۰۲۱۷۴۶۳۴
سفرنامه تور دبی

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

ابتدا می خواستم از آژانس هواپیمایی زیما سفر بابت هماهنگ کردن تور دبی ما تشکر کنم. این آژانس بسیار منظم برنامه های مفرح برای ما ترتیب داد . تور دبی ما 4 روز با پرواز امارات و هتل کرال دیره تنظیم شده بود.

پرواز در ساعت 4 صبح با بوئینگ 777 که 2 صندلی در راست و چپ و ردیف وسط 4 صندلی داشت . کیفیت پرواز امارات به حدی بالاست که وقتی برای اولین بار با ایر لاین امارات سفر می کنید دیگر دوست ندارید با ایر لاین دیگر سفر کنید . ال سی دی اختصاصی  به همراه دسته بازی و انواع فیلمهای جدید و قدیمی ، تلوزیون ماهواره ای ، انواع نوشیدنی ، غذای خوب و خوشمزه این ایر لاین را متمایز می نماید .

بعد 3 ساعت در فرودگاه اصلی دبی و در ترمینال 3 فرود آمدیم . فرودگاه بسیار بزرگ که نیم ساعت پیاده تا خروجی فاصله داشت و ما با ماشین برقی تا گیت های چک کردن پاسپورت رفتیم .

بعد از چک کردن پاسپورتها به قسمت تحویل چمدان رفتیم . چمدانهارا تحویل گرفتیم و به سمت در خروجی فرودگاه پیش رفتیم تا به لیدر حود رسیدیم و ایشان ما را تا هتل همراهی نمودن .

ساعت 9 داخل لابی هتل کرال دیره بودیم که یکی از هتلهای خوب دبی هست . به ما گفتن که تا ساعت 1 باید منتظر تحویل اتاق باشید . بعد از یک ساعت استراحت لیدر جدیدی به هتل آمد تا برنامه روزهای آینده ما را به ما بگوید . برای بعد از ظهر به ما گشت شهری را پیشنهاد کرد و برای فردا بعد از ظهر برنامه شتر سواری ، که ما هر دو را پذیرفتیم و لیدر رفت و گفت ساعت 3 بر می گردد تا ما را به گشت شهری ببرد . ساعت 1 اتاق  را تحویل گرفتیم و سریع دوش گرفتیم و برای رفتن به گشت شهری آماده شدیم . ساعت 3 ماشین  ده نفره خوب و خنکی با لیدر خوبی به دنبال ما آمد و گشت اول تور دبی ما شروع شد . بعد از نیم ساعت رانندگی و توضیحات بسیار در مورد شهر دبی و کشور امارات و رهبران آن به بازار زیبای ابن بطوطه رسیدیم که راهرو های آن بر اساس سفر های ابن بطوطه چیده شده بود . گرانی قیمت جنسهای پاساژ به ما اجازه خرید از این مرکز خرید نمیداد و لیدر گفت 2 ساعت بعد در انتهای پاساژ منتظر ماست . این مرکز خرید بسیار زیبا بود ولی گران . عکسهای بسیاری از این مرکز خرید گرفتیم که بعضی از آنها را به شما عزیزان نشان می دهم .

بعد از مرکز خرید به سمت خور رفتیم که منطقه ای بود که آب دریا را در لا به لای شهر آورده بودن

و برجهای زیبای آن در کنار آب خود نمایی می کرد . کشتی تفریخی زیبایی سوار شدیم و شروع به حرکت و دیدن برجها کردیم

بزرگترین چرخ و فلک دنیا را دیدیم که داشتن می ساختن و سواحل زیبا و جت اسکی سواران داشتن زندگی می کردن.

بعد از اتمام قایق سواری به پالم رفتیم جزیره ای که از خشکاندن دریا به دست انسان ساخته شده بود

با متروی مخصوص هتل آتلانتیس به طرف هتل رفتیم و از پارک آبی هتل و خود هتل که بسیار زیبا بود

دیدن کردیم.

از آنجا به مدینت الجمیرا رفتیم تا از کنار بازار آنجا و رودی که به ونیز دبی مشهور بود از پشت به برج العرب نزدیک شویم و عکس بگیریم.

خیلی زیبا بود و در آنجا بار و رستوران با کلاس زیاد بود و

زیاد نماندیم و بعد از عکس گرفتن به سمت برج الخلیفه رفتیم تا به رقص آب فواره های پاساژ  دبی مال برسیم

بعد از پارک کردن در پارکینگ دبی مال به سمت فواره ها رفتیم و جا گرفتیم تا رقص آب با آهنگ را ببینیم خیبی زیبا بود اگر دبی رفتین این صحنه را از دست ندید حتی برای چند سانس بعدی هم بمانید.

آن شب ما را  به رستوران ایرانی خوبی بردن وشام مفصلی خوردیم  به هتل بازگشتیم تا استراحت کنیم .

خیلی خسته بودیم و دوش گرفتیم و زود خوابیدیم .

فردا صبح 9 در رستوران برای صبحانه آماده بودیم و صبحانه مفصلی خوردیم و زود حاظر شدیم و با شاتلی که در آن منطقه مسافران را به مرکز خرید سیتی سنتر می برد به آنجا رفتیم . راستی روز قبلش با هتل هماهنگ کرده بودیم که خبر دهد و بیان دنبال ما .

سیتی سنتر جای خوبی برای خرید بود و بزرگ و زیبا .

بعد از خرید و چند ساعت گشتن از آنجا به دی تو دی رفتیم  چیز جالبی نداشت ولی شکلاتهاش خوش قیمت بود که ما زیاد خریدیم .

برگشتیم جلوی سیتی سنتر تا ماشین مخصوص ما را برگرداند به هتل .

به هتل برگشتیم و چون وقت نداشتیم نهار را در رستوران هتل خوردیم . خوش مزه بود ولی خیلی گرون بود و نمی صرفید.

ساعت 3 لند کروز صافاری اومد دنبالمون و ما را به بیرون شهر برد .

کمپ بزرگی بود که چند منظوره ساخته شده بود . آنجا به ما گفتن اگر اتاق vip می خواهید باید بیشتر پرداخت کنید . خوب شد ما نگرفتیم چون با اینکه کولر داشت ولی ما همش بیرون بودیم و داخل کمپ کسی نمیرفت .

در بیرون کمپ شتر سواری کردیم . اسب سواری کردیم . با عقاب عکس گرفتیم .

تشنه می شدیم آب و چای و نسکافه و نوشابه رایگان پحش می شد . قلیان خوبی نداشتن و بلد نبودن بکشن مخصوصا خارجی ها . سوار موتور های چهار چرخ شدیم که پولی بود  و در پیست باگی چرخیدیم .

برای خانمها با حنا طرح می زدن و در آخر شام خوردیم و نشستیم تا نمایش شروع شود.

رقص چراق و آتش و رقص عربی بسیار زیبا بود . بعد از پایان نمایش همان ماشین ما را برگرداند.

از خستگی زود خوابیدیم .

روز سوم دست خودمان بود بعد از صبحانه یک تاکسی گرفتیم و به پاساژ تایمز سکویر رفتیم تا در مغازه یخی آنجا هات چاکلت بخوریم .

چیل آوت chil out یک مغازه که از یخ پوشیده شده بود و مانند قطب سرد بود خیلی خوش گذشت چند تا عکس گذاشتم که ببینید.

از پاساژ که اومدیم بیرون رفتیم به رستوران اپل بییز که یک رستوران آمریکایی بود اگر عکس غذاهارو ببینید دیگه هیچ حرفی نمی مونه.

بعد از رستوران با مترو که بسیار تمیز و شیک بود.

چند نکته در مورد مترو بگم  اول کارت بگیرید و تیکت کاغذی نخرید چون مترو ایستگاهی پول میگیرد و دفعه بعدی دیگه بخواهید شارژ کنید مالیات نمیدید و بصرفه تر هست

برنامه مترو را در تهران دانلود کنید و با مترو همجا برید چون تاکسی گرونه

در مترو یک اکسچنج یا تبدیل پول هست که اگر در این مغازه پول خود را تبدیل به درهم کنید و درهم شما باقی بماند می توانید در فرودگاه پولتان را با برگشت مالیات به دلار یا یورو تبدیل کنید به شرط آنکه قبضش را نگه دارید

با مترو به سمت برج الخلیفه رفتیم تا پاساژ دبی مال را حسابی بگردیم

فاصله ایستگاه مترو تا مرکز خرید دبی مال را پوشانده بودن و با کولر خنک بود و ما این فاصله را اصلا حس نکردیم.

به پاساژ دبی مال که رسیدیم  زیبایی آن ما را گرفت و مجبور شدیم یه قهوه در استارباکس بخوریم

تا انرژی بگیریم

حسابی همه دبی مال را گشتیم و خیلی خوش گذشت البته خیلی  همه چیز در آنجا گران بود ولی نمی شد خرید نکرد چون مدهای جدید آنجا بود

طبقه پایین پاساژ یک آکواریوم بزرگ و زیبا ساخته بودن که حتما باید در داخل تونل آن رفت و از تونل که بیرون می آیید یک شکلات فروشی بزرگ هست که داخل آن هم بروید و شکلاتها را تست نمایید و لذت ببرید.

بعد از دیدن رقص فواره ها با مترو به هتل برگشتیم  و جلوی هتل مراکز خرید زیادی بود یک مقدار چرخیدیم و شام خوردیم و به اتاقهایمان در هتل رفتیم

روز چهارم قرار بود به اوتلت برویم که از دیروزش با شاتل آن ؛ هتل هماهنگ کرده بود که دنبال ما بیاید .

بعد از صبحانه چمدانها را بستیم و در لابی گذاشتیم و اتاقها را تحویل دادیم و به سمت اوتلت حرکت کردیم.

تمام برندها وقتی یک سال از تاریخ جنسهایشان می گذرد آن را به اوتلت ها با تخفیف می فرستند

تا آنجا فروش برود لوازم ورزشی برند بهتر است از این مراکز خریده شوند.

حسابی گشتیم و نهار را در فوت کورت آنجا خوردیم و حسابی خرید کردیم با همان ماشین به هتل برگشتیم تا ساعت 5 به فرودگاه برویم .

ساعت 5 به فرودگاه رفتیم  تا با پرواز ساعت 8 شب امارات به تهران برگردیم

فرودگاه بزرگ دبی و اتفاقی جالی تمام گیتها در ارمینال 3 چمدان شما را میگیرن و کارت پرواز برای شما صادر می شود و در آن زیر دستگاه خودش چمدانها را جدا می کند و به هواپیمای مورد نظر می فرستد . امان از تکنولوژی .

با همان کیفیت به تهران برگشتیم و واقعا لذت بردیم .