۰۲۱۷۴۶۳۴
از سرگیری پروازها به کشورهای خارجی در زمان کرونا

از سرگیری پروازها به کشورهای خارجی در زمان کرونا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

از سرگیری پروازها به کشورهای خارجی در زمان کرونا

 

همان طور که می دانید در طی چند ماهه اخیر، ویروس کرونا باعث بسته شدن مرزها و کنسل شدن پروازها شد و صنعت گردشگری را کاملا تحت تاثیر خودش قرار داد. اما به نظر می رسد که آن دوران تاریک صنعت گردشگری به سر رسیده است و دوباره یک به یک مرزهای کشورها در حال بازگشایی هستند. خبر خوب اینکه امکان سفر به یک سری از کشورهای خارجی برای ایرانیان نیز مهیا شده است و قرار است با در نظر گرفتن یک سری قوانین خاص و البته یک سری محدودیت های خاص، پروازها از سر گرفته شوند. در ادامه هر آنچه باید درباره برقراری پروازهای خارجی در دوران کرونا بدانید را به شما می گوییم!

 

از سرگیری پروازها به کشورهای خارجی در زمان کرونا ، زیما سفر

 

امکان سفر به کدام کشورها در دوران کرونا وجود دارد؟

 

این روزها خبرهایی از برقراری پروازهای خارجی به کشورهایی مثل عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، مالزی، تایلند و یک سری از کشورهای اروپایی به گوش می رسد. در واقع یک سری از این پروازها برقرار شده اند و یک سری هایشان قرار است که در آینده نه چندان دور راه اندازی شوند. البته یک سری شرایط خاص نیز برای این پروازها در نظر گرفته شده است که در ادامه همه آن ها را به شما توضیح می دهیم.

 

آیا پروازهای عراق در دوران کرونا انجام می شوند؟

 

خوشبختانه در این روزها که هنوز شیوع ویروس کرونا در دنیا کاملا کنترل نشده، پروازهای عراق از ایران از سر گرفته شده اند. در حال حاضر امکان سفر به عراق به مقصد شهرهای بصره، نجف و بغداد در حال برگزاری هستند. اما نکته اینجاست که در مسیرهای نجف و بغداد فقط کسانی می توانند پرواز داشته باشند که ویزای اقامت عراق را داشته باشند و یا اینکه یک دلیل محکم برای سفر به عراق مثل انجام یک ماموریت خاص در این کشور داشته باشند. این بدین معنی است که اگر شما می خواهید برای زیارت به عراق و در دوران کرونا سفر کنید، فعلا این امکان برای شما وجود ندارد. نکته دیگر اینکه تمامی پروازهای عراق به مقصد نجف و بغداد با پرواز ماهان انجام می شوند و فعلا ایرلاین های دیگر مجوز پرواز به این کشور را دریافت نکرده اند.

 

آیا پروازهای عراق در دوران کرونا انجام می شوند ، زیما سفر

 

آیا پروازهای ترکیه در دوران کرونا انجام می شوند؟

 

سوالی که این روزها خیلی از توریستان ایرانی از همدیگر و همین طور از آژانس های مسافرتی می پرسند، این است که چه زمانی می توانند به ترکیه سفر کنند؟ خوب است این را بدانید که در طول ماه گذشته چندین و چند بار تاریخ های مختلف از طرف دولت ترکیه برای برقراری پروازهای ایران به ترکیه در دوران کرونا اعلام شده است. اما متاسفانه با نزدیک شدن به آن تاریخ، دوباره دولت ترکیه تاریخ جدیدی اعلام کرده است و هنوز وعده بازگشایی مرز ترکیه در دوران کرونا اجرایی نشده است. به هر حال هنوز امید زیادی برای برقراری پروازهای ترکیه در دوران کرونا وجود دارد و بر طبق اخبار موجود، امید بر این است که در تاریخ 11 مهر این پروازها از سر گرفته شوند. امیدواریم که این تاریخ مثل تاریخ های گذشته تغییری پیدا نکند و همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود.

 

آیا پروازهای ترکیه در دوران کرونا انجام می شوند ، زیما سفر

 

آیا پروازهای امارات در دوران کرونا انجام می شوند؟

 

خبر خوشحال کننده دیگر اینکه پروازهای امارات از ایران و توسط ایرلاین ماهان از سر گرفته شده اند و در حال حاضر شما می توانید با اخذ ویزای امارات و رزرو بلیط هواپیما امارات نسبت به سفر به این کشور اقدام کنید. البته این را هم بگوییم که گرفتن ویزای توریستی امارات در حال حاضر کمی سخت تر از قبل شده است. نکته دیگر اینکه یک سری پروتکل های بهداشتی برای سفر به امارات در دوران کرونا در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها انجام تست ویروس کرونا است.

 

آیا پروازهای امارات در دوران کرونا انجام می شوند ، زیما سفر

 

آیا پروازهای اروپا در دوران کرونا انجام می شوند؟

 

به دنبال بازگشایی سفارت های اروپا در تهران، در حال حاضر یک سری پروازها از ایران به مقصد بعضی از شهرهای اروپایی مثل پاریس در فرانسه، میلان در ایتالیا، لندن در انگلیس، منچستر در انگلیس، مادرید در اسپانیا، وین در اتریش و آمستردام در هلند برگزار می شوند.

 

چه پروازهای دیگری در دوران کرونا در حال انجام هستند؟

 

در انتها لازم به ذکر است که به مقصد بانکوک در تایلند، کوالالامپور در مالزی و همین طور کابل در افغانستان نیز یک سری پروازها و با رعایت پروتکل های بهداشتی و البته داشتن تست منفی کرونا انجام می شود.

در مورد پروازهای دیگر نیز هنوز اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده است و امید است که در آینده خیلی نزدیک دوباره شاهد از سرگیری پروازهای خارجی از ایران به همه کشورهای دنیا باشیم.

 

چه پروازهای دیگری در دوران کرونا در حال انجام هستند ، زیما سفر

۱۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران