۰۲۱۷۴۶۳۴
استانبول کارت چیست ؟

استانبول کارت چیست ؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

ما در این مقاله می خواهیم برای شما از کاهش هزینه در سفر به استانبول توضیح دهیم.شما می توانید با داشتن کارت گردشگری استانبول تخفیفاتی در رفت و آمدهای داخل شهر داشته باشید. حال برای شما سوال پیش می آید که استانبول کارت چیست و چگونه می شود آن را در سفر تور استانبول تهیه کرد پس با ماه همراه باشید تا راهنمایی های لازم در مورد کارت گردشگری استانبول برای شما داشته باشیم. در سفر به استانبول یکی از پر هزینه ترین قسمت ها جابه جایی و رفت آمد در شهر می باشد که شما برای گشت و گذار و خرید باید هزینه کنید.اما ما برای شما استفاده از استانبول کارت پیشنهاد می دهیم تا در هزینه های رفت آمد صرفه جویی داشته باشید. ارزان ترین رفت آمد در استانبول استفاده از وسیله نقلیه عمومی می باشد از جمله مترو، اتوبوس، تراموا .اما شما می توانید با استفاده از استانبول کارت تقریبا 50 درصد هزینه را کاهش دهید .

 

 

چگونه استانبول کارت بخریم؟

 

شما می توانید به چند طریق استانبول کارت تهیه کنید که آسان ترین روش خرید آن در دکه های مخصوص فرودگاه های استانبول می باشد .یا می توانید از دکه های روزنامه فروشی داخل شهر هم تهیه کنید. برای خرید استنبول کارت حتما فقط از دکه ها یا فرودگاه اقدام کنید.

 

 

قیمت استانبول کارت چقدر است؟

 

در آخرین به روز رسانی قیمت استانبول کارت 10 لیر ترکیه بوده است که بعد از خرید باید آن را شارژ کنید. این قیمت به نسبت نواسانات دلار تغییر میکند پس برای اینکه متوجه شوید دقیقا این مبلغ چقدر است به خود دکه های فروش در استانبول مراجعه کنید.

 

 

استانبول کارت را چگونه شارژ کنیم؟

 

شما بعد از خرید می توانید در همان دکه های مخصوص فروش کارت گردشگری استانبول آنها را شارژ کنید .میزان شارژ آن ها بستگی به رفت آمد شما دارد که می توانید بین ۵، ۱۰ یا ۲۰ لیر شارژ کنید. روش دیگر برای شارژ کردن استانبول کارت با استفاده از دستگاه های مخصوص در فرودگاه ها می باشد که شما باید لیر ترکیه به همراه داشته باشید و سپس کارت را روی سطح شیشه ای دستگاه قراردهید سپس بعد از شناسایی کارت شما باید اسکناس ها را درون دستگاه قرار بدهید (اسکناس ها صاف باشد) و بعد از آن دوباره کارت را برای شارژ به میزان پول شما به دستگاه بزنید .در آخر رسید هم را دریافت کنید.

 

 

با خرید استانبول کارت می توان از کدام وسایل نقلیه استفاده کرد؟

 

به یاد داشته باشید شما با داشتن استانبول کارت می توانید از تمام وسایل نقلیه عمومی در استانبول استفاده کنید.از جمله مترو، تراموا، متروباس، اتوبوس، قایق، تی‌سی‌دی‌دی، هاواتاش و..... در آخر شاید برای شما سوال پیش بیاید که بعد از اتمام سفر استانبول کارت اگر شارژ داشته باشد را چیکار کنید؟ این کارت ها به مدت دو سال اعتبار دارد و همچنین می توانید در سفرهای بعدی از آن استفاده کنید.

 

۲۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران