۰۲۱۷۴۶۳۴
هتل گردان و شناور قطر، هتلی که خودش برق خودش را تولید می کند

هتل گردان و شناور قطر، هتلی که خودش برق خودش را تولید می کند

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

هتل گردان و شناور قطر، هتلی که خودش برق خودش را تولید می کند

 

ساخت هتل های شناور در سال های اخیر در کشورهای مختلف دنیا باب شده است . در این میان کشورهایی مثل امارات و قطر در زمینه ابداع ویژگی های خاص و جالب برای ساخت هتل های شناور پیشرو بوده اند . هتل هایی که تا به حال در قطر، دبی و همین طور مقاصد گردشگری دیگر تحت عنوان هتل های شناور ساخته شده اند که یکی از یکی جذاب تر هستند . اما از همه آن ها که بگذریم ، قرار است که یک هتل بسیار متفاوت در قطر ساخته شود که حتی تصور ساخته شدنش هم برای هر کسی جالب است . هتلی که یک تیم ترکیه ای به نام HADDS آن را طرحی کرده است و در طراحی آن از اصول متعددی در راستای حفظ محیط زیست استفاده شده است . این هتل نه تنها یک هتل لاکچری شناور و گردان است ، بلکه ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به توانایی تولید برق مصرفی هتل توسط خودش و همین طور توانایی جمع آوری و بازیافت آب باران و البته تلفات غذایی مصرفی هتل اشاره کرد . در ادامه با ما در زیما سفر همران باشید .

 

هتل گردان و شناور قطر، زیما سفر

 

درباره هتل شناور و گردان قطر

 

هتل شناور و گردانی که توسط تیم طراحان ترکیه ای دیزاین شده ، قرار است که در ابتدا در قطر قرار بگیرد . اما نکته جالب اینجاست که وقتی که ساخت این هتل تکمیل شود ، طراحان و مسئولین هتل می توانند آن را در هر جایی در هر نقطه دنیا مستقر کنند و لوکیشن آن را تغییر بدهند. به این دلیل که این هتل به گونه ای طراحی شده است که قابلیت جا به جایی دارد . پروژه طراحی و ساخت این هتل شناور از ماه مارس سال 2020 شروع شده است و هنوز تکمیل نشده است . اما نکته قابل توجهی که درباره این هتل 152 اتاقه وجود دارد ، این است که طراحان آن با شعار "حداقل اتلاف انرژی و ضایعات صفر" اقدام به دیزاین آن کرده اند و برای اینکه رویایشان به حقیقت بپیوندد ، از راهنمایی های مهندسان ساخت کشتی و همین طور معماران استفاده کرده اند.

 

هتل گردان و شناور قطر ، زیما سفر

 

نحوه چرخش هتل شناور و گردان قطر

 

این هتل گردان که درست روی آب ساخته شده است و حالت شناور دارد ، به صورت دائمی حول محور خودش می چرخد و این چرخش توسط کامپیوترها کنترل می شود . این چرخش با سرعت بسیار کمی انجام می شود و از آنجایی که هر چرخش 360 درجه را در طول 24 ساعت انجام می دهد ، مهمانان متوجه چرخش آن نمی شوند و احساس بدی از این چرخش دریافت نمی کنند . اما همین چرخش باعث می شود که هتل بتواند با استفاده از توربین های بادی و همین طور نیروی جزر و مد ، برق مورد نیاز خودش را تولید کند.

 

هتل گردان و شناور قطر ، زیما سفر

 

امکانات هتل شناور و گردان قطر

 

هتل شناور و گردانی که در موردش صحبت می کنیم ، حدود 35 هزار متر مساحت دارد و قرار است که توسط یک اسکله شناور به خشکی متصل شود و علاوه بر این ، امکان دسترسی به آن با استفاده از هلیکوپتر و قایق نیز مهیا شود . در این هتل قرار است که سرویس بسیار لوکس به مهمانان داده شود و امکانات مختف از جمله استخرهای سرپوشیده و روباز، مرکز اسپا ، باشگاه ورزشی و زمین گلف در اختیار آن ها گذاشته شود.

 

هتل گردان و شناور قطر ، زیما سفر

 

نحوه تامین انرژی هتل شناور و گردان قطر

 

همان طور که گفته شد ، هتل شناور و گردان قطر به گونه ای توسط معماران ترکیه ای طراحی شده است که بتواند اولا برق مورد نیاز خودش را تامین کند و دوما بتواند آب باران را جمع آوری کند و از آن استفاده کند . به همین خاطر سقف این هتل به شکل یک گرداب طراحی شده است تا بتواند جمع آوری آب باران را به خوبی انجام دهد تا از این آب باران در جهت آبیاری گیاهان و مصارف دیگر استفاده شود. در ضمن در این هتل به بازیافت آب مصرفی و همین طور تلفات غذایی توجه شده است تا به هیچ شکلی به محیط زیست آسیب نرساند.

 

هتل گردان و شناور قطر ، زیما سفر

 

تاریخ تکمیل هتل گردان و شناور قطر

 

پروژه ساخت هتل گردان و شناور قطر در فازهای اولیه طراحی قرار دارد و هیچ تخمین هزینه دقیقی در مورد آن زده نشده است . اما به گفته تیم طراحی آن ، قرار است که ساخت آن در سال 2025 تکمیل شود . البته در این میان شیوع ویروس کرونا ، تیم طراحی این هتل را با معضلات مختلفی رو به رو کرده است . اما با این حال طراحان این هتل و سرمایه گذاران آن امیدوارند که بتوانند این پروژه را بدون تاخیر به مرحله اجرایی برسانند و صنعت هتل سازی را با افتتاح این هتل یک قدم به جلو ببرند . در آخر باید بگوییم که اگرچه ساخت یک هتل شناور ایده آنچنان جدیدی نیست و هتل های متعددی با این عنوان در دنیا ساخته شده اند ، اما مساله اینجاست که هیچ هتل شناوری در دنیا قابلیت تولید و تامین انرژی و بازیافت را به این شکل ندارد و به همین خاطر است که هتل شناور و گردان طراحی شده توسط ترکیه ای ها تا این اندازه نقل محافل شده است .

 

هتل گردان و شناور قطر ، زیما سفر

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران