۰۲۱۷۴۶۳۴
چه فصلی برای سفر به ترکیه مناسب است؟

چه فصلی برای سفر به ترکیه مناسب است؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

چه فصلی برای سفر به ترکیه مناسب است؟

 

ترکیه کشوری است که از آن به عنوان پلی میان دنیای شرق و غرب یاد می کنند. کشوری که مجموعه ای از همه تمدن هایی که روی زمین شکل گرفته اند را به چشم دیده است. کشوری که مردمانش جزء خونگرم ترین مردمان دنیا هستند و کشوری که بعضی از جذاب ترین شهرهای توریستی دنیا مثل استانبول و آنتالیا را در خود جای داده است و با همه این اوصاف می توان از این بابت مطمئن بود که ترکیه برای سفر، کشوری فوق العاده ای است . البته به شرطی که خود شما به عنوان توریست در مورد سفر به ترکیه هوشمندانه عمل کنید و طبق شرایطی که برای سفر دارید و شهرهایی که می خواهید از آن ها در طول سفرتان دیدن کنید، بهترین فصل را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید. برای اینکه متوجه شوید که کدام فصل برای سفر به ترکیه مناسب است، این مطلب را از دست ندهید.

 

چه فصلی برای سفر به ترکیه مناسب است ، زیما سفر

 

فصل بهار، بهترین فصل سفر به استانبول و آنکارا

 

بهار یکی از زیباترین و بهترین فصل های ترکیه برای سفر است. در این فصل هوای ترکیه به ایده آل خیلی نزدیک است. چرا که هوای ترکیه در فصل بهار نه داغ و سوزان و نه سرد و یخی است و شما به راحتی می توانید بدون اینکه سرد یا گرمتان شود ، در خیابان های زیبایش قدم بزنید . در این فصل گل های سراسر کشور ترکیه شکوفه می زنند و خیابان ها و پارک های ترکیه از همیشه زیباتر می شوند . با این اوصاف می توان گفت که فصل بهار بهترین زمان برای سفر به شهرهایی مثل استانبول و آنکاراست . ضمن اینکه فستیوال های جالبی مثل جشنواره بین المللی فیلم استانبول در فصل بهار در ترکیه برگزار می شوند که جذابیت سفر به ترکیه در فصل بهار را بیش از پیش کرده اند . لازم به ذکر است که در اوایل فصل بهار هنوز یک سری از هتل های شهرهای ساحلی ترکیه تعطیل هستند و اگر احیانا قصد سفر به شهرهای ساحلی ترکیه را در اوایل فصل بهار داشتید ، حتما باید تحقیق کنید و ببینید که هتل مورد نظرتان در زمان سفرتان باز شده است یا نه.

 

فصل بهار، بهترین فصل سفر به استانبول و آنکارا ، زیما سفر

 

فصل تابستان ، بهترین فصل سفر به آنتالیا و شهرهای ساحلی ترکیه

 

وقتی که تابستان فرا می رسد و دمای هوای ترکیه از همیشه بیشتر می شود ، شرایط برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه از جمله آنتالیا ایده آل می شود . اگر آفتاب گرفتن در ساحل ، شنا کردن در دریا ، تجربه ورزش های آبی و بازی در پارک های آبی برایتان تفریحات جالبی هستند ، ما به شما فصل تابستان را برای سفر به ترکیه پیشنهاد می کنیم . شما در این فصل می توانید بهترین روزهای تابستانی زندگیتان را در ترکیه تجربه کنید . در این فصل می توانید کروز سواری در بدروم را امتحان کنید ، در هتل های لاکچری آنتالیا و کوش آداسی اقامت کنید و یا در بهترین و بزرگترین پارک های آبی ترکیه تفریح کنید . گفتنی است که در این فصل یک جشنواره به نام فستیوال بین المللی اپرا و باله آسپندوس در ترکیه برگزار می شود که حال و هوای خاص خودش را دارد و شرکت در آن لطف زیادی دارد . این را هم بگوییم که تابستان فصل خوبی برای سفر به شهر کاپادوکیا نیز هست . چرا که در این فصل کاپادوکیا بسیار خلوت می شود و شما می توانید در این فصل بیش از هر وقت دیگری از آرامش کاپادوکیا لذت ببرید .

 

فصل تابستان، بهترین فصل سفر به آنتالیا و شهرهای ساحلی ترکیه ، زیما سفر

 

فصل پاییز، بهترین فصل سفر به ترکیه برای تجربه آرامش

 

همین که پاییز فرا می رسد ، گرمای هوا در ترکیه کم و کمتر می شود و نسیم دلچسب پاییزی در شهرهای مختلف ترکیه احساس می شود . در این فصل روزها کمی کوتاه تر می شوند و تعداد توریستان کمی کمتر از فصل قبل یعنی فصل تابستان می شود . همین باعث می شود که هزینه سفر به ترکیه در فصل پاییز کمی کمتر از فصل های بهار و تابستان بشود . پس اگر می خواهید که هم از هوای ایده آل ترکیه استفاده کنید و هم خیلی برای سفر به ترکیه هزینه نکنید ، می توانید فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنید . البته اگر دیدید که باز هم قیمت تور ترکیه در فصل پاییز برایتان زیاد است ، می توانید کمی بیشتر صبر کنید تا فصل زمستان برسد و نرخ ها باز هم پایین تر بیایند . البته باید این را بگوییم که از نیمه دوم  فصل پاییز، بعضی از هتل های شهرهای ساحلی ترکیه تعطیل می شوند و این موردی که حتما باید آن را برای سفر به ترکیه در فصل پاییز مد نظر داشته باشید . با این اوصاف باید بگوییم که فصل پاییز بهترین فصل سفر به ترکیه برای بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه ، اماکن تاریخی ترکیه و همین طور پاساژگردی و بازدید از مراکز خرید در ترکیه است .

 

فصل پاییز، بهترین فصل سفر به ترکیه برای تجربه آرامش ، زیما سفر

 

فصل زمستان ، ارزانترین فصل سفر به ترکیه

 

همان طور که گفته شد ، فصل پاییز فصل خوبی برای سفر ارزان به ترکیه است . اما این یک واقعیت است که هزینه های سفر به ترکیه در هیچ زمانی از سال به اندازه فصل زمستان پایین نیست . پس اگر به دنبال ارزانترین زمان سفر به ترکیه هستید ، بهتر است که فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید . البته باید این را در نظر داشته باشید که در این فصل تقریبا در همه جای ترکیه به جز نواحی جنوب شرقی یعنی حوالی آنتالیا ، هوا خیلی سرد می شود . در این فصل احتمال بارش باران در بیشتر شهرهای ترکیه از جمله کاپادوکیا وجود دارد . اما به هر حال ارزان بودن تورهای ترکیه در فصل زمستان لطف خاص خودش را دارد و خیلی از توریستان به خاطر همین ارزانی سرمای هوای ترکیه در فصل زمستان را به جان می خرند و در این فصل راهی ترکیه می شوند . نکته دیگر اینکه در اوایل فصل زمستان یک سری حراجی خوب در مراکز خرید شهرهایی مثل استانبول برپا می شود . با در نظر گرفتن همه این موارد  می توان گفت که زمستان بهترین فصل برای سفر ارزان در ترکیه و یکی از بهترین فصل ها برای خرید ارزان در ترکیه است . در آخر باید بگوییم که جشنواره ایی تحت عنوان جشنواره بزرگداشت مولانا در ماه دسامبر یعنی در شروع فصل زمستان در شهر قونیه برپا می شود که شرکت در آن نیز می تواند تجربه بسیار جالبی باشد . با همه مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم ، مشخص است که همه  فصل ها برای سفر به ترکیه خوب هستند و همه چیز بستگی به این دارد که چه شهری در ترکیه را برای بازدید مد نظر داشته باشید ، هدفتان از سفر به ترکیه چه باشد و چه مسائلی برایتان در طول سفر اولویت بیشتری داشته باشند . برای رزرو ارزانترین تور ترکیه در تهران با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید.

 

فصل زمستان، ارزانترین فصل سفر به ترکیه ، زیما سفر 

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران