۰۲۱۷۴۶۳۴
آنچه برای سفر به ترکیه باید بدانیم

آنچه برای سفر به ترکیه باید بدانیم

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

آنچه برای سفر به ترکیه باید بدانیم

 

اگر جزء سفر اولی های ترکیه هستید و اولین بارتان است که می خواهید پا به این کشور زیبا و دیدنی بگذارید ، حتما این مطلب را بخوانید . ما در ادامه هر آنچه باید برای سفر به ترکیه بدانید را برایتان شرح می دهیم . در ادامه به شما می گوییم که بهتر است چه زمانی به ترکیه سفر کنید ، چه وسایلی باید با خودتان به ترکیه ببرید ، چه ارزی برای سفر به ترکیه مناسب تر است ، بهتر است که در هر کدام از شهرهای ترکیه در کدام منطقه اقامت کنید و بهتر است که از کدام شهرها در ترکیه خرید کنید . پس با ما همراه باشید.

 

آنچه برای سفر به ترکیه باید بدانیم ، زیما سفر

 

بهترین زمان سفر به ترکیه چه زمانی است؟

 

بهترین زمان سفر به شهرهای غیر ساحلی ترکیه ، فصل بهار و پاییز است . از طرفی بهترین زمان برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه فصل تابستان است . ضمن اینکه فصل زمستان ارزانترین زمان سفر به ترکیه است . اما در این فصل شما نه تنها باید با سرمای هوای شهرهای ترکیه کنار بیایید ، بلکه باید احتمال این را هم بدهید که در روزهای اقامتتان در ترکیه در فصل زمستان باران هم ببارد . حالا این شمایید که باید ببینید می خواهید از کدام شهر ترکیه دیدن کنید و در نتیجه کدام فصل برای سفر شما به ترکیه مناسب تر است .

 

بهترین زمان سفر به ترکیه چه زمانی است ، زیما سفر

 

به چه وسایلی برای سفر به ترکیه نیاز است؟

 

اگر می خواهید برای خرید به ترکیه سفر کنید ، حتما دو یا سه ساک خالی را با خودتان به ترکیه ببرید تا در زمان برگشت به ایران ، آن ها را با اجناس و لباس هایی که از ترکیه خریداری کردید ، پر کنید و در نتیجه مجبور نشوید که یک عالمه پلاستیک و ساک خرید را جدا جدا حمل کنید. در ضمن بهتر است که یک جفت کتونی راحت برای گشت زدن در مراکز خرید ترکیه و پاساژگردی در این کشور همراهتان داشته باشید . از طرفی برای سفر به شهرهای ساحلی ترکیه حتما چند دست لباس ساحلی و لباس های خنک و تابستانی همراهتان داشته باشید و صندل ، کلاه آفتابگیر، عینک آفتابی و البته ضد آفتاب را هم فراموش نکنید .

 

به چه وسایلی برای سفر به ترکیه نیاز است ، زیما سفر

 

چه ارزی برای سفر به ترکیه مناسب تر است؟

 

با اینکه مردم ترکیه از ارز لیره استفاده می کنند ، اما بهتر است که شما دلار به این کشور ببرید . در این صورت سود بیشتری در هنگام تبدیل ارزها نصیبتان می شود . البته به شرطی که در کشور ترکیه حواستان به این باشد که باید چه زمانی و در کدام صرافی ها تبدیل ارز را انجام دهید . اگر از ما می پرسید ، به هیچ عنوان کار تبدیل ارز را در فرودگاه های ترکیه انجام ندهید و در هر شهر برای تبدیل ارز به خیابان یا منطقه ای مراجعه کنید که تعداد صرافی ها در آن ها زیاد است و امکان مقایسه نرخ تبدیل ارز در آن ها وجود دارد.

 

چه ارزی برای سفر به ترکیه مناسب تر است ، زیما سفر

 

در هر کدام از شهرهای ترکیه در کدام مناطق اقامت کنیم؟

 

شما برای اینکه تجربه خوبی از اقامت در هر کدام از شهرهای ترکیه داشته باشید ، باید بدانید که کدام منطقه هر شهر برای اقامت بهتر است . مثلا در مورد شهر استانبول ، محله هایی مثل تکسیم ، سلطان احمد ، امینونو و بشیکتاش برای اقامت بهتر هستند . همه این محله هایی که به آن ها اشاره کردیم ، در منطقه اروپایی استانبول قرار گرفته اند و معمولا رضایت توریستان از اقامت در آن ها زیاد است . البته بخش آسیایی استانبول نیز مناطق خوبی برای اقامت دارد که از جمله آن ها می توان به منطقه کادیکوی و منطقه اوسکودار اشاره کرد . ضمن اینکه بهترین منطقه آنتالیا برای اقامت مناطق کاله ایچی و بلک هستند که اولی حال و هوای تاریخی دارد و دومی یکی از بهترین مناطق ساحلی آنتالیاست و در واقع یک تفرجگاه ساحلی به حساب می آید . از آن طرف بهترین مناطق کاپادوکیا برای اقامت مناطق گورمه ، اورتاحصار و آوانوس هستند و هر سه زیبایی های زیادی دارند. در مورد بدروم هم باید این را بگوییم که منطقه گومبت محبوب ترین منطقه این شهر برای اقامت است .

 

در هر کدام از شهرهای ترکیه در کدام مناطق اقامت کنیم ، زیما سفر

 

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید کدام ها هستند؟

 

اگرچه در همه شهرهای ترکیه پاساژ و مرکز خرید ساخته شده است ، اما همه توریستان بدون استثناء معتقدند که استانبول برای خرید یک سر و گردن بالاتر از دیگر شهرهای ترکیه است . البته این را هم بگوییم که برای ما ایرانیان شهر وان نیز شهر بسیار خوبی برای خرید است . چرا که در نزدیکی کشورمان قرار گرفته و به خاطر اینکه امکان سفر زمینی به آن وجود دارد ، هزینه سفر به آن خیلی پایین است و اصولا سفر به آن برای خرید برای ما ایرانیان سفر مقرون به صرفه ای است . اگر هر سوال دیگری درباره سفر به ترکیه دارید ، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ آن را به شما بدهیم . برای رزرو تور ارزان قیمت ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید.

 

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید کدام ها هستند ، زیما سفر

 

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران