۰۲۱۷۴۶۳۴
ازمیر و کوش آداسی از شهرهای خاص ترکیه

ازمیر و کوش آداسی از شهرهای خاص ترکیه

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

ازمیر و کوش آداسی از شهرهای خاص ترکیه

 

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که دارای بهترین موقعیت جغرافیایی می‌باشد . این کشور، کشوری پرباران و کوهستانی نیز می‌باشد. آنکارا پایتخت این کشور می‌باشد و دارای 81 استان است. مردم ترکیه به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند که یکی از کهن‌ ترین زبان‌ها می‌باشد و دین آن‌ها اسلام و پول رسمی این کشور لیر است. این کشور به دلیل اینکه در نقطه بسیار مناسبی واقع شده با دیگر کشورها روابط بسیاری دارد. تقریبا 97 درصد این کشور همچون ما در قاره آسیا و بقیه آن در قاره اروپا واقع شده‌ است. در این کشور شما قطعا تقابل سنت و مدرینته را متوجه می‌شوید. چرا که در این کشور بعضی از آنان دارای خانه‌های لوکس غربی و با داشتن لباس‌های جین غربی ظاهر می‌شوند و حتی برعکس آن نیز مورد مشاهده است. ترکیه به ‌دلیل داشتن آب وهوای بسیار مطبوع و موقعیت جغرافیایی عالی و همچنین شهرهای بسیار زیبا و دیدنی‌اش ، هرساله میزبان جمعیت انبوهی از گردشگران است . این کشور دارای شهرهای بی‌نظیر و خاص می‌باشد که ما قصد داریم برای شما دو شهر خاص آن یعنی ازمیر و کوش آداسی را معرفی کنیم .

 

ازمیر و کوش آداسی از شهرهای خاص ترکیه ، زیما سفر

 

ازمیر

 

بعد از استانبول و آنکارا ، ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه و یکی از شهرهای مهم غربی ترکیه به شمار می‌آید . این شهر دارای بهترین موقعیت جغرافیایی و همچنین به عنوان شهری تجاری و بندری محسوب می‌شود که هرساله گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند و این شهر بی‌همتا را مقصد خود قرار می‌دهند. شهر ازمیر یکی از شهرهای زیبا و منحصربفرد و توریستی است که پر از مکان‌های تفریحی و گردشگری است. این شهر دارای هتل‌های چند ستاره و زیبایی است که در آن پر از سرگرمی‌های متنوع می‌باشد و خدمات‌ دهی عالی دارند. از همین رو از شهرهای بندری مهم و پرطرفدار ترکیه محسوب می‌شود.

 

ازمیر ، زیما سفر

 

آب‌ وهوای ازمیر

 

شهر ازمیر دارای بهترین آب‌ وهوا می‌باشد. این شهر کوهستانی و پرباران ، در تابستان دارای آب‌ وهوای گرم و آفتاب سوزان می‌باشد که آن‌ را می‌توان یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و گردشگری دنیا برای ورزش‌های آبی و فصلی دانست . در فصل زمستان نیز هوایی مطلوب و معتدل دارد و بیشترین میزان باران را دارد.

 

آب‌وهوای ازمیر ، زیما سفر

 

مکان‌ های گردشگری ازمیر

 

ازمیر یکی از جاذبه‌های توریستی ترکیه نیز به حساب می‌آید . در این شهر آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که همگان را مجذوب خود می‌کن د. در جنوب این شهر، سواحل ماسه‌ ایی بسیاری واقع شده است که مقصد تمامی گردشگران است.

 

مکان‌های گردشگری ازمیر ، زیما سفر

 

برج ساعت ازمیر

 

برج ساعت را نماد شهر ازمیر می‌دانند. این برج دارای 4 طبقه و نمای بسیار زیبا که با سنگ مرمر مزیین شده است. برج ساعت یکی از تاریخی‌ ترین آثار شهر ازمیر است و توسط یکی از معماران فرانسوی ساخته شده است. این برج در شلوغ‌ ترین قسمت شهر قرار دارد و همیشه مکانی مملو از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.

 

برج ساعت ازمیر ، زیما سفر

 

بازار KEMERALTI

 

این بازار سنتی یکی از شلوغ‌ ترین و تاریخی‌ترین بازارهای کشور ترکیه و شهر ازمیر محسوب می‌شود که سالانه توریست‌های زیادی از آنجا دیدن و خرید می‌کنند. در این بازار علاوه بر خرید و دیدن می‌توان از غذاهای محلی و خوشمزه که در رستوران‌های نزدیک به آنجا ، سرو می‌شود تست کنید.

 

بازار KEMERALTI ، زیما سفر

 

قلعه کادیفه

 

این قلعه زیبا برای مردمان ازمیر بسیار پراهمیت می‌باشد . شما با رفتن به این قلعه می‌توانید تمامی نمای شهر ازمیر را ببینید . از دیگرجاهای دیدنی ازمیر می‌توان به باغ‌ وحش ازمیر، کاخ mirgI cakiraga ، شهر تاریخی افس یا افسوس و... را نام برد.

 

قلعه کادیفه ، زیما سفر

 

بنای آسانسور

 

این بنا توسط تاجران یهودی در سال‌های بسیار قبل ساخته شده است. این آسانسور تاریخی در ابتدا با فشار آب کار می‌کرد که بعدها به دلیل پیشرفت تکنولوژی این آسانسور به وسیله‌ ی نیروی الکتریکی بکار گرفته شد. در بالای این آسانسور شما علاوه بر لذت بردن از منظره بسیار زیبای که در جلوی چشمتان است می‌توانید از رستوران‌های بی‌نظیر آن نیز استفاده کنید.

 

بنای آسانسور ، زیما سفر

 

کوش آداسی

 

کوش آداسی یکی از شهرهای معروف ترکیه به شمار می‌آید . کوش آداسی در واقع یک جزیره می‌باشد که دارای درصد جذب بالایی از گردشگران می‌باشد . اطراف این شهر را بناهای تاریخی بسیاری احاطه کرده‌ اند که باعث زیبایی دو چندان آن شده‌اند. جزیره کوش آداسی دارای فاصله نزدیکی با دیگر جزایر چون جزیره یونان می‌باشد و گردشگران زیادی می‌توانند به راحتی به این جزیره سفر کنند. زیبایی و طبیعت بسیار چشم‌ نواز آن سبب شده همیشه این جزیره دارای توریست‌هایی از سراسر جهان باشد. جزیره کوش آداسی جزیره‌ای بکر و سرشار از آرامش است.

 

کوش آداسی ، زیما سفر

 

آب‌ وهوای کوش آداسی

 

اگر بخواهیم بطور کلی آب‌ وهوای این شهر را برای شما شرح دهیم می‌توانیم بگوییم کوش آداسی دارای آب‌ وهوایی معتدل است . در فصل زمستان دمای هوا بسیار پایین نیست و در بعضی از ماه‌های گرم چون جولای ، این جزیره هوایی بسیار گرم و آفتابی سوزان را دارا می‌شود.

 

آب‌وهوای کوش آداسی ، زیما سفر

 

مکان‌های دیدنی کوش آداسی

 

طبیعت و زیبایی‌های این جزیره سبب شده گردشگران زیادی به این جزیره سفر کنند. علاوه بر طبیعت مسحورکننده ، در دوران شاهان عثمانی بسیاری از ساختمان‌های زیبا و تاریخی در این شهر ساخته شده و باعث زیبایی آن است.

 

مکان‌های دیدنی کوش آداسی ، زیما سفر

 

پرین

 

پرین یک شهر باستانی و تاریخی به شمار می‌آید چرا که این شهر به سبب بالا آمدن سطح آب دفن شد و پس از مدتی هم که بیرون آمد، به یک جاذبه و مکان بسیار زیبا تبدیل شد. آمفی تئاتر آن یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین جاذبه‌اش محسوب می‌شود.

 

دیدیما

 

دیدیما یک مکان تاریخی می‌باشد. این معبد زیبا هزاران سال قبل توسط ایرانیان تخرب گشت و از آن آثاری به جا ماند که اکنون سالانه توریست‌های زیادی به‌دلیل زیباییش از آن دیدن می‌کنند. این معبد ، دومین معبد بزرگ باستانی جهان به شمار می‌آید.

 

دیدیما ، زیما سفر

 

گورجین آداسی

 

گورجین آداسی در واقع در زمان قدیم یکی از کلانتری‌های شهر کوش آداسی محسوب می‌شود که از تهاجم بیگانگان جلوگیری کرده‌ است.

 

روستای کیزارلی

 

در این روستا درختان انگور انبوه و زیادی می‌باشد و دارای خانه‌های سنتی و قدیمی بسیار زیبایی و منحصر به‌فردی است. شما می‌توانید با قدم زدن در این روستای دنج از زیبایی‌های آن لذت ببرید. مسیر این روستا دارای کوچه‌های پیچ در پیچ و سربالایی می‌باشد که به زیبایی آن افزوده است. در این روستا ، بازارهایی توسط خود مردم بومی برپا می‌شود که در آنجا میوه‌ها ، سبزیجات و خوراکی‌های خوشمزه و تازه بسیاری به فروش می‌رسد . با خواندن مطالب بالا متوجه می‌شویم که دو شهر ازمیر و کوش آداسی از شهرای خاص و بسیار زیبای کشور ترکیه به شمار می‌آیند و با آشنا شدن این شهرها آدمی را وادار به سفر و بیشتر دانستن اطلاعات آنان می‌کند. امروزه یکی از بهترین طریقه سفر برای مردم رزرو کردن تور می‌باشد. اگر شما نیز قصد سفر به این دو شهر بکر و دیدنی دارید می‌توانید با تور زیما سفر یکی از بهترین سفرهای خود را تجربه کنید زیرا این تور بهترین خدمات و امکانات را در اختیار شما می‌گذارد. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید و ارزشمند بوده باشد.

 

روستای کیزارلی ، زیما سفر

۲۵ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران