۰۲۱۷۴۶۳۴
ویروس کرونا تا چه اندازه به صنعت گردشگری آسیب خواهد زد

ویروس کرونا تا چه اندازه به صنعت گردشگری آسیب خواهد زد

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

ویروس کرونا تا چه اندازه به صنعت گردشگری آسیب خواهد زد

 

تخمین کارشناسان درباره آینده صنعت گردشگری بعد از ویروس کرونا در سال 2020

 

در این بحبوحه که ویروس کرونا در سراسر جهان پخش شده است، هیچ صنعتی به اندازه صنعت گردشگری آسیب ندیده است! در واقع باید بگوییم که صنعت گردشگری جزء اولین صنایعی بود که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و از همان اوایل شیوع ویروس کرونا به کل مختل شد. تصورش را بکنید که تا قبل از شیوع ویروس کرونا، حداقل یک میلیارد سفر در طول سال انجام می شد و حالا این تعداد سفرها در خیلی از نقاط دنیا به صفر رسیده است! اگر شما هم به نوعی جزء صنعت گردشگری هستید و یا دوست دارید بدانید که سال 2020 چه ضررهایی به صنعت گردشگری وارد شده است و دلتان می خواهد بدانید که پیش بینی کارشناسان از تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری چیست و صنعت گردشگری تا چه اندازه به خاطر ویروس کرونا متحمل ضرر شده است، با ما همراه باشید. البته قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم، بهتر است بدانید که اگر تا چند ماه دیگر شیوع ویروس کرونا طول بکشد، حداقل 75 میلیون شغل در صنعت گردشگری از بین می رود و این صنعت 2.1 تریلیون دلار ضرر می بینید.

 

تخمین ضرر و زیان ایرلاین ها به خاطر ویروس کرونا

 

اگر سود ایرلاین های مختلف جهان را در سال 2019 با سال 2020 مقایسه کنیم، می بینیم که ایرلاین ها به خاطر ویروس کرونا ضرر بسیار سنگینی را متحمل شده اند و در کل چند میلیارد دلار ضرر دیده اند. البته ضرر ایرلاین های مختلف با هم متفاوت بوده است و احتمالا در آینده هم میزان خسارتشان با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال ایرلاین های اروپا شاهد کاهش سود 76 میلیارد دلاری خواهند بود و احتمالا این ضرر برای خاورمیانه حدود 19 میلیون دلار باشد.

 

 

تخمین ضرر و زیان هتل ها به خاطر ویروس کرونا

 

همان طور که می دانید هتل داری با صنعت گردشگری درآمیخته شده است و صاحبان هتل های سراسر جهان نیز در این روزها رکود اقتصادی سنگینی را تجربه می کنند. اگر بخواهیم با آمار و ارقام به این مساله نگاه کنیم، می بینیم که هتل های شهرهای بزرگ به نسبت هتل های شهرهای کوچک ضرر بیشتری را متحمل خواهند شد و این احتمالا به دلیل بیشتر بودن تقاضای این هتل ها در روزهای عادی می باشد. از این گذشته، سفر به خیلی از شهرهای بزرگ دنیا ممنوع شده است و احتمالا این مساله نیز این اختلاف عددی و ارقامی را توجیه می کند. از طرفی بر اساس آمار و ارقام می بینیم که بر اساس رده هتل، هتل های لاکچری شاهد 13.9 درصد کاهش سود بوده اند. اما هتل های اقتصادی تر و هتل های ارزان تر شاهد کاهش سود کمتری بوده اند و احتمالا این مساله هم به خاطر اختلاف قیمت رزرو این هتل ها با یکدیگر است.

 

تخمین ضرر و زیان کشتی های کروز به خاطر ویروس کرونا

 

اگر این روزها اخبار ویروس کرونا را مطالعه کرده باشید، احتمالا شنیده اید که سر و کله ویروس کرونا در کشتی های کروز متعددی در جهان پیدا شده بوده و به خاطرش مسافران و توریستان زیادی درگیر ویروس کرونا شده اند و روزهای سفرشان تلخ شده است! همین مساله باعث شده است که وجهه کشتی های کروز و سفر با کشتی کروز برای خیلی از مردم جهان عوض شود و دید خیلی از مردم جهان به سفر با کشتی کروز تغییر پیدا کند. همین مساله به اضافه محدودیت های سفر به خاطر ویروس کرونا باعث شده که ضرر و زیان کشتی های کروز به خاطر ویروس کرونا شدید شود. جالب است که بدانید کمپانی های کشتی های کروز از ماه ژانویه تا به حال متحمل ضرر 750 میلیون دلار شده اند و مسلما این ضرر و زیان ها ادامه خواهد داشت.

 

 

آیا به آینده صنعت گردشگری بعد از ویروس کرونا امیدی هست؟

 

در این میان سوالی که برای خیلی از صاحبان کسب و کارهای گردشگری و خیلی از مردم جهان پیش آمده، این است که سفرهای بعد از ویروس کرونا به چه شکل خواهند بود و آیا اصلا به صنعت گردشگری بعد از ویروس کرونا امیدی هست؟ خوشبختانه باید به شما بگوییم که بله! چراکه در این روزها که چین مدعی شده که ویروس کرونا را کنترل کرده است و دیگر خبری از شیوع ویروس کرونا در چین به شکل قبل نیست، به نظر می رسد که وضعیت صنعت گردشگری چین نیز بهتر شده است. این روزها می بینیم که سفرهای مردم در چین آغاز شده است و در هفته سوم ماه اسفند، رزرو هتل ها در چین 40 درصد نسبت به ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین افزایش پیدا کرد و از این گذشته، تعداد سفرهای روزانه در چین به نسبت قبل 230 درصد افزایش پیدا کرد. با این حساب، می توانیم خوشبین باشیم که بالاخره ویروس کرونا در کشورهای دیگر هم کنترل می شود و مردم می توانند یک نفس راحت بعد از ویروس کرونا بکشند. از این گذشته، می توانیم به این مساله هم امید داشته باشیم که سفرها بعد از ویروس کرونا از سر گرفته خواهند شد و به نوعی این ضرر و زیان های کسب و کارهای مردم جهان جبران خواهند شد.

البته باید بگوییم که قبل از همه این موارد، حفظ سلامتی مردم است که اهمیت بیشتری دارد و ما مجموعه آژانس هواپیمایی زیما سفر پارس  بی صبرانه منتظر کنترل شیوع ویروس کرونا در کشورمان ایران هستیم تا دوباره مردم ایران را شاد ببینیم.برای همه شما عزیزان سلامتی روزافزون را آرزو می کنیم. به امید روزهای بهتر بعد از ویروس کرونا!

۱۹ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران