشتیم.

فردای آن روز به سمت شهر ممنوعه حرکت کردیم. قصر بزرگی که 7 دروازه بزرگ داشت و مردم حق ورود تا در سوم را بیشتر نداشتند . چون پادشاهان چین خرافاتی بودند و فکر می کردند که همه سعی بر قتل آنان زده اند از ورود مردم جلوگیری می کردند .

در آن لحظه که ما از در قصر بیرون آمدیم میدان مجلس چین میدان تیان آن من را دیدیم که خاطر ورود ترامپ تزیین شده بود و بسیار زیبا بود .

از آنجا به قصر تابستانه  که کنار رودی زیبا بود رفتیم و چون وقت کمی داشتیم غروب خورشید را مشاهده کردیم و به سمت کارخانه ابریشم حرکت کردیم . محصولات خوبی نداشت ولی حتما یک دست پتو و بالش ابریشم تهیه کنید چون بسیار با کیفیت و با دوام است و نسبت به قیمتش می ارزد.

از آنجا به چایخانه رفتیم و بعد از نوشیدن چای های زیاد، خرید چای و سرویس های چایخوری زیبا و گرفتن عکس، خستگی مان در شد . یادتان باشد که همین چای ها را از فروشگاه های بزرگ می توانید ارزان تر تهیه کنید.

بعد از خوردن شام به هتل برگشتیم و از خستگی خوابمان برد.

یک روز کامل بیشتر نداشتیم و هدفمان خرید بود آدرس همه مراکز خرید را درآوردیم و صبح زود پولمان را تبدیل کردیم و به راه افتادیم
شهر پکن شهر گرانی نسبت به شهر های دیگر بود.

بازارهای  پکن که رفتیم

بازار Bairon  که به ایستگاه مترو yongdingmenwai نزدیک بود و مخصوص مارک پوشان است

بازارعمده فروشها (百荣(abc لباس و حوله و کفش بسیار خوش قیمت

بازار خون چیاو  HongQiao همه چیز بود ولی عینک و ساعت و آرایشی خوش قیمت تر بود

بازار سیلک Silk    واقع در خیابان سیلک اگر چمدان می خواهید و کیف و کفش اینجا بروید

حتما در پکن با مغازه دارها چانه بزنید و هر چقدر قوی تر باشید در چانه زنی  ، وسایل را خوش قیمت تر می خرید.

مغازه ای هست در  تمام این مراکز خرید شعبه دارد به نام minitso   لوازم با کیفیت تحت لیسانس ژاپن که بسیار لوازم آن  خوش قیمت است اقلام آرایشی ، بهداشتی ، موبایل ، کامپیوتر ، لباس و ...

من به تمام کسانی که می خواهند تجربه  چین داشته باشند تور پکن ، تور آلماتی - پکن ، شانگهای را سفارش می کنم

یک مقدار در مورد غذا بگم : چینی ها در پکن و شانگهای اصلا قورباغه و ملخ و ... نمی خورن

در KFC ساندویچ ماهی را تجربه کنید و خوراک مرغابی آنجا نیز لذیذ است

تا می توانید با مترو در داخل شهر رفت و آمد کنید

از مشروبات خود چین نخورید چون بسیار تند است

تا می توانید از غذاهای دریایی و سوشی لذت ببرید

تشکر صمیمانه از کادر محترم زیما سفر پارس، خاطره ای خوش برای ما بجای گذاشتند. رسیدگی، لیدر و از همه مهمتر احترام به مشتری را سرلوحه کارشان قرارداده اند.

با  تور چین  زیما سفر پارس آشنا شوید و خاطره ای خوش برای خود بجا بگذارید

۱۹ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران

• فرید بویری

29 تیر 1398 - 13:00

پاسخ

سلام- با خواندن این سفرنامه یاد سفری که با همسر و پسرم در شهریورماه95 توسط زیماسفر به پکن داشتم افتادم که واقعاً چه سفر خوب و به یادموندنی بود اما حیف که دیگه با این گرونی امکانش نیست وگرنه بازهم دوست داشتم این سفر را تکرار کنم. اونموقع سه نفری 7شب و 8روز هتل 5ستاره گریت وال شرایتون حدود 10میلیون در اومد و دلار هم 3500 تومن بود حیف که دیگه تکرار نمیشه...