۰۲۱۷۴۶۳۴

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

کلیسای جامع Sameba / کلیسای مقدس تثلیث تفلیس

تفلیس، به معنای واقعی کلمه پر از کلیساها است ! شما تعداد زیادی از آنها را در مسیر خود در سطح شهر خواهید دید، اما اگر فقط می خواهید یکی از آنها را ببینید من کلیسای Sameba را توصیه می کنیم که در تپه شرقی شهر قرار گرفته و بسیار بزرگ است، در واقع من معتقدم که این بزرگترین کلیسا در منطقه قفقاز است و یکی از بزرگترین ساختمان های مذهبی در جهان به شمار می رود! من در واقع نتوانستم از آن دیدن کنم و این یک تاسف بزرگ در سفر من بود، پس مطمئن شوید که به آنجا بروید تا شما نیز مثل من پشیمان نشوید!

پل صلح

برای عبور از رودخانه لازم است که از پل صلح عبور کنید. این یک پل بسیار جدید بوده و دارای معماری جالب است. یک واقعیت جالب در مورد این پل این است که گاهی تحت عنوان، Always Ultra شناخته می شود، زیرا ظاهر آن شبیه به یک حوله بهداشتی است!

پل خشک بازار هفتگی

این پل و منطقه سرسبز پیرامون آن، میزبان یک بازار هفتگی است که هر روزه برگزار می شود و می توانم به شما بگویم که آنها همه چیز می فروشند، منظورم دقیقا همه چیز است !! برای مثال، مقدار زیادی از اقلام بی فایده، به عنوان مثال: بطری های خالی و دمپایی هتل ماریوت، ماسک های گاز و کتاب خاطرات جنگ، دی وی دی، جواهرات، عینک و خیلی چیزهای دیگر در این بازار وجود دارد! این یک منطقه است که باید حتما از آن دیدن کنید.

شما ممکن است چیزی پیدا کنید که هیچ وقت متوجه نیاز خود به آن نشده اید.

موزه ملی گرجستان

تفلیس چندین موزه دارد اما آنچه که پدر و من واقعا علاقه مند به دیدن آن بودیم دوران شوروی سابق و موزه ملی گرجستان بود که یک طبقه از آن به این دوران اختصاص داده شده است. صادقانه بگویم این موزه آنچنان به جزئیات نپرداخته بود و اطلاعات زیادی به ما ارائه نکرد اما ارزش دیدن را دارد اما اگر شما می خواهید اطلاعات زیادی در این باره کسب کنید به شما باید بگویم انتظار بیش از حد نداشته باشید!

نگاهی به معماری

همانطور که در خیابان ها راه می روید، به یاد داشته باشید که به اطراف خود نگاه کنید، وارد خیابان های مختلف شوید، زیرا این شهر در هر خیابان تغییرات زیادی می کند. گاهی اوقات شما شاهد ساختمان های قدیمی زیبا خواهید بود، گاهی اوقات ساختمان های خرابه ای را مشاهده می کنید که اکثر آنها به علت کمبود پول و مراقبت های کافی به چنین وضعیتی درآمده اند و بعضی دیگر به علت آسیب های ناشی از زلزله اخیر است و بعضی اوقات ساختمان های نقره ها ی مدرن جدید و نوآورانه ای را می بینید!

اگر میخواهید کمی متفاوت باشید ..

کرونیکل گرجستان

من یک پست وبلاگ در مورد این مکان خواندم، یک بنای سنگی بزرگ که بر روی یک تپه در خارج از تفلیس قرار گرفته است، که تعداد زیادی از مردم از آن بازدید نمی کنند اما من می دانستم که باید این کار را انجام دهم!! بعد از جستجو بر روی نقشه و پرس و جو از مردم، ما یک راننده تاکسی پیدا کردیم که می دانست کجا می خواهیم برویم! (این در شمال دریای تفلیس واقع شده است که در واقع یک مخزن است، بنابراین من آن را روی نقشه پیدا کردم). ما بر روی قیمت 40 GEL به توافق رسیدیم تا این راننده ما را به آنجا ببرد، حدود 40 دقیقه منتظر ما بماند و سپس ما را به شهر برگرداند.

این سفر حدود 20 دقیقه طول کشید و ماشین را در یک پارکینگ آرام پارک کردیم. این بنا بسیار تصادفی است اما مطمئنا قابل توجه است. ستون های این بنا خیلی بزرگ هستند و از پشت آن می توانید سراسر دریای تفلیس را ببینید. من خودم نیز از سکوت و آرامش این منطقه بسیار شگفت زده شدم، فقط 2 خانواده در آنجا حضور داشتند که خودشان با خودروی شخصی به این مکان آمده بودند اما می توانم تصور کنم که طی چند سال آینده این مکان در رادار توریست های بیشتری قرار خواهد گرفت!

ما فقط حدود 30 دقیقه در آنجا ماندیم و سپس به سمت شهر برگشتیم، بنابراین یک سفر بسیار سریع بود، اما اگر زمان داشته باشید، قطعا آن را به شما توصیه می کنم!

از تفلیس خارج شوید

تفلیس یک شهر بزرگ است اما گرجستان خیلی بیشتر از تفلیس است! به دلائل مختلف ما در جای دیگری به جز تفلیس مستقر نشدیم، اما یک سفر یک روزه به کازبگی انجام دادیم که در واقع بهترین روز من در گرجستان بود! ما یک راننده خصوصی کرایه کردیم و تا فاصله چند کیلومتری مرز روسیه به سمت شمال حرکت کردیم و در مسیر چندین توقف برای لذت بردن از مناظر کوهستانی داشتیم.

در تفلیس چه چیزی بخوریم

گرجستان در واقع به خاطر غذاهای محلی خود بسیار محبوب است و شما می توانید همه آنها را در تفلیس امتحان کنید! چند غذای اصلی وجود دارد که شما بدون شک می توانید آن را در همه جا، به ویژه در مکان های توریستی امتحان کنید. این غذاها بسیار سنگین هستند زیرا با مقدار زیادی نان سرو می شوند (اما خیلی خوشمزه هستند)، و همانطور که می دانید، گیاه خوار بودن در گرجستان کار بسیار راحتی است! در اینجا نگاهی سریع به برخی از غذاهای اصلی می اندازیم تا اطمینان حاصل کنید که به دنبال چه چیزی باشید و چطور آنها را بخورید!

خاچاپوری

شما احتمالا این را در همه جا دیده اید! نان پر شده با پنیر که با یک تخم مرغ و کره بر روی آن کامل می شود! راه صحیح برای خوردن آن نیز با استفاده از دست است! بدون چاقو و چنگال!

خینکالی

دامپلینگ سنتی گرجستان .. من می دانستم که مردم گرجستان به دامپلینگ علاقه زیادی دارند!

آنها در چندین طعم همراه با گوشت یا پنیر یا قارچ عرضه می شوند و ما در واقع نوع پنیری آن را به گوشت ترجیح دادیم. اگرچه ممکن است به صورت جداگانه در منو قرار گرفته باشند، اما شیوه درست برای سفارش آنها این است که  5 عدد از آنها را برای هر نفر سفارش دهید و خوردن آنها نیز کاملا یک هنر است ... شما آنها را با یک تکه چوب بلند می کنید و به صورت وارونه می چرخانید، یک گاز برنید و سس آن را بمکید و سپس به خوردن آنها ادامه دهید، اگر سس درون آن بر روی دست شما جاری شود، مشکلی نیست زیرا بهتر از این است که بر روی بشقاب شما بریزد! اما مطمئن شوید که چوب آن را نخورید! هیچکس در گرجستان چوب آن را نمی خورد (گرچه وسوسه انگیز است)، بنابراین شما باید چوب آن را بر روی بشقاب گذاشته و سراغ دامپلینگ بعدی بروید.

سالادها

سالاد خیار و گوجه فرنگی به نظر یکنواخت می رسد، حتی با وجود کمی گردو نیز تکراری و خسته کننده است، اما سالادها در گرجستان تکراری و یکنواخت نیستند! من توصیه می کنم یکی از این سالاد های ساده را امتحان کنید که همراه با سس گردو که ما استفاده کردیم و تمام ادویه هایی که بر روی آن قرار می دهند و گوجه فرنگی تازه و خوشمزه طعم بسیار خوشمزه ای به آن می دهد! (و کمک می کند تا چربی های خاچاپوری را متعادل تر کند!)

گوشت کبابی BBQ

گوشت کبابی BBQ در اینجا بسیار محبوب است، ما برخی از غذاهای خوب این منطقه را خوردیم که اگرچه برخی از آنها کمی خشک بودند ولی تا به حال مرغ با دانه های انار را امتحان نکرده بودیم که خیلی خوشمزه بود!

چورچخلا

در اطراف تفلیس، چیزی شبیه به شمع های آویزان را می بینید که در جلوی درب مغازه ها و غرفه ها آویزان هستند، اینها واقعا خوراکی هستند! در داخل آنها آجیل، گردو و مغزهای دیگر قرار دارد  و پوشش آنها انگور تازه است و فرآیند ساخت آنها حدود چندین ماه به طول می انجامد که دیوانه وار است! من دو عدد از آنها را خریدم و اعتراف می کنم که طرفدار آنها نیستم زیرا هنگامیکه یک گاز از آنها زدم متوجه شدم که آنها برای مدتی طولانی در جلوی مغازه آویزان بوده اند اما آنها بین مردم محلی بسیار محبوب هستند و حداقل یک تصویر زیبا و جذاب ایجاد می کنند!

چه چیزی بنوشید؟

گرجستان در واقع به خاطر نوشیدنی های خود شناخته شده است و هر پست وبلاگی که پیش از رفتن به گرجستان خواندم در مورد نوشیدنی های این منطقه بود. آنها نوشیدنی خود را در گلدان های گلی به مدت چندین ماه به جای ظروف فلزی بزرگ که در بسیاری از کشورها استفاده می شود نگه می دارند. ما فرصت زیادی برای نوشیدن آنها نداشتیم، اما در تور پیاده روی چند مورد از آنها را امتحان کردیم .

در کجا بخورید و بنوشید؟

ما در واقع در یک خیابان (و در یک رستوران) در تمام طول هفته غذا خوردیم. در واقع یافتن مکان هایی برای غذا خوردن خارج از خیابان های اصلی توریستی کار دشواری است، اما به هر حال دو خیابان وجود دارد که به شما توصیه می کنم. هر دوی آنها خیابان هایی دور از ترافیک هستند که یکی از دلایل اصلی علاقه من به آنها است و آنها در دو سمت مختلف شهر قرار دارند.

خیابان اریکل دوم

این یک خیابان توریستی اصلی است، اما مکان خوبی برای بازدید است، این خیلی بزرگ نیست و شاید 8-10 رستوران و کافه در آن قرار دارد. این خیابان بسیار زیبا و آرام است و کارکنان آن با گردشگران زیادی برخورد داشته اند، بنابراین کار خود را به خوبی انجام می دهند. ما بیشتر روزها در مکانی به نام Pastorali غذا خوردیم و غذای آنجا را دوست داشتیم، بنابراین آن را به شدت توصیه می کنم. در این خیابان معمولا سگها و گربه های خیابانی وجود دارند، آنها کاملا دوستانه رفتار می کنند و فقط کارهای خود را انجام می دهند، اما اگر ته مانده غذای خود را برای آنها ببرید، مطمئنا به شما نه نمی گویند!

خیابان Davit Aghmashenebeli

وقتی که من وارد این خیابان شدم، نمی توانستم آن را باور کنم. ساختمان ها خیلی زیبا بودند، همه آنها به تازگی رنگ آمیزی شده بودند و بالکن های زیبایی داشتند و انواع مختلفی از کافه ها در مسیر پیاده روی این خیابان قرار داشت. ما در کافه Velo از یک تکه کیک و چای (به طوری بریتانیایی تهیه شده بود!) لذت بردیم. با این وجود ما برای پیدا کردن یک محل برای خوردن شام با مشکل موجه شدیم، بنابراین من این خیابان را بیشتر برای خوردن ناهار و یا یک میان وعده / قهوه توصیه می کنم.

سوپر مارکت / فروشگاه کوچک

اگر شما در Airbnb اقامت داشته باشید، من پیشنهاد می کنم به یک سوپرمارکت بروید تا مواد اولیه صبحانه را خریداری کنید زیرا صادقانه نمی دانم که در کجا می توانید یک صبحانه خوب در شهر پیدا کنید. تعداد زیادی از سوپر مارکت های کوچک در اطراف وجود دارند و همچنین تعداد زیادی از فروشگاه های کوچک مستقل در این منطقه قرار دارند که توسط نسل های قدیمی تر اداره می شوند و مانند هر سوپرمارکت خارجی شما می توانید برخی از چیزهای عجیب و غریب در آن پیدا کنید! آنها برخی از پنیر های عالی و نان تازه را تنها با قیمت 20 پوند می فروشند!

اگر میخواهید تفلیس و بقیه گرجستان را به خوبی ببینید، توصیه می کنم یکی از این تورها را بررسی کنید، می توانید در یک تور شهری، تور دوچرخه سواری و تور کوهستانی شرکت کنید.

رفتن به نقاط مختلف تفلیس

تفلیس یک شهر کاملا سازگار با پیاده روی است! در این شهر مترو نیز وجود دارد و من فکر کردم که باید از آن استفاده کنیم، اما به غیر از تله کابین و ترن هوایی ما از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده دیگری نکردیم.

راهنمایی های اضافی

آب معدنی بخرید و از شیر آب استفاده نکنید.

پریزهای برق به سبک اروپایی هستند.

وقتی می خواهید از خیابان های اصلی عبور کنید، به دنبال گذرگاه زیرزمینی باشید، گذرگاه های بسیار زیادی در امتداد جاده های اصلی وجود دارند، زیرا آنها خیلی شلوغ هستند و هیچ چراغ راهنمایی در آنها وجود ندارد!

برای عبور از خیابان های کوچکتر، فقط باید وارد خیابان شوید و  دست خود را بالا نگه دارید و از رانندگان بخواهید متوقف شوند و آنها با دیدن شما که در حال عبور از خیابان هستید از سرعت خود می کاهند.

مراقب باشید که در کجا قدم می گذارید، پیاده روها دارای چاله ها و انواع مختلفی از برآمدگی ها در همه جا هستند!

نگران WiFi نباشید زیرا اینترنت در همه جا وجود دارد.

همچنین دستگاه های خودپرداز زیادی در این شهر وجود دارد. همچنین مکان های زیادی برای مبادله ارز در نقاط مختلف شهر وجود دارد، اما ما برای مبادله پوند مشکلاتی داشتیم چرا که آنها بیشتر با دلار و یورو کار می کردند. ما فقط قادر به مبادله پوند در یک بانک بودیم اما توجه داشته باشید که آنها تنها دوشنبه تا جمعه باز هستند.

برای کسب اطلاعات جامع و دقیق در مورد یک تور پیاده روی Jet Setting Fools را در اینجا بررسی کنید که واقعا مفید است! آنها چند هفته پیش با من به تفلیس رفتند و باعث شدند من واقعا از مسافرتم لذت ببرم!

خوب من امیدوارم که این راهنما باعث شود شما تصمیم به سفر به تفلیس بگیرید و به برنامه ریزی سفر شما به تفلیس کمک کند تا بتوانید حداکثر لذت را از سفر خود ببرید!

از تور گرجستان زیما سفر پارس دیدن فرمایید و برای استفاده از این جشنواره های فوق العاده از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

تور گرجستان ارزان ، تور گرجستان لحظه آخری در آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس