۰۲۱۷۴۶۳۴
مقاصد گردشگری که احتمالا در خرداد باز می شوند

مقاصد گردشگری که احتمالا در خرداد باز می شوند

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

مقاصد گردشگری که احتمالا در خرداد باز می شوند

 

همان طور که می دانید ویروس کرونا آسیب بسیار زیادی به صنعت گردشگری، نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا، وارد کرد. اما از آنجایی که خیلی از کشورهای دنیا از نظر درآمدی وابستگی خیلی زیادی به صنعت گردشگری دارند، تمایل پیدا کرده اند که کشورهایشان را به روی گردشگران باز کنند تا دوباره کشورشان رونق پیدا کند. در این میان اتحادیه اروپا تصمیم گرفته که تا تابستان تا حدی صنعت گردشگری اروپا را دوباره به رونق بیندازد. از آن طرف کشورهای دیگر دنیا هم چنین تصمیمی در ذهنشان دارند و با اینکه ممکن است که موج های بعدی شیوع ویروس کرونا در راه باشند، اما به نظر می رسد که کشورها از بسته بودن مرزهایشان کلافه شده اند و می خواهند از این وضعیت راحت شوند. ما در ادامه به شما هم  مقاصد گردشگری داخلی و هم مقاصد گردشگری خارجی که احتمالا در خرداد ماه باز می شوند  را معرفی می کنیم.

 

 

بازگشایی مرز ایتالیا

 

اولین کشوری که می خواهیم در موردش صحبت کنیم، ایتالیا است. مقامات ایتالیا اعلام کرده اند که از 3 ژوئن (14 خرداد) به بعد مرزهای ایتالیا به روی توریستان بین المللی بازگشایی می شود. با اینکه ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشتر از کشورهای دیگر در دنیا با ویروس کرونا درگیر شده است، اما با این حال مقامات ایتالیا تصمیم گرفته اند که مرزهای ایتالیا را به روی توریستان باز کنند. البته از آنجایی که اتحادیه اروپا دستور داده که مرزهای اروپا تا 15 ژوئن ( 26 خراد) به روی غیر اروپایی ها بسته باشند، احتمال دارد که از 3 خرداد به بعد، سفر به ایتالیا فقط برای اروپایی ها ممکن باشد.

 

بازگشایی مرز سنت لوسیا

 

سنت لوسیا هم احتمالا اولین جزیره ای در جزایر کارائیب باشد که مرزهایش را باز کند. بر طبق آخرین اخبار موجود درباره بازگشایی مرز کشورها، قرار است که مرز سنت لوسیا از 4 ژوئن (15 خرداد) به بعد باز شود. البته قرار است که در فرودگاه های سنت لوسیا از توریستان در بدو ورود تست کرونا گرفته شود. در ضمن توریستان سنت لوسیا باید مدام در فرودگاه، هتل ها و رستوران ها تست تب بدهند و علاوه بر این ها، باید در طول سفر به سنت لوسیا از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

 

بازگشایی مرز مکزیک

 

شهرهای توریستی مکزیک مثل کانکون، تولوم و منطقه ریویرا مایرا قرار است که از اوایل ماه ژوئن (اواسط ماه خرداد) میزبان توریستان بین المللی باشند.

 

 

بازگشایی مرز ایسلند

 

این طور که از آخرین اخبار بازگشایی مرزها بر می آید، قرار است که امکان سفر به ایسلند نیز از 15 ژوئن (26 خرداد) به بعد ممکن شود. قرار شده که هر کسی که به ایسلند برود، در بدو ورود و داخل فرودگاه تست ویروس کرونا بدهد و اگر سلامت کامل داشته باشد، اجازه خروج او از فرودگاه صادر شود.

 

بازگشایی مرز یونان

 

یونان نیز یکی از آن کشورهایی است که امید دارد که بتواند از اواسط ژوئن (اواخر خرداد) میزبان توریستان باشد. جالب است که بدانید یونان یکی از آن کشورهایی بود که خیلی زود در قرنطینه فرو رفت و خیلی زود مرزهایش را به روی دنیا بست. نکته دیگر اینکه خیلی از کسب و کارهای یونان مثل آرایشگاه ها، کتاب فروشی ها و مغازه ها هم از اواسط اردیبهشت به بعد در یونان بازگشایی شده اند.

 

بازگشایی مرز اسپانیا

 

بر طبق اخبار موجود احتمالا مرز اسپانیا نیز به روی توریستان از اواخر ماه ژوئن (اواخر ماه خرداد یا نهایتا اوایل ماه تیر) باز شود. البته در اسپانیا محدودیت هایی برای توریستان در نظر گرفته شده است و قرار است که همه توریستان در بدو ورود 14 روز قرنطینه شوند تا این مساله قطعی شود که آن افراد ویروس کرونا ندارند! به هر حال می توان گفت که مقامات اسپانیا حق دارند که محدودیت های این چنینی برای توریستان بگذارند. چراکه اسپانیا یکی از کشورهایی در دنیا بود که بیشترین تعداد مرگ را بر اثر ویروس کرونا داشت و مسلم است که احتمال خطر و شروع موج دوم کرونا در این کشور به مراتب بالا است.

 

 

بازگشایی مرز آروبا

 

آروبا یکی دیگر از جزایر کارائیب است که مقاماتش اعلام کرده اند که در تاریخی بین 15 ژوئن (26 خرداد) تا 1 جولای (11 تیر) مرزهای آن به روی توریستان باز می شود. از این گذشته، قرار است که از 5 خرداد به بعد کسب و کارهای غیر ضروری مثل مراکز خرید، سینماها و رستوران های روباز، سالن های آرایشی و ... نیز در آروبا بازگشایی شوند. لازم به ذکر است که تعداد مبتلایان ویروس کرونا در مرز آروبا 101 نفر و تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آروبا 3 نفر بوده است.

 

 

بازگشایی سفرهای داخلی

 

از کشورهای خارجی و بازگشایی مرزهای آن ها در خرداد ماه که بگذریم، می بینیم که تورهای داخلی یعنی تور کیش، تور قشم و تور مشهد نیز از خرداد ماه به بعد باز می شوند. پس اگر شما هم می خواهید با تور کیش، تور قشم و یا تور مشهد یک سفر جذاب و به یادماندنی را تجربه کنید و بعد از این روزهای سخت و طاقت فرسای قرنطینه، چند روز عالی و سرشار از آرامش را تجربه کنید و مجدد روحیه خود را به دست بیاورید، بد نیست که از این فرصت استفاده کنید و برای رزرو تور ارزان کیش، تور ارزان قشم و تور ارزان مشهد با همکاران ما در  آژانس مسافرتی زیما سفر  تماس بگیرید تا بتوانید از آفرهای تورهای داخلی به ویژه کیش ، قشم و تور مشهد مقدس استفاده کنید...

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران