۰۲۱۷۴۶۳۴
حقایق جالب درباره کریسمس که احتمالا نمی دانید

حقایق جالب درباره کریسمس که احتمالا نمی دانید

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

چقدر با کریسمس آشنا هستید ؟

 

شما چقدر با جشن کریسمس آشنا هستید ؟ اگر همیشه برایتان جالب بوده که بدانید کریسمس چه جور جشنی است و چه پیشینه ای دارد ، این مطلب را از دست ندهید . ما امروز در می خواهیم شما را با حقایقی آشنا کنیم که به احتمال زیاد درباره کریسمس نمی دانید ؟ با خواندن این مطلب نگاه تازه و جدیدی به کریسمس پیدا می کنید . پس با ما در زیما سفر همراه باشید تا قصه های جالبی را درباره کریسمس برایتان تعریف کنیم .

 

چقدر با کریسمس آشنا هستید ، زیما سفر

 

بابانوئل بر اساس شخصیت یک راهب شکل گرفته است

 

شاید این را ندانید که بابانوئل نماد یک راهب به نام سنت نیکلاس است که در قرن 3 میلادی زندگی می کرده است ! اگر برایتان سوال پیش آمده که سنت نیکلاس چه ارتباطی با بابانوئل دارد ، باید این را به شما بگوییم که سنت نیکلاس که کمک کردن به افراد فقیر و بیمار معروف بوده است و به خاطر همین است که شخصیت بابانوئل مهربان را به او ارتباط می دهند .

 

بابانوئل بر اساس شخصیت یک راهب شکل گرفته است ، زیما سفر

 

کوکا کولا نقش بزرگی در شکل گیری بابانوئل داشته است

 

در سال 1931 کمپانی بابانوئل از یک هنرمند معروف به نام هادون ساندبلوم درخواست کرده که بابانوئل را برای یک تبلیغات کریسمسی به تصویر بکشد . در آن زمان هادون ساندبلوم بر اساس شعری که مربوط به سال 1823 میلادی بوده و نامش "بازدیدی از سنت نیکلاس" بوده ، بابانوئل را نقاشی می کند . او برای این منظور یک پیرمرد با گونه های گلگون ، ریش سفید و چشمانی درشت می کشد و تلاش می کند که تصویری از سنت نیکلاس به شکل یک شخصیت مهربان و شاد ایجاد کند . دقیقا همان تصویری که الان آن را با نام بابانوئل می شناسیم .

 

کوکا کولا نقش بزرگی در شکل گیری بابانوئل داشته است ، زیما سفر

 

خوردن مرغ کنتاکی یک رسم ژاپنی برای جشن گرفتن کریسمس است

 

جالب است بدانید که خیلی از مردم ژاپن در شب کریسمس مرغ کنتاکی می خورند و آن را به چشم یک سنت برای جشن گرفتن کریسمس می شناسند . قسمت جالب ماجرا اینجاست که این سنت از سال 1974 میلادی به بعد باب شد و دلیل باب شدنش این بود که در آن سال یک کمپین تبلیغاتی با عنوان "کنتاکی برای کریسمس" برگزار شد که در کمال تعجب در کل آوازه آن به گوش همه مردم ژاپن رسید و همه از آن استقبال کردند . با اینکه سال های زیادی از آن کمپین تبلیغاتی گذشته ، اما هنوز که هنوزه مردم در شب کریسمس مرغ کنتاکی نوش جان می کنند و به نظر می رسد که خوردن این نوع از مرغ در کریسمس به یکی از نوستالژی های مردم ژاپن تبدیل شده است .

 

خوردن مرغ کنتاکی یک رسم ژاپنی برای جشن گرفتن کریسمس است ، زیما سفر

 

بلندترین درخت کریسمس قطع شده جهان 221 متر طول داشته است

 

رکورد بلندترین درخت کریسمس بریده شده جهان متعلق به یک درخت 221 متری بوده که آن را در سال 1950 میلادی برای کریسمس تزئین کرده بودند . این رکورد در کتاب گینس ثبت شده است و از آن روز تا به حال هیچ درخت کریسمسی نتوانسته این رکورد را بشکند . این درختی که در موردش صحبت می کنیم را در مرکز خرید سیاتل گذاشته بودند و هنوز که هنوزه هیچ درخت قطع شده ای به بلندای آن برای کریسمس تزئین نشده است .

 

بلندترین درخت کریسمس قطع شده جهان 221 متر طول داشته است ، زیما سفر

 

آهنگ معروف جینگل بلز اولین آهنگی بوده که در فضا پخش شده است

 

حتما شما هم تا به حال بارها و بارها آهنگ جینگل بلز که برای کریسمس خوانده می شود را شنیده اید . یکی از حقایق جالب کریسمس این است که این آهنگ مخصوص اولین آهنگی بوده که در فضا پخش شده است . در واقع در تاریخ 16 دسامبر 1965 در پرواز فضایی ناسا این آهنگ پخش شد و این هم یکی از رکوردهایی است که در گینس ثبت شده است .

 

آهنگ معروف جینگل بلز اولین آهنگی بوده که در فضا پخش شده است ، زیما سفر

 

تزئین درخت های کریسمسی سنت آلمانی ها بوده است

 

یکی از جالب ترین دانستنی های کریسمس این است که آلمانی ها اولین افرادی بودند که درخت کریسمس داشته اند . قصه تزئین کردن درخت های کریسمسی به قرن 16 میلادی بر می گردد و بر طبق شواهد تاریخی ، این آلمانی ها بودند که این درخت ها را برای اولین بار در خانه شان و با کمک شمع تزئین می کردند .

 

تزئین درخت های کریسمسی سنت آلمانی ها بوده است ، زیما سفر

 

کریسمس را همیشه در تاریخ 25 دسامبر جشن نمی گرفته اند

 

تاریخ تولد مسیح در کتاب مقدس ذکر نشده است . در گذشته فکر می کردند که تولد مسیح در 6 ژانویه بوده و در همان تاریخ کریسمس را برگزار می کرده اند . اما به دلایل نامعلوم برگزاری کریسمس در اواسط قرن 4 میلادی به 25 دسامبر موکول شد و الان هم ما آن را در تاریخ 25 دسامبر جشن می گیریم . راستی برای شما هم کریسمس جشن جالبی است ؟ برای رزرو تورهای ارزان کریسمس با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید .  

 

کریسمس را همیشه در تاریخ 25 دسامبر جشن نمی گرفته اند ، زیما سفر 

 

۰۱ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران