۰۲۱۷۴۶۳۴
دیدنی ها و مکان های گردشگری آنتالیا

دیدنی ها و مکان های گردشگری آنتالیا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

آنتالیا از هر نظر یک مقصد گردشگری ایده آل است و این را همه می دانند! دلیل این گفته مان هم این است که آنتالیا هم سواحل خیلی جذابی دارد و هم از نظر تاریخی غنی است. در آنتالیا معماری جذاب دوران روم باستان به چشم می خورد و کوچه پس کوچه هایش حال و هوای تاریخی دارند. به خاطر همین هم به شما توصیه می کنیم که اگر با تور ارزان آنتالیا راهی ترکیه شدید، به هیچ عنوان خودتان را محدود به تفریحات ساحلی و تفریح در پارک های آبی آنتالیا نکنید و حتما زمانی را هم به بازدید از  دیدنی ها و مکان های گردشگری آنتالیا  اختصاص دهید. اگر شما هم با جاذبه های گردشگری آنتالیا آشنایی ندارید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را بخوانید و حتما بازدید از مهمترین امکان دیدنی آنتالیا را در برنامه سفرتان به آنتالیا قرار دهید.

 

دروازه هادریان

 

دروازه هادریان نام دروازه ای در آنتالیا است که زمانی برای گرامیداشت یک امپراطور رومی به نام هادریان بنا شده است. این دروازه دارای 3 قوس است که تزئینات بسیار جالبی دارند. کافی است که از دروازه هادریان در تور آنتالیا دیدن کنید تا احساس کنید که سفری در زمان داشته اید و گذشته آنتالیا را به چشمتان دیده اید! جالب است که بدانید از دروازه هادریان که در منطقه شهر قدیمی آنتالیا واقع شده است، زمانی به عنوان ورودی اصلی این شهر استفاده می شده است و ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد.

 

 

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا

 

منطقه شهر قدیمی آنتالیا را با نام کالیچی نیز می شناسند. این منطقه یک محله پیچ در پیچ و قدیمی است و حال و هوایش با هر جای دیگری در آنتالیا متفاوت است. جالب است که بدانید بیشتر دیدنی ها و مکان های گردشگری آنتالیا در همین شهر قدیمی آنتالیا واقع شده اند و شما با بازدید از آن می توانید دید جالبی به گذشته آنتالیا پیدا کنید. جالب تر از آن هم اینکه امروزه در این منطقه از آنتالیا، هتل ها، گالری های هنری، رستوران ها و فروشگاه های جالبی هم ساخته شده اند که جذابیت این منطقه را دوچندان کرده اند.

 

 

موزه آنتالیا

 

اگر اهل تاریخ و تاریخ شناسی هستید، موزه آنتالیا همان جایی است که نظر شما را به خودش جلب می کند. چراکه در موزه آنتالیا می توانید دید جالبی به تاریخ و میراث قدیمی ترکیه پیدا کنید و داستان های تاریخی درباره آنتالیا و ترکیه را بشنوید. البته برای برنامه ریزی درست همان اول سفر تمام روزهایتان را بچینید تا بتوانید به مکان هایی که دلخواهتان است برسید که ببینید.

 

 

ییولی مناره

 

ییولی مناره خاص ترین و مشهورترین جاذبه گردشگری آنتالیا است. در حقیقت ییولی مناره یک مسجد تاریخی است که قدمتش به قرن 13 میلادی می رسد و هنوز کاربری خودش را حفظ کرده است. با بازدید از مسجد ییولی مناره می توانید با معماری سلجوقیان آشنا شوید و گذشته از این، چشم اندازهای جالبی از شهر آنتالیا را از داخل آن تماشا کنید. با این حساب به شما توصیه می کنیم که بازدید از یکی از جالب ترین اماکن دیدنی آنتالیا را در تور آنتالیا از دست ندهید.

 

 

قلعه رومی آنتالیا

 

قلعه رومی آنتالیا یک برج 14 متری استوانه ای شکل است که در قرن 2 میلادی، از آن برای دیدبانی از بندر قدیمی آنتالیا استفاده می شده است. اما امروزه همین قلعه نظامی به یک جاذبه گردشگری در آنتالیا تبدیل شده است و این روزها به جای اینکه از آن برای دیدبانی استفاده شود، برای تماشای چشم انداز غروب آفتاب و منظره شهر آنتالیا از آن استفاده می شود.

 

 

آسپندوس

 

آسپندوس یکی از مهمترین دیدنی ها و مکان های گردشگری آنتالیا است. گفته می شود که آسپندوس یکی از بهترین نمونه های حفظ شده از اماکن تاریخی زمان رومیان در جهان است. این شهر باستانی یک تئاتر رومی مشهور را در خود جای داده است که به عنوان یکی از بهترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا شناخته می شود. جالب است که بدانید آسپندوس را در قرن 2 میلادی ساخته اند و به همین دلیل هم هست که بازدید از آن تا این اندازه برای تاریخ شناسان جالب است. لازم به ذکر است که آسپندوس در فاصله 47 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است.

 

 

پرگ

شهر باستانی پرگ که در فاصله 17 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جالب آنتالیا است. در این شهر باستانی، نشانه هایی از معماری یونانی و رومی به چشم می خورد. جالب است که بدانید شهر باستانی پرگ به نسبت شهر باستانی آسپندوس، خلوت تر است و همین آرامشش است که باعث جذابیت آن شده است.

 

 

غار کارائین آنتالیا

غار کارائین یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا است که قدمتش به دوران پیش از تاریخ می رسد. گفته می شود که غار کارائین آنتالیا 25،000 ساله است و در آن استخوان ها، دندان ها و اسلحه های بسیار قدیمی یافت شده است. جالب است که بدانید یک سری از مسیرهای داخل غار کارائین آنتالیا باریک است، اما واقعا ارزشش را دارد که زحمت گذر از آن ها را به جان بخرید و به جایش، این جاذبه گردشگری بی نظیر را از نزدیک ببینید و سر از تاریخ باستانی آن دربیاورید. لازم به ذکر است که غار کارائین آنتالیا در فاصله 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا واقع شده است.

 

 

الیمپوس و چیمائرا 

روستاهای دوقلوی الیمپوس و چیمائرا نیز از جالب ترین دیدنی ها و مکان های گردشگری آنتالیا هستند. سواحل این دو روستای دیدنی با ویرانه های باستانی الیمپوس احاطه شده اند و همین مساله هم باعث شده است که سواحل این دو روستا خاص و دیدنی شوند. با این حساب اگر دوست دارید که یکی از روزهای اقامتتان در آنتالیا را به گشت و گذار همزمان در سواحل زیبا و اماکن تاریخی ارزشمند اختصاص دهید، به شما توصیه می کنیم که بازدید از الیمپوس و چیمائرا را در برنامه سفرتان به آنتالیا قرار دهید. جالب است که بدانید در کوهستان های چیمائرا، یک سری شعله جاویدان نیز وجود دارد که به صورت کاملا طبیعی از درون صخره ها زبانه می کشند. یک نکته دیگر اینکه این روستاها در فاصله 80 کیلومتری جنوب غرب آنتالیا واقع شده اند و شما باید با اتوبوس و یا تاکسی شخصی از آنتالیا به آن ها دسترسی پیدا کنید.

 

 

غار داملاتاش

غار داملاتاش نیز از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است. قدمت این غار که در فاصله 127 کیلومتری غرب آنتالیا واقع شده است، به 15،000 سال قبل می رسد و در دیوارهای آن طرح های جالب و رنگارنگی وجود دارد که باعث جذاب تر شدن غار داملاتاش شده اند و به همین خاطر هم هست که می گویند بازدید از غار داملاتاش، یک ماجراجویی تمام عیار است.

 

۲۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران