۰۲۱۷۴۶۳۴
سفر به کیش بهتر است یا سفر به قشم؟

سفر به کیش بهتر است یا سفر به قشم؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

سفر به کیش بهتر است یا سفر به قشم؟

 

کیش بریم یا قشم؟

 

معمولا از هر کسی که درباره شهرهای توریستی و جذاب ایران سوال پرسیده شود، حتما نام کیش و قشم را هم در لیست دیدنی ترین اماکن گردشگری ایران می گنجاند و حتما سفر به کیش و سفر به قشم را توصیه می کند! اما سوالی که معمولا سخت به آن پاسخ داده می شود، این است که سفر به کیش بهتر است یا سفر به قشم؟ اگر این سوال برای شما هم وجود دارد و دلتان می خواهد بدانید که تعطیلات امسالتان را باید در  تور کیش  سپری کنید یا  تور قشم ، این مطلب به درد شما می خورد! در ادامه یک مقایسه کامل و جامع بین کیش و قشم انجام می دهیم تا شما هم به جواب این سوال برسید که باید به کیش سفر کنید و یا به قشم!

 

مقایسه کلی کیش و قشم

 

اول از همه خوب است این را بدانید که قشم بزرگترین جزیره ایران است و حدودا 1،500 کیلومتر مربع مساحت دارد. اما کیش یک جزیره جمع و جور و کوچک است که مساحتش حدود 90 کیلومتر مربع است! با این حساب می بینید که مساحت کیش و قشم زمین تا آسمان متفاوت است! در واقع قشم یک جزیره خیلی بزرگ است که شهر قشم که معمولا مسافران از آن دیدن می کنند، بخش کوچکی از آن جزیره است و به جز آن شهرها و روستاهای دیگری هم در کل جزیره وجود دارد. با این نگاه، ادامه مطلب را بخوانید تا مقایسه دقیق تری بین کیش و قشم انجام دهیم و به شما بگویم که سفر به کیش بهتر است یا سفر به قشم!

 

 

مقایسه حال و هوای کیش و قشم

 

گذشته از اختلاف ابعادی که کیش و قشم با هم دارند، حال و هوایشان نیز با هم متفاوت است. اجازه دهید کمی درباره جزیره کیش و جزیره قشم با شما صحبت کنیم تا حال و هوای آن دستتان بیاید. جزیره کیش یک جزیره کاملا توریستی است که هم از نظر امکانات رفاهی و تفریحی و هم از نظر ساختمان ها، ماشین ها و خیابان هایی که دارد، مدرن تر است. اما از آن طرف جزیره قشم به نسبت یک جزیره محلی تر است که به اندازه کیش مدرنیزه نشده است. هرچند جزیره قشم هم امکانات رفاهی و تفریحی خاص خودش را دارد. جزیره کیش پر از اماکن تفریحی است و فضای بسیار سرزنده و شلوغی دارد. از آن طرف قشم جزیره ای است که در عین شلوغ بودن، آرامش نیز در فضای آن موج می زند و به خاطر اینکه جزیره بزرگتری است، تراکم توریستان و مسافران در آن کمتر است و اماکن دیدنی آرام بیشتری دارد.

 

مقایسه امکانات تفریحی کیش و قشم

 

از آنجایی که جزیره کیش به نسبت جزیره قشم توریستی تر است، امکانات تفریحی گسترده تری دارد. در جزیره کیش به هر سمتی که نگاه کنید، یک مکان تفریحی، یک شهربازی، یک پارک آبی یا یک جور ساحل توریستی به چشمتان می خورد و به جرئت می توان گفت که هیچ کم و کاستی از این نظر در آن احساس نمی شود. پس اگر اهل امتحان کردن تفریحات جورواجور هستید، جزیره کیش برای شما بهتر است و بیشتر می تواند شما را راضی نگه دارد. البته همان طور که گفته شد در جزیره قشم نیز یک سری امکانات تفریحی وجود دارد، اما این یک واقعیت است که امکانات تفریحی کیش خیلی بهتر از امکانات تفریحی قشم هستند.

 

 

 

مقایسه جاذبه های گردشگری کیش و قشم

 

وقتی که پای جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی به میان می آید، این قشم است که گوی رقابت را از کیش می دزد! چراکه قشم با وسعت زیادی که دارد، جاذبه های طبیعی زیادی را در خود جای داده است که یکی از دیگری دیدنی تر هستند. پس اگر دلتان می خواهد که از جاذبه های گردشگری بیشتر با طبیعت جذاب تر دیدن کنید، باید سفر به قشم را انتخاب کنید.

 

مقایسه مراکز خرید کیش و قشم

 

خوشبختانه باید بگوییم که هم در جزیره کیش و هم در جزیره قشم تا دلتان بخواهد، مرکز خرید وجود دارد! پس اگر اهل خرید و پاساژگردی هستید، می توانید این را مطمئن باشید که هم در جزیره کیش و هم در جزیره قشم سرگرم خواهید بود! اما بد نیست این را هم بدانید که در جزیره قشم یک منطقه به نام درگهان وجود دارد که فاصله خیلی کمی با شهر قشم دارد و در آن بازارهای بسیار ارزانی وجود دارد که اگر از آن دیدن کنید، از قیمت اجناس شگفت زده می شوید. البته به جز بازارهای این منطقه، یک سری مراکز خرید مدرن هم در خود شهر قشم وجود دارد که معمولا قیمت هایشان مناسب است. از آن طرف در جزیره کیش نیز یک عالمه مرکز خرید لوکس و مدرن وجود دارد که اجناسشان بی نظیر هستند و ظاهر بسیار مدرن تری به نسبت مراکز خرید قشم دارند. با این اوصاف باید بگوییم که اگر به دنبال خرید اجناس ارزان هستید، باید قشم را انتخاب کنید و اگر اهل گشت و گذار در مراکز خرید لوکس هستید، بهتر است که در تور کیش شرکت کنید.

 

 

مقایسه هتل های کیش و قشم

 

گفتنی است که هم در کیش و هم در قشم هتل های متعددی وجود دارد که شما می توانید بنا بر بودجه ای که دارید، اقدام به رزرو یکی از آن ها در تور کیش و یا تور قشم کنید. اما همان طور که می توانید حدسش را بزنید، در جزیره کیش که جزیره توریستی تری است، هتل های متنوع تری وجود دارد و دست شما برای انتخاب هتل در آن بازتر است. پس اگر به دنبال اقامت در یک هتل خاص هستید، به احتمال زیاد هتل های کیش بیشتر نظرتان را به خودشان جلب کنند.

 

مقایسه رستوران های کیش و قشم

 

در نهایت نوبتی هم که باشد، نوبت به مقایسه رستوران های کیش و قشم می رسد. اگر شما هم عاشق کافه گردی و رستوران گردی هستید، مطمئنا با دیدن تنوع رستوران ها و کافه های کیش شگفت زده می شوید! اما اگر عاشق امتحان کردن غذاهای محلی و سنتی هستید و از چشیدن طعم های جدید استقبال می کنید، مطمئنا شیفته رستوران های ساده تر و محلی تر قشم می شوید! در واقع باید بگوییم که هم غذاهای موجود در رستوران های کیش و هم غذاهای رستوران های قشم عموما خوشمزه هستند و این بستگی به شما و سلیقه شما دارد که رستوران های کیش یا قشم را بیشتر بپسندید!

راستی نظر شما چیست؟ شما فکر می کنید که جزیره کیش دیدنی تر است یا جزیره قشم؟

۱۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران

  • امیر عباس افتخاری

    06 بهمن 1400 - 23:01

    پاسخ

    من تابه حال قشم نرفتم ولی کیش عالی است اگر رفتید حتما موتور سواری کنید

    گلاره بیرامی

    27 بهمن 1399 - 15:01

    پاسخ

    مطلب جالب و دقیقی بود

    Zahra

    20 دی 1399 - 11:58

    پاسخ

    هم جزیره قشم دیدنی هست و هم جزیره قشم و چون اون دفعه کیش رفتم الان میخولم برن قشم

    باتشکر♥️