۰۲۱۷۴۶۳۴
برای سفر به ترکیه چی بپوشیم

برای سفر به ترکیه چی بپوشیم

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

برای سفر به ترکیه چی بپوشیم ؟

 

اگر قرار است به ترکیه سفر کنید و نمی دانید که باید برای این سفر چه لباس هایی را در چمدانتان قرار دهید، این مطلب برای شماست . شما با خواندن این مطلب می توانید متوجه شوید که در طول سفر به هر کدام از شهرهای ترکیه به چه لباس هایی نیاز پیدا می کنید . در ادامه به شما می گوییم که برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه ، شهرهای بزرگ ترکیه مثل استانبول و ازمیر، شهرهای مرکزی ترکیه مثل کاپادوکیا و آنکارا باید چه بپوشید . از این گذشته ، این را هم برایتان شرح می دهیم که هوای ترکیه در هر فصلی چه شرایطی دارد و برای سفر به ترکیه در فصل بهار، تابستان ، پاییز و زمستان باید چه لباس هایی به همراه داشته باشید .

 

برای سفر به ترکیه چی بپوشیم ، زیما سفر

 

برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه چی بپوشیم؟

 

شما به عنوان توریست در شهرهای ساحلی ترکیه می توانید هر لباسی که دوست دارید را بپوشید. در شهرهای ساحلی ترکیه توریستان اروپایی زیادی حضور دارند و طرز پوشش اکثر توریستان در این شهرها مثل طرز پوشش مردم اروپاست . اگر بخواهیم به صورت کلی خدمتتان عرض کنیم ، شهرهای ساحلی ترکیه آزادتر از شهرهای دیگر این کشور هستند و قوانین خاصی برای طرز پوشش در آن ها وجود ندارد . شما می توانید برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه انواع و اقسام لباس های تابستانه و ساحلی را همراه خودتان داشته باشید .

 

برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه چی بپوشیم ، زیما سفر

 

برای سفر به استانبول و ازمیر چی بپوشیم؟

 

با اینکه استانبول و ازمیر فاصله زیادی از هم دارند ، اما حال و هوایشان خیلی شبیه به هم است . بیشتر مردم و توریستان در این دو شهر لباس های مد روز به تن می کنند و در کل حال و هوای هر دو شهر جوانانه است . اما یادتان باشد که بعضی از مناطق استانبول و همین طور ازمیر تاریخی هستند و شما باید در آن منطقه ها کمی لباس هایتان را با دقت و محافظه کاری بیشتری انتخاب کنید . با این اوصاف بهتر است که برای سفر به این دو شهر و علی الخصوص برای سفر به استانبول ، چند دست لباس پوشیده نیز به همراه داشته باشید تا در زمان بازدید از اماکن تاریخی ترکیه و گشت زدن در مناطق محلی آن از آن ها استفاده کنید .

 

برای سفر به استانبول و ازمیر چی بپوشیم ، زیما سفر

 

برای سفر به کاپادوکیا و آنکارا چی بپوشیم؟

 

اگر شما می خواهید به شهرهای مرکزی ترکیه مثل کاپادویکا یا آنکارا سفر کنید ، باید این را بدانید که مردم این شهرها کمی از مردم شهرهایی مثل استانبول و ازمیر و همین طور شهرهای ساحلی ترکیه محافظه کارتر هستند . البته شما در این شهرها هم می توانید هر لباسی که مد نظرتان هستند را بپوشید . اما به هر حال توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست . در این شهرها توریستان خانم می توانند پیراهن های بلند و توریستان آقا می توانند لباس های روزانه و همیشگی خود را بپوشند .

 

برای سفر به کاپادوکیا و آنکارا چی بپوشیم ، زیما سفر

 

برای سفر به شهرهای شرقی و جنوب شرقی ترکیه چی بپوشیم؟

 

نکته ای که باید بدانید ، این است که مردم مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه سنتی تر از مردم دیگر شهرهای ترکیه هستند . این بدین معنی است که شما در این شهرها باید خیلی متعادل لباس بپوشید و باید دقت زیادی به طرز پوشش خود داشته باشید . مثلا توریستان آقا بهتر است که در این شهرها شلوار جین و تی شرت تنشان کنند و توریستان خانم هم بهتر است که پیراهن یا دامنی را برای پوشیدن انتخاب کنند که قدش پایین تر از زانوانشان باشد . در این شهرها تی شرت بهترین گزینه برای خانم هاست و اصولا بیشتر توریستان چنین پوششی در این شهرها دارند .

 

برای سفر به شهرهای شرقی و جنوب شرقی ترکیه چی بپوشیم ، زیما سفر

 

برای سفر به ترکیه در فصل های مختلف چی بپوشیم؟

 

هوای ترکیه در فصل تابستان خیلی گرم می شود و در بیشتر شهرهای ترکیه دمایش از 30 درجه سانتیگراد بالاتر می رود . برای سفر به ترکیه در فصل تابستان پیراهن های نخی و شلوارهای نخی بهترین گزینه هستند . از آن طرف در فصل زمستان دمای هوای ترکیه در حدود 6 تا 8 درجه سانتیگراد می شود . برای سفر به ترکیه در فصل زمستان نیاز به ژاکت ، بوت ، جوراب پشمی و دستکش پیدا می کنید . ضمن اینکه هوای ترکیه در فصل پاییز در ابتدا گرم و در انتها سرد می شود . در این فصل بهتر است که لباس های لایه لایه در چمدانتان قرار دهید و علاوه بر این ژاکت بادی و شال گردن نیز همراهتان داشته باشید . این را هم بگوییم که هوای ترکیه در فصل بهار تقریبا شبیه به فصل پاییز است و برای این فصل نیز شما نیاز به لباس های لایه ای پیدا می کنید . برای رزرو تور ارزان قیمت ترکیه با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید.

 

برای سفر به ترکیه در فصل های مختلف چی بپوشیم ، زیما سفر

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران