۰۲۱۷۴۶۳۴
تغییر زمان برگزاری المپیک توکیو به خاطر ویروس کرونا

تغییر زمان برگزاری المپیک توکیو به خاطر ویروس کرونا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

تغییر زمان برگزاری المپیک توکیو به خاطر ویروس کرونا

 

در این چند روز اخیر بحث های زیادی در شبکه های خبری حول محور این بودند که آیا توکیو می خواهد با وجود شرایط کنونی، المپیک 2020 را برگزار کند؟ خیلی از افراد معتقد بودند که برنامه المپیک 2020 به خاطر اهمیت زیادی که دارد، به شکل خودش باقی می ماند! اما این افراد اشتباه می کردند! چراکه این یک واقعیت است که جان مردم اهمیت بیشتری از یک رویداد ورزشی دارد. همان طور که می دانید در این چند هفته اخیر رویدادها و مسابقات ورزشی زیادی کنسل شدند و حالا المپیک 2020 نیز به این رویدادها پیوسته است و قرار است که برنامه آن فعلا کنسل شود!

 

آیا المپیک توکیو به خاطر ویروس کرونا کنسل می شود؟

 

سه شنبه (5 فروردین)، این خبر قطعی شد و نخست وزیر ژاپن یعنی آقای شینزو آبه (Shiznzo Abe) در صفحه رسمی خود توئیت کرد که قرار است  المپیک توکیو 2020  در سال 2021 برگزار شود. بدین معنی که المپیک توکیو 2020 قرار نیست که کنسل شود، بلکه قرار است که زمان آن به تعویق بیفتد و تا قبل از تابستان 2021 برگزار شود.

لازم به ذکر است که کمیته المپیک نیز اعلام کرده است که مسلما قرار نیست که المپیک 2020 در سال 2020 برگزار شود، اما مسئولین برگزاری المپیک تمام سعیشان را می کنند که برنامه برگزاری آن تا قبل از تابستان 2021 باشد و بیش از این به تعویق نیفتد.

نکته جالبی که در مورد این مساله وجود دارد، این است که تا به حال پیش آمده که بازی های المپیک به خاطر جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم کنسل شود، اما هیچ وقت پیش نیامده که تاریخ برگزاری آن عوض شود و در واقع بازی های المپیک به تعویق بیفتند.

 

 

چرا المپیک توکیو را به طور کلی کنسل نمی کنند؟

 

مسئولین کمیته المپیک معتقدند که در این شرایط بدخیم جهانی، بازی های المپیک می تواند یک کورسوی امیدی برای جهانیان باشد تا از این روزها عبور کنند و مشعل المپیک به نوری تبدیل شود که این روزهای تاریک را به اتمام می رساند. به همین دلیل هم دستور دادند که مشعل المپیک تا روز برگزاری المپیک توکیو 2021 در ژاپن باقی بماند و قرار نیست که این بازی ها به مثال بازی های المپیک زمان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم برای همیشه کنسل شوند. آن ها معتقدند که در این شرایط بیماری جهانی و درگیری مردم با ویروس کرونا، خبر کنسل شدن بازی های المپیک می تواند یک خبر بد دیگر باشد و آن ها نمی خواهند که این کورسوی امید را برای جهانیان و همین طور ورزشکاران خاموش کنند. به همین دلیل هم هست که اعلام کرده اند که حتما بازی های المپیک توکیو برگزار می شوند و فقط مشکلی که وجود دارد، این است که تاریخ برگزاری المپیک هنوز مشخص نیست.

 

تاریخ جدید برگزاری المپیک توکیو چه زمانی است؟

 

با این حال مساله ای که مشخص است، این است که المپیک توکیو قرار نیست که در 24 جولای امسال (3 مرداد) شروع بشود و قرار است که تاریخ دقیق برگزاری آن متعاقبا اعلام شود. در واقع برای تعیین تاریخ دقیق برگزاری المپیک، باید سناریوهای مختلفی از آینده مطالعه شوند و بررسی های کاملی انجام شود که شرایط آینده جهان با وجود ویروس کرونا به چه شکلی پیش می رود و ورزشکاران در چه زمانی برای شروع بازی های المپیک توکیو آماده هستند. با همه این تفاسیر، قرار است که در طول 4 هفته آینده، زمان برگزاری جدید المپیک توکیو اعلام شود و مسئولین المپیک تا نهایتا یک ماه دیگر، مردم جهان را از تاریخ دقیق برگزاری المپیک 2020 مطلع کنند.

 

 

وضعیت المپیک های بعد از کرونا به چه شکل خواهد بود؟

 

نکته دیگری که در گزارش های کمیته المپیک مشخص شده، این است که المپیک های بعدی به روال خودشان باقی خواهند ماند و این تاخیر یک ساله فقط برای المپیک توکیو 2020 است و تاریخ های برگزاری المپیک های بعدی، بر اساس المپیک 2021 تعیین نخواهند شد.

در پایان جالب است که بدانید، قبل از اینکه این تصمیم علنی شود، تیم های ورزشی متعددی از سراسر جهان اعلام کردند که اگر قرار باشد بازی های المپیک 2020 به روال قبلی خودشان برگزار شوند، آن ها در المپیک شرکت نمی کنند. خیلی از تیم های ورزشی نیز از کمیته المپیک درخواست کردند که بازی های المپیک به یک سال بعد موکول شوند که در نهایت نیز، نظر آن ها تایید شد و همان طور که گفتیم، قرار است که المپیک 2020 به زمان دیگری قبل از تابستان 2021 موکول شود و ورزشکاران خودشان را برای المپیک 2021 آماده کنند.

 

۱۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران