۰۲۱۷۴۶۳۴
کارشناسان هشدار داده اند که ممکن است تا 70% جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند!

کارشناسان هشدار داده اند که ممکن است تا 70% جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند!

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

کارشناسان هشدار داده اند که ممکن است تا 70% جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند!

 

پیش بینی کارشناسان درباره آینده ویروس کرونا در جهان و ابتلای 70% جمعیت جهان به ویروس کرونا

 

این روزها بیشترین سوالی که مردم از هم می پرسند این است که این بیماری قرار است تا کی ادامه داشته باشد و کی اوضاع به حالت نرمال بر می گردد؟ تا امروز بیش از 150،000 نفر در جهان به  ویروس کرونا  مبتلا شده اند و شمار مرگ و میرهای ناشی از آن از مرز 5،000 نفر عبور کرده است. اما متاسفانه باید بگوییم که این همه ماجرا نیست و این آمار و ارقام در برابر آنچه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، هیچ است! چراکه مارک لیپستیچ (Mark Lipsitch) که یکی از شناخته شده ترین کارشناسان ویروس جهان در دانشگاه هاروارد است، معتقد است که ممکن است حدود 40 تا 70 درصد مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند و از این بین 1% مردمی که علائم ویروس کرونا را خواهند داشت، از دنیا خواهند رفت! با ما همراه باشید تا این خبر را برایتان بازتر کنیم.

 

 

متاسفانه سرعت شیوع ویروس کرونا در جهان خیلی زیاد است و از آن هم بدتر اینکه دوران نهفتگی آن زیاد است و مردم می توانند آن را قبل از اینکه حتی خودشان متوجه بیماریشان شوند، به بقیه انتقال دهند. در این بحبوحه ای که ویروس کرونا روز به روز بیشتر جهانیان را درگیر خودش می کند، مارک لیپستیچ تحقیقات خودش را در زمینه ویروس کرونا انجام داد و به سی بی اس نیوز اعلام کرد که ممکن است 40% تا 70% جمعیت جهان به ویروس کرونا درگیر شوند. در واقع باید بگوییم که مارک لیپستیچ بر اساس مدل سازی های ریاضی که انجام داده، این پیش بینی ها را کرده است. البته باید این را هم در نظر بگیرید که یک سری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، علائمی از خود نشان نمی دهند و تنها این بیماری را به بقیه منتقل می کنند. متاسفانه باید بگوییم که به گفته مارک لیپستیچ ممکن است مرگ میلیون ها نفر در راه باشد و این یک فاجعه تلقی می شود! البته مارک لیپستیچ معتقد است که اگر مردم حواسشان را جمع کنند، ممکن است اوضاع بهتر شود و افراد کمتری در جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند!

 

 

نکته مهم دیگری که در گفته های مارک لیپستیچ وجود دارد این است که هر چه سن بالاتر برود، احتمال مبتلا شدن آن شخص به ویروس کرونا و همین طور مرگش بیشتر می شود و به همین دلیل هم هست که به افراد مسن توصیه می شود که در خانه بمانند و تا جای ممکن از حضور در مجامع عمومی خودداری کنند.

شاید نتوان دقیق پیش بینی کرد که در آینده چه چیزی در انتظارمان است، اما مساله مشخصی که وجود دارد، این است که ویروس کرونا در آینده نه چندان دور یک فاجعه به بار خواهد آورد و خیلی بیشتر از حال حاضر، جهان را درگیر خودش خواهد کرد. در این میان تنها کاری که می توان انجام داد، این است که خودمان مواظب خودمان باشیم و کمتر در اماکن عمومی حضور پیدا کنیم. شاید تنها در این صورت باشد که پیش بینی های متخصصین در مورد ابتلای 40% تا 70% مردم جهان به ویروس کرونا غلط از کار دربیاید و این ما هستیم که می توانیم به سهم خودمان جلوی این فاجعه انسانی و مرگ و میرهای ناشی از آن را بگیریم.

 

 

نکته مهمی که باید از جانب مارک لیپستیچ  در مورد ویروس کرونا به شما بگوییم، این است که ویروس کرونا از سارس بدتر است و دلیلش هم این است که سرعت شیوع ویروس کرونا در جهان از سارس خیلی بیشتر است و کنترل آن کار خیلی سختی است. به همین دلیل هم هست که شما باید خیلی بیشتر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تلاش کنید و خیلی آن را جدی تر بگیرید. به هر حال ذکر این نکته لازم است که هر کدام از ما می توانیم به نوعی زنجیره شیوع بیشتر ویروس کرونا را پاره کنیم و به سهم خودمان جلوی شیوع بیشتر آن را بگیریم.

 

۲۶ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران