۰۲۱۷۴۶۳۴
اشتباهات متداول توریستان در سفرهای خارجی

اشتباهات متداول توریستان در سفرهای خارجی

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

اشتباهات متداول توریستان در سفرهای خارجی

 

اگر شما هم در حال تدارک دیدن یک سفر خارجی برای خودتان و خانواده تان هستید و اتفاقا اولین بار است که می خواهید عازم کشورهای خارجی شوید، احتمالا احساساتی مثل ترس، هیجان و یا شاید هم نگرانی در دلتان خانه کرده باشند که کاملا هم طبیعی است. به هر حال سفر به هر کشوری یک تجربه متفاوت است و به همین دلیل هم هست که خیلی از توریستان در سفرهای خارجیشان مرتکب اشتباهاتی می شوند که برایشان گران تمام می شوند! با ما همراه باشید تا در ادامه یک به یک اشتباهات متداول توریستان در سفرهای خارجی را معرفی کنیم تا با اطلاع از آن ها، از تکرار آن ها در امان بمانید و بتوانید یک سفر آرام تر، بی حاشیه تر و بی دغدغه تر را تجربه کنید و اسیر اشتباهات رایج توریستان در سفرهای خارجی نشوید.

 

 

جمع کردن یک چمدان سنگین پر از لباس های بلا استفاده

 

احتمالا شما هم برایتان چنین موقعیتی پیش آمده است که قبل از سفر مقابل کمد لباستان بایستید و دلتان بخواهد که تک تک لباس هایتان را در چمدانتان قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید در طول سفر از آن ها استفاده کنید. این موقعیت بسیار وسوسه انگیز است و متاسفانه خیلی از توریستان گرفتار آن می شوند و ناخودآگاه یک خروار لباس در چمدانشان جای می دهند که اصلا هم در طول سفر به کارشان نمی آیند. اما بهتر است که شما از این اشتباه رایج توریستان مطلع باشید و قبل از اینکه گرفتار این وسوسه شوید، در آرامش بنشینید و لیست وسایل و لباس های مورد نیاز خود را در داخل یک دفتر یادداشت کنید و بعد مطابق آن وسایلتان را در چمدانتان جا دهید. چراکه در غیر این صورت شما هم مجبور می شوید که با یک چمدان پر از لباس های بلا استفاده راهی سفر شوید و هم از نظر جا به جا کردن چمدانتان در طول سفر به مشکل بخورید و هم اینکه مجبور شوید در فرودگاه هزینه هنگفتی را بابت اضافه بار پرداخت کنید.

 

 

انتخاب نکردن گزینه "حالت پرواز" در گوشی های تلفن همراه

 

خیلی از توریستان یادشان می رود که حالت پرواز گوشی های تلفن همراهشان را فعال کنند و به همین خاطر هم بعد از رسیدن به مقصد، هزینه رومینگ برایشان محاسبه می شود!  این را به خاطر داشته باشید که حتما قبل از سفر، قوانین رومینگ سیم کارتتان را بررسی کنید و حتما قبل از سوار شدن به هواپیما گزینه حالت پرواز گوشی تلفن همراهتان را فعال کنید تا شما هم مجبور به پرداخت این هزینه گزاف نشوید. نکته جالب در مورد گزینه حالت پرواز در گوشی های تلفن همراه این است که در صورت فعال کردن آن، تلفن همراهتان از دسترس خارج می شود، اما هنوز دسترسی به وای فای دارد و امکان استفاده از همه امکانات آن وجود دارد.

 

 

نخریدن بیمه مسافرتی

 

بیمه مسافرتی نوعی بیمه است که شما می توانید آن را قبل از سفر برای خود تهیه کنید تا در برابر حوادث احتمالی سفر بیمه شوید. بدین معنی که اگر در طول سفر برایتان شرایط اضطراری پیش آمد، بتوانید در شرایط مختلف از خدمات بیمه مثل هزینه درمان، هزینه چمدان مفقود شده و ... بهره ببرید. اما متاسفانه خیلی از توریستان به خاطر صرفه جویی از خرید بیمه مسافرتی اجتناب می کنند و بعدا در زمان مواجه شدن با شرایط اضطراری، مجبور به پرداخت هزینه های گزافی می شوند که اصلا با هزینه کم خرید بیمه مسافرتی قابل مقایسه نیستند.

 

 

دیر اقدام کردن برای گرفتن ویزا

 

همان طور که می دانید برای سفر به بعضی از کشورهای جهان، گرفتن ویزا اجباری است. پروسه اخذ ویزا برای هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و بالطبع مدت زمان لازم برای اخذ ویزا نیز برای هر کشوری متفاوت است. یکی از اشتباهات متداول توریستان برای سفرهای خارجی این است که دیر برای ویزا اقدام می کنند و از پروسه اخذ ویزا آگاه نیستند. برای اینکه شما هم این اشتباه را مرتکب نشوید، بهتر است که مقدمات سفر خارجیتان را هرچه زودتر تدارک ببینید و کارهای خود را به روزهای آخر موکول نکنید. البته این را هم بگوییم می توانید صفر تا صد پروسه اخذ ویزا را به همکاران ما در  آژانس مسافرتی زیما سفر  بسپارید و این دغدغه را به کل از ذهن خود پاک کنید.

 

 

گنجاندن برنامه زیاد در یک سفر کوتاه مدت

 

خیلی از توریستان انتظار دارند که بتوانند در مدت زمان کم اقامتشان در یک شهر یا یک کشور از تعداد زیادی جاذبه گردشگری دیدن کنند و وقتی از نظر زمانی با محدودیت مواجه می شوند، احساس بدی در طول سفر پیدا می کنند. توصیه ما به شما این است که در این زمینه واقع بین باشید و به بازدید از جاذبه های گردشگری اصلی شهر یا کشور مد نظرتان اکتفا کنید و اینگونه استرس سفر خود را کاهش دهید. یادتان باشد که آرامش بهترین دستاوردی است که می توانید در طول سفر کسب کنید و به هیچ عنوان نباید این آرامش را به خاطر برنامه ریزی های بیش از حد فشرده از خودتان دریغ کنید.

 

 

گم کردن وسایل در طول سفر

 

یکی از اشتباهات متداول توریستان در سفرهای خارجی و  تورهای لحظه آخری  این است که وسایلشان را گم می کنند و به خاطر آن درگیر مشکلات زیادی در طول سفر می شوند. توصیه ما به شما این است که حتما جای مناسبی را به نگهداری از پول نقد، وسایل الکترونیکی و مدارک شناساییتان اختصاص دهید و در طول سفر مواظب وسایل ارزشمندتان باشید تا مجبور نشوید که بخشی از زمان اقامتتان را به جای تفریح و گشت و گذار، صرف جست و جوی وسایلتان و یا طی کردن مراحل اداری بابت گم شدن پاسپورت و دیگر مدارک شناسایتتان کنید.

 

۱۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران