۰۲۱۷۴۶۳۴
همه چیز درباره اینترنت در سفر به ترکیه

همه چیز درباره اینترنت در سفر به ترکیه

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

همه چیز درباره اینترنت در سفر به ترکیه

 

یکی از مهمترین و متداول ترین دغدغه هایی که توریستان در مورد سفر به یک کشور خارجی دارند، این است که در آن کشور چگونه می توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند و چگونه می توانند ارتباط شان با دنیای مجازی را حفظ کنند . این یک واقعیت است که اکثر ما دوست داریم که در طول سفر با دوستان ، خانواده و همین طور سوشیال مدیا و صفحات مجازی مان در ارتباط باشیم . از آن طرف یک سری از مسافران به خاطر موقعیت شغلی خاصی که دارند ، مجبور هستند که مدام به اینترنت متصل باشند و داشتن مداوم اینترنت برایشان از واجبات است و همه این ها نشان می دهد که صحبت درباره چگونگی دسترسی به اینترنت در سفرهای خارجی موضوع بسیار مهمی است . حالا سوالی که ما می خواهیم در این مطلب به آن بپردازی م، این است که چگونه می توان در سفر به ترکیه به اینترنت دسترسی پیدا کرد ؟ ما می خواهیم در زیما سفر این را با هم بررسی کنیم که چه راه هایی برای پیدا کردن دسترسی به اینترنت در طول سفر به ترکیه وجود دارد. اگر این موضوع برای شما هم جالب است و شما هم به دنبال روش هایی برای دسترسی به اینترنت در ترکیه هستید ، با ما در ادامه مطلب همراه باشید .

 

همه چیز درباره اینترنت در سفر به ترکیه ، زیما سفر

 

خرید سیم کارت در ترکیه و تهیه بسته اینترنتی

 

اولین راهی که اکثر توریستان از آن برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند ، خرید سیم کارت ترکیه ای است . در ترکیه در کل 3 شرکت اپراتور سیم کارت وجود دارد که با نام های ودافون ، ترکسل و ترک تلکام شناخته می شوند . قیمت بسته های اینترنتی هر سه این اپراتورها تقریبا برابر است . اما با این حال بیشتر توریستان سیم کارت ترکسل را انتخاب می کنند و آن را خریداری می کنند . چراکه این سیم کارت پوشش بیشتری در کشور ترکیه دارد و با این حساب انتخاب آن به نسبت دیگر سیم کارت های ترکیه انتخاب هوشمندانه تری است . البته این را هم بگوییم که سیم کارت های دیگر ترکیه هم خوب هستند و اگر احیانا بسته های پیشنهادی یک از آن ها قیمت بهتری داشت ، می توانید همان را خریداری کنید.

 

خرید سیم کارت در ترکیه و تهیه بسته اینترنتی ، زیما سفر

 

استفاده از وای فای اماکن عمومی ترکیه

 

شما می توانید در طول سفر به ترکیه از وای فای هتل و دیگر اماکن عمومی ترکیه نیز استفاده کنید. در این صورت می توانید بدون پرداخت هزینه ، از دسترسی به اینترنت بهره ببرید . اما مشکل اینجاست که به محض اینکه از هتل خارج شوید و یا از رستوران یا کافه ای که به شما اینترنت رایگان می دهد دور شوید ، دسترسیتان به اینترنت هم قطع می شود . با این اوصاف می توان گفت که استفاده از وای فای اماکن عمومی ترکیه برای کسانی مناسب است که داشتن دسترسی دائم به اینترنت برایشان دغدغه نیست و برایشان مهم نیست که فقط در طول بعضی از ساعات شبانه روز به اینترنت دسترسی داشته باشند . در ضمن این نکته را هم باید بگوییم که معمولا سرعت اینترنت وای فای های عمومی از سرعت اینترنت سیم کارت های ترکیه کمتر است و با این اوصاف شما نباید انتظار خیلی زیادی از سرعت وای فای در هتل ها ، رستوران ها و کافه های ترکیه داشته باشید .

 

استفاده از وای فای اماکن عمومی ترکیه ، زیما سفر

 

اجاره کردن یک مودم اینترنت در ترکیه

 

راه دیگری که شما برای داشتن دسترسی به اینترنت در ترکیه دارید ، این است که یک مودم همراه در این کشور اجاره کنید . خوب است ای را بدانید که در ترکیه چند شرکت وجود دارد که به توریستان مودم همراه اجاره می دهند . این مودم ها کوچک ، سبک و سیار هستند و شما می توانید با کمک سیم کارت 4G که درونشان است ، به اینترنت دسترسی پیدا کنید . خوبی این روش این است که شما با اجاره یک مودم می توانید تا ده گوشی تلفن همراه را به اینترنت متصل کنید و این بدین معنی است که با اجاره کردن آن ، دیگر نیازی نیست که تک تکتان جداگانه برای خودتان اینترنت بگیرید . بلکه کافی است که یکی از این مودم ها را تهیه کنید و بعد از قسمت اتصال وای فای گوشی تلفن همراهتان ، نام "رنت ان کانکت" (RentNConnect) را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

 

اجاره کردن یک مودم اینترنت در ترکیه ، زیما سفر

 

استفاده از وای فای رایگان IBB در ترکیه

 

در شهر استانبول که بزرگترین شهر ترکیه است ، شرایطی فراهم شده که توریستان می توانند در بعضی از نقاط شهر به رایگان به اینترنت دسترسی پیدا کنند . در حقیقت در یک سری از مناطق توریستی و شلوغ استانبول مثل امینونو، بشیکتاش و تکسیم یک سرسی مودم کار گذاشته شده است که توریستان با ثبت نام می توانند از اینترنت آن ها به رایگان استفاده کنند. در واقع کسانی که بتوانند با موفقیت ثبت نامشان را انجام دهند ، می توانند هر روز به اندازه 1 گیگا بایت از اینترنت استانبول به رایگان استفاده کنند . البته باید این را بگوییم که گاهی اوقات اینترنت عمومی استانبول سرعت خیلی کمی پیدا می کند و این مساله ای است که نمی توان منکر آن شد.

 

استفاده از وای فای رایگان IBB در ترکیه ، زیما سفر

 

استفاده از رومینگ ایرانسل و همراه اول در ترکیه

 

این امکان برای کاربران سیم کارت های ایرانسل و همراه اول وجود دارد که در ترکیه با روشن کردن رومینگ ، از امکانات سیم کارتشان استفاده کنند و به اینترنت هم دسترسی پیدا کنند . اما مساله اینجاست که هزینه اینترنت رومینگ در ترکیه خیلی بالاست و واقعا استفاده دائمی از آن مقرون به صرفه نیست . اما به هر حال اگر در شرایط ویژه ای در ترکیه بدون اینترنت گیر افتادید ، می توانید در این کشور به استفاده از اینترنت همراه اول و ایرانسل نیز فکر کنید . شما کدامیک از روش های گفته شده را برای پیدا کردن دسترسی به اینترنت در ترکیه انتخاب می کنید ؟ برای رزرو تور ارزان قیمت ترکیه با ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید.

 

استفاده از رومینگ ایرانسل و همراه اول در ترکیه

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران

  • صحت

    05 تیر 1402 - 08:59

    پاسخ

    والا با این دلار تورم و ماشینای ۳۰۰ میلیونی مثل لاماری که تا ۳ میلیارد میندازن به مردم، فکر کشورهای با کیفیت هم ابلهانه است. الان اگر کشورهایی که اینترنتشون اینطوری داغون نشده و ارزون باشن را باید پیدا کرد اگر اطلاعات جامع از نظر اینترنت و خرج زندگی در کشورهای ارزان مثل ازبکستان و ترکمنستان و تاجیکستان و مغولستان و ویتنام و قبرس و از این دست کشورها تهیه کنید خیلی ممنون میشم چونکه دولت ترکیه حریف بنگاهی ها و بساز بندازها نشد و نتونست شرکتهای ساختمانی بزرگ انبوه سازی را در ترکیه فعال کند، و درنتیجه قیمت خونه در ترکیه از کانادا هم گرونتر شده است و دیگه ترکیه هم علی رغم داشتن آزادی بسیار گران و برای مردم متوسط غیرعملی شده است. برای همین اطلاعت جامع مسکن و اینترنت در کشورهایی مثل قبرس و مغولستان و تاجیکستان خیلی کاربرد بیشتری دارد