۰۲۱۷۴۶۳۴
مالدیو یا سریلانکا کدامیک برای سفر ارزان‌تر است ؟

مالدیو یا سریلانکا کدامیک برای سفر ارزان‌تر است ؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

مالدیو یا سریلانکا کدامیک برای سفر ارزان‌ تر است ؟

 

مالدیو و سریلانکا دو منطقه رویایی برای سفر هستند که هرکدام به نوبه خود دارای زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای مسحورکننده‌ ای می‌باشند. این دو دارای تفاوت‌هایی بسیاری می‌باشند چه از نظر موقعیت جغرافیایی و چه از دیگر نظرها مالدیو جزیره‌ای در اقیانوس هند و در جنوب غربی هند واقع شده است ولی سریلانکا جزیره‌‌ای در اقیانوس هند و در جنوب کشور هندوستان می‌باشد. ما قصد داریم با معرفی و مقایسه این دو، بدانیم که با سفر به کدامیک از آن‌ها سفری ارزان خواهیم داشت .

 

مالدیو یا سریلانکا کدامیک برای سفر ارزان‌تر است ، زیما سفر

 

مالدیو

 

همانطور که در بالا ذکر شد مالدیو، جزیره‌ای در اقیانوس هند می‌باشد که در جنوب غربی کشور هند واقع شده است و دارای کم‌ ترین فاصله با کرانه‌های کشور هند می‌باشد. مالدیو چه از نظر جمعیت و چه از نظر مساحت کوچک‌ ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود پس می‌توان گفت این کشور از آرامش نسبی خاصی برخوردار است . مالدیو حدودا بیش‌از 1190 جزیره مرجانی دارد که دارای زیبایی دوچندان می‌باشد و به همین دلیل مالدیو را سرزمین جزیره‌ها می‌ نامند . پایتخت این کشور، ماله است. از آنجایی که این کشور دارای فرودگاهی مدرن با تجهیزات کامل می‌باشد ، قاعدتا سفر به آن‌ جا بیشتر با هواپیما صورت می‌گیرد و در داخل کشور از قایق ، تاکسی‌های هوایی و قایق‌های بادبانی برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. همچنین ماله بزرگ‌ ترین شهر مالدیو می‌باشد که دارای مرزهای آبی با سریلانکا است. شرایط جوی و آب‌ وهوایی جزیره مالدیو با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و همچنین نزدیک بودن آن به استوا و اقیانوس هند باعث شده تا دارای آب و هوایی گرم استوایی باشد.

 

مالدیو ، زیما سفر

 

دیدنی‌های مالدیو

 

مالدیو با دارا بودن آب‌های فیروزه‌ای رنگ ، داشتن ویلاهای بسیار زیبا ، سواحل ماسه‌ای سفید و.. مطمعنا برای هرکس یک رویای زیبا و خواستنی می‌باشد. علاوه بر این‌ها درختان نارگیل و نخل ، مرداب‌های زلال و لاجوردی رنگ و... همگی سبب زیبایی مضاعف این کشور شده است. این کشور همچنین دارای دیدنی‌های دیگر نیز می‌باشد.

 

دیدنی‌های مالدیو ، زیما سفر

 

رستوران سابسکیس

 

این رستوران یکی از رستوران‌های منحصر به فرد و زیبای جهان می‌باشد که در اعماق آب‌های جزیره مالدیو واقع شده است. رستوران سابسکیس یکی از رستوران‌های باورنکردنی در زیر آب می‌باشد که با غذاهای بسیار خوشمزه ای که سرو می‌شود هرساله میزبان جمعیت انبوه گردشگران و توریست‌ها است.

 

رستوران سابسکیس ، زیما سفر

 

ساحل مصنوعی ماله

 

ساحل مصنوعی ماله ، ساخت دست انسان می‌باشد و یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالدیو محسوب می‌شود. در این ساحل تفریحات آبی بسیار همچون موج‌سواری ، قایق‌سواری ، غواصی و... می‌باشد و همچنین دارای کافه و رستوران‌های زیادی می‌باشد.

 

ساحل مصنوعی ماله ، زیما سفر

 

جزیره مافوشی

 

جزیره مافوشی بعد از مالدیو دومین جزیره پرگردشگر و دیدنی می‌باشد. این جزیره نه شلوغ است و نه آنچنان خلوت. و این به خودی خود سبب شده توریست‌ها و گردشگرانی که برای آرامش داشتن سفر کنند آنجا را انتخاب کنند . علاوه بر این‌ها مالدیو دارای جاهای دیدنی چون بازار بزرگ ماهی ، جزیره درخشان وادهو ، موزه ماله و... می‌باشد.

 

جزیره مافوشی ، زیما سفر

 

آیا سفر به مالدیو ارزان است؟

 

برای سفر رفتن به این کشور مسحور کننده نیاز است شما هزینه بالایی را در نظر داشته باشید. ولی لازم به ذکر است که تمامی این‌ها به شخص خودتان بستگی دارد زیرا اگر شما لازم بدانید در اقامتگاه‌های ساحلی اقامت داشته باشید باید هزینه بیشتری را در نظر داشته باشید ولی در غیر این صورت شما مستلزم هزینه بالایی نمی‌باشید.

 

آیا سفر به مالدیو ارزان است ، زیما سفر

 

سریلانکا

 

سریلانکا نیز همانند مالدیو در اقیانوس هند و در جنوب هندوستان قرار دارد. سریلانکا دارای سواحل بی انتها با اقیانوس هند می‌باشد. سریلانکا یکی از کشورهای بی‌نظیر می‌باشد که دارای دیدنی‌های بسیار چشم‌ نواز و جاذبه‌های گردشگری فراوان می‌باشد. این منطقه دارای آثار تاریخی فراوانی نیز می‌باشد. سریلانکا برخلاف مالدیو دارای گردشگران بی‌شمار نیست و تعداد آن‌ها نسبت به مالدیو کمتر است. مردمان مسلمان و صوفی زیادی در سریلانکا زندگی می‌کنند . آب‌ وهوای سریلانکا به ‌دلیل نزدیکی به اقیانوس هند و وزش باد از سمت آن همیشه دارای آب‌ وهوای معتدل و نسبتا گرم و خشک بوده است.

 

سریلانکا ، زیما سفر

 

دیدنی‌های سریلانکا

 

سریلانکا دارای دیدنی‌های بکر و بی‌نظیر می‌باشد. در آنجا مناطق و آثار تاریخی فراوانی به ثبت رسیده است. اکثر مردم جهان به سریلانکا لقب جواهر اقیانوس هند داده‌اند. سریلانکا نیز همانند مالدیو از وجود ساحل‌های بسیار زیبا برخوردار است. در ادامه شما را با چند جاذبه بکر سریلانکا آشنا می‌کنیم.

 

دیدنی‌های سریلانکا ، زیما سفر

 

شهر سیگیریا

 

در این شهر باستانی و تاریخی خرابه‌ها و ویرانی‌های بسیار زیبا وجود دارد. در این منطقه صخره عظیمی قرار دارد که یکی از قصرهای باستانی به جای مانده از قرن ۵ بعد از میلاد ، بر روی آن ساخته شده است.

 

شهر سیگیریا ، زیما سفر

 

غار دامبولا

 

این غار طلایی رنگ ، یکی از مقصدهای مذاهب بودائی می‌باشد. دور تا دور این غار بیش ‌از 100 مجسمه متفاوت وجود دارد و به عنوان یکی از سالم‌ ترین غارهای جهان به‌ شمار می‌آید.

 

غار دامبولا ، زیما سفر

 

معبد توث رلیک

 

این معبد به ثبت یونسکو رسیده است. نام دیگر این معبد دندان معلق می‌باشد که هر 6 سال یکبار برای همگان به نمایش در می‌آید و با حجمی از طلا پوشیده شده است . از دیگر دیدنی‌های سریلانکا می‌توان به شهر مقدس آنیوراداپورا ، شهر ساحلی هیکادوآ ، جنگل حفاظت شده سینهاراجا ، شهر قدیمی گاله ، خانه ترانزیت فیل اودا والاوو و... اشاره کرد.

 

معبد توث رلیک ، زیما سفر

 

مالدیو یا سریلانکا کدام یک برای سفر ارزان‌ تر هستند؟

 

با معرفی کامل این دو کشور شما اطلاعات نسبی از آن به دست آوردید. برای هزینه سفر به این دو باید به انتخاب و تصمیم خود توجه داشته باشید. اگر شما اقامتگاه‌های ساحلی را مد نظر ندارید و هتل‌های بسیار لوکس نیز را انتخاب نکنید قطعا سفر کم‌هزینه‌ تری خواهید داشت. همچنین در این راستا شما می‌توانید برای داشتن و تجربه کردن یکی از بهترین سفرهای خود تور زیما سفر را انتخاب کنید چرا که هزینه‌های پایین‌ تری متقبل می‌شوید سریلانکا به دلیل داشتن گردشگران کم‌ تر پس ملزم به هزینه کم‌تری نسبت به مالدیو می‌باشد . اگر برنامه‌ریزی خوب و دقیق داشته باشید هزینه سفر شما به سریلانکا بسیار مناسب و مقرون به صرفه در می‌آید . در مالدیو نیز اگر شما سفر خود را مستقیم از بعضی شهرهای قاره آسیا به مالدیو انجام دهید . در این صورت نیز هزینه‌های شما کمتر و سفری ارزان خواهید داشت ولی اگر بخواهید از دیگر قاره‌ها سفر خود را از سر بگیرید ، سفر شما ارزان نمی‌باشد. برای مثال سفر از تهران به سریلانکا ، با پرواز مستقیم انجام نمی‌گیرد و شما باید از دیگر مقصدهای میانی چون دبی و... استفاده کنید . در نظر داشته باشید که در مالدیو نیز دسترسی به منطقه‌های آن و لذت بردن از این کشور رویایی با قایق‌های داخلی که همیشه در حرکت‌اند نیز میسر می‌باشد که هزینه بسیار کمی می‌خواهد ولی اگر از آن‌ جا بمانید ، باید از پروازهای داخلی استفاده کنید که بسیار پرهزینه‌ هستند . بنابراین ، شما می‌توانید با آگاه شدن از همه‌ی اطلاعات مربوط به این دو کشور و یک انتخاب درست ، سفری بسیار مهیج و رویایی داشته باشید . امیدواریم توانسته باشیم که شما را در این راستا کمک کنیم.

 

مالدیو یا سریلانکا کدام یک برای سفر ارزان‌تر هستند ، زیما سفر  

۱۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران