۰۲۱۷۴۶۳۴
چه داروهایی در سفر به ترکیه ممنوع هستند

چه داروهایی در سفر به ترکیه ممنوع هستند

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

چه داروهایی در سفر به ترکیه ممنوع هستند

 

اگر شما هم داروی خاصی مصرف می کنید و می خواهید بدانید که آیا می توانید داروهایتان را در سفر به ترکیه همراه داشته باشید یا نه ، این مطلب را حتما مطالعه کنید . چراکه همراه داشتن بعضی از داروها در سفر به ترکیه مجاز هستند و حمل بعضی از داروها ممنوع است . ضمن اینکه شما برای همراه داشتن یک سری از داروهایتان در سفر به ترکیه باید حتما نسخه پزشک داشته باشید . قبل از اینکه به ادامه مطلب برسیم ، باید این را بگوییم که داروها در ترکیه در شش بخش مختلف جا می گیرند که در ادامه یکایک آن ها را بررسی می کنیم .

 

چه داروهایی در سفر به ترکیه ممنوع هستند ، زیما سفر

 

داروهای قرمز در ترکیه

 

داروهایی که با نام داروهای قرمز در ترکیه شناخته می شوند که مسکن های حاوی مخدر هستند . علاوه بر داروهایی مثل فنتالین ، مورفین ، اکسی کدون و تریاک ، داروهایی مثل کدوئین که راحت تر قابل دسترس هستند نیز در ترکیه جزء داروهای ممنوعه هستند . در ترکیه به ندرت پیش می آید که چنین داروهایی برای مردم تجویز شود و فقط و فقط در شرایط خیلی خاص و ویژه به بیماران داده می شوند . با این حساب مشخص است که شما هم به عنوان مسافر و توریست نباید داروهای این چنینی را به همراه داشته باشید . این یعنی داروهای قرمز در سفر به ترکیه ممنوع هستند و از توریستان انتظار می رود که این مورد را رعایت کنند .

 

داروهای قرمز در ترکیه ، زیما سفر

 

داروهای سبز در ترکیه

 

داروهای سبز در ترکیه شامل داروهایی می شوند که نوعی وابستگی را برای مصرف کنندگانشان ایجاد می کنند . این داروهای سبز لیست طولانی دارند . اما اگر بخواهیم چند مثال خدمتتان عرض کنیم ، باید بگوییم که داروهایی مثل دیازپام ، نمبوتال ، فنوباربیتال ، ترامادول و والیوم جزء دسته داروهای سبز در ترکیه قرار می گیرند . نکته اینجاست که پزشکان ترکیه در صورت لزوم این داروها را برای بیماران تجویز می کنند . اما به هر حال نام کسانی که این داروها را استفاده می کنند ، ثبت می شود و هم بیمارانی که آن ها را مصرف می کنند و هم پزشکانی که آن داروها را تجویز می کنند ، تحت نظر قرار می گیرند . لازم به ذکر است که شما به عنوان توریست می توانید این داروها را به همراه نام دکتر و نسخه پزشکی در سفر به ترکیه همراه داشته باشید . اما بهتر است که تعداد قرص هایی که می خواهید به همراه ببرید را تا جای ممکن کم کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید .

 

داروهای سبز در ترکیه ، زیما سفر

 

داروهای نارنجی در ترکیه

 

داروهای نارنجی شامل داروهایی می شوند که برای اختلالات خونی تجویز می شوند . از جمله این داروها می توان به داروهای ضد همولیتیک و داروهای ضد انعقاد خون اشاره کرد . این داروها در شرایط خاص برای بیماران در ترکیه تجویز می شوند و شما هم به عنوان توریست می توانید آن ها را با نامه دکتر و نسخه پزشکی به همراه داشته باشید .

 

داروهای نارنجی در ترکیه ، زیما سفر

 

داروهای بنفش در ترکیه

 

داروهای بنفش شامل داروهایی می شوند که به خون ارتباط دارند . داروهایی مثل آلبومین و ایمونوگلوبولین در این دسته از داروها قرار می گیرند . این داروها فقط توسط پزشکان متخصص در ترکیه تجویز می شوند و شما به عنوان یک توریست می توانید این داروها را به همراه نامه پزشک و نسخه داروهایتان به همراه داشته باشید .

 

داروهای بنفش در ترکیه ، زیما سفر

 

داروهای سفید در ترکیه

 

دسته داروهای سفید یک دسته بسیار گسترده است که شامل همه داروهایی می شود که در دسته های قبلی جای نمی گیرند ، اما با این حال به نسخه پزشکی نیاز دارند . البته گاهی اوقات در داروخانه های ترکیه ، این داروها بدون نسخه نیز به بیماران داده می شود . گفتنی است که شما به عنوان توریست می توانید بعضی از داروهای این لیست مثل آنتی بیوتیک ها را بدون نسخه پزشکی به همراه داشته باشید .

 

داروهای سفید در ترکیه ، زیما سفر

 

داروهای بدون نسخه در ترکیه

 

یک سری داروها مثل آسپیرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن و استامینوفن هستند که در داروخانه های ترکیه بدون نسخه به بیماران داده می شوند و خرید آن ها در ترکیه راحت است . شما مجاز هستید که این داروها را برای سفر به ترکیه به همراه داشته باشید و نیازی ندارید که نسخه ای از پزشک برای حمل آن ها داشته باشید . ما در این مطلب سعی کردیم که با معرفی دسته های مختلف از داروها ، به شما اطلاعات لازم درباره داروهای ممنوعه در ترکیه و داروهای مجاز در ترکیه را به شما ارائه کنیم . اما با این حال اگر داروی خاصی مصرف می کنید و شک دارید که می توانید آن را در سفر به ترکیه همراهتان داشته باشید یا نه ، بهتر است که از پزشک خود سوال بپرسید و اگر نیازی بود ، تحقیقات بیشتری کنید . این را هم بگوییم که حمل داروهای ممنوعه به ترکیه روال اداری خاص خودش را دارد و اگر داروی شما جزء داروهای ممنوعه در سفر به ترکیه باشند ، باید حتما برای آن ها نسخه پزشکی معتبر بگیرید و حتما نسخه پزشکی ترجمه شده و دارای اعتبار را از قبل به سفارت ترکیه ارائه کنید تا آن را بررسی کنند و قبل از رسیدن موعد سفرتان ، مجوز همراه داشتن آن دارو در سفر به ترکیه برایتان صادر شود . برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید .

 

داروهای بدون نسخه در ترکیه ، زیما سفر

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران