۰۲۱۷۴۶۳۴
فاصله پاتایا و پوکت چقدر است؟

فاصله پاتایا و پوکت چقدر است؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

از آنجایی که پاتایا و پوکت دو تا از جذاب ترین و دیدنی ترین مقاصد گردشگری در تایلند است، معمولا این سوال برای توریستانی که از زیما سفر اقدام میکنند پیش می آید که فاصله پاتایا و پوکت چقدر است؟ ما امروز می خواهیم این سوال را به شما پاسخ دهیم و انواع راه های تردد بین پاتایا و پوکت را به شما یاد دهیم و به شما بگوییم که سفر بین پوکت و پاتایا با هر روش چقدر طول می کشد. 

 

 

 

فاصله پاتایا و پوکت

 

پاتایا و پوکت از هم 969 کیلومتر فاصله دارند و این بدین معنی است که اگر شما بدون توقف این مسیر را طی کنید، حدودا 12 ساعت و 53 دقیقه در مسیر خواهید بود! البته مسلما رانندگی بدون وقفه در این مسیر فقط در صورتی ممکن است که دو راننده با هم به سفر بروند و مدام در میان راه جایشان را با هم عوض کنند. اگر بخواهیم منطقه ای به سفر جاده ای بین پوکت و پاتایا فکر کنیم و توقف ها را هم در نظر بگیریم، باید به شما بگوییم که احتمالا شما حدودا 12 ساعت و نیم را در مسیر خواهید بود و یک شب را هم احتمالا در یکی از هتل های مسیر سپری خواهید کرد. لازم به ذکر است که شما علاوه بر رانندگی در این مسیر، می توانید از اتوبوس های پاتایا-پوکت که حدودا در طی 16 ساعت و ربع این مسیر را طی می کنند، نیز استفاده کنید. در ضمن می توانید سفر بین پاتایا و پوکت را به صورت ترکیبی با اتوبوس و کشتی های لنج انجام دهید. در این صورت این مسیر را می توانید ظرف مدت 22 ساعت و 40 دقیقه طی کنید.

 

 

 

سفر زمینی از پاتایا به پوکت

 

اگر می خواهید فاصله پاتایا تا پوکت را به صورت زمینی طی کنید، بهتر است که این فاصله را به صورت تفریحی طی کنید و خیلی برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که اول از همه حدودا 2 ساعت را با ماشین رانندگی کنید تا به بانکوک برسید و آنجا 4 ساعتی توقف داشته باشید تا هم در بانکوک گشت و گذار کنید و هم کمی خستگی را از تنتان بیرون کنید. دوباره حدودا 56 دقیقه را رانندگی کنید تا به بازار شناور دامنئو سادواک برسید و آنجا هم 1 ساعت بمانید. دوباره راه بیفتید و با 1.5 ساعت رانندگی به هواهین برسید و آنجا یک شب را اقامت کنید. روز بعد یک ساعت رانندگی کنید تا به شهر سرسبز پراچواپ خیری خان برسید و یک ساعتی هم در آنجا بمانید. دوباره 2 ساعت رانندگی کنید و وقتی به چومپون رسیدید، 1 ساعت را در آن استراحت کنید. دوباره بعد از یک ساعت، 2.5 ساعت را رانندگی کنید و باز هم یک ساعت را در شهر سورات تانی توقف کنید. از آنجا هم می توانید 1.5 ساعت تا خلیج فانگ نگا رانندگی کنید و آنجا هم یک ساعت بمانید و در نهایت مسیر 46 دقیقه ای باقی مانده تا پوکت را هم طی کنید تا به این سفر جاده ای شیرین و به یادماندنی پایان دهید.

 

 

سفر هوایی از پاتایا به پوکت

 

اگر این را در نظر بگیریم که شما یک هواپیمای شخصی دارید و می توانید که با سریع ترین سرعت ممکن و از کوتاه ترین مسیر ممکن بین پوکت و پاتایا پرواز کنید، احتمالا بتوانید این مسیر 621 کیلومتری را در طول 1 ساعت و 16 دقیقه طی کنید. اما از آنجایی که احتمالا شما هم مثل ما و خیلی از افرادی که در حال خواندن این مطلب هستند، هواپیمای شخصی ندارید؛ باید منطقی تر به سفر هوایی از پاتایا به پوکت نگاه کنیم و زمان بیشتری را برای سفر هوایی از پاتایا به پوکت در نظر بگیریم. شما باید زمانی را برای رسیدن به فرودگاه، زمانی را برای انتظار برای هواپیما و زمانی را برای طی کردن مسیر هوایی در نظر داشته باشید. فرض را بر این می گیریم که شما می خواهید از شهر پاتایا به جزیره پوکت سفر داشته باشید. در این صورت شما باید اول به فرودگاه بین المللی یوتاپائو پاتایا بروید و از آنجا با یک هواپیما خودتان را به فرودگاه بین المللی پوکت برسانید. در این صورت احتمالا حدودا ظرف مدت 1 ساعت می توانید از مرکز شهر پاتایا به فرودگاه یوتاپائو بروید، 1 ساعت و 16 دقیقه را هم در مسیر هوایی سپری کنید و ظرف مدت حدودا 50 دقیقه هم از فرودگاه پوکت به هتلتان در پوکت دسترسی پیدا کنید. از طرفی شما باید حدودا 2 ساعت را هم برای انتظار در فرودگاه در نظر بگیرید و با این حساب حدود 5 ساعت را برای سفر هوایی از پاتایا به پوکت در نظر داشته باشید.

 

 

۰۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران