۰۲۱۷۴۶۳۴
حقایق عجیب درباره کانادا

حقایق عجیب درباره کانادا

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

حقایق عجیب درباره کانادا

 

کانادا از آن کشورهایی است که هر کسی با سفر به آن، شیفته اش می شود! کشوری پهناور که هر گوشه اش از دیگری زیباتر، جذاب تر و دیدنی تر است و به همین خاطر هم هست که توریستان زیادی از سراسر دنیا، آرزوی سفر به کانادا را دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و شما هم می خواهید با اخذ ویزای توریستی کانادا راهی این کشور خاص و رویایی شوید، به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از هر گونه اقدام برای سفر به کانادا، این مطلب را با دقت بخوانید. چراکه با خواندن این مطلب، دید جدیدی به کانادا پیدا می کنید و اطلاعاتتان درباره کانادا بیشتر و بیشتر می شود. با ما در  زیما سفر  همراه باشید چون ما در ادامه می خواهیم به شما چند  حقیقت جالب درباره کانادا  بگوییم که تا به حال کمتر در مورد آن ها صحبت شده است. پس با ما همراه باشید!

 

کمترین دمایی که تا به حال در کانادا ثبت شده است، معادل دمای مریخ است!

 

مطمئنا شما هم حکایت هایی درباره سرمای شدید زمستان های کانادا شنیده اید. اما شاید شما هم نمی دانستید که کانادا می تواند به قدری سرد شود که دمایش با دمای سیاره مریخ برابری کند. جالب است که بدانید میانگین دمای حداقل اوتاوا کانادا در ماه ژانویه، 14.4- درجه سانتیگراد است و این دما به عنوان دمای میانگین، واقعا دمای پایین است! نکته جالب دیگر اینکه در سال 1947 میلادی، دمای 63- درجه سانتیگراد هم در کانادا ثبت شد که واقعا نشان از سرمای بسیار عجیب کانادا در آن سال ها دارد. جالبی این مساله این است که دمای مریخ هم تقریبا با این دما برابری می کند و همین مساله نشان می دهد که کانادا پتانسیل سرد شدن به اندازه مریخ را هم دارد! به هر حال اگر شما هم می خواهید بعد از دریافت ویزای توریستی کانادا به کانادا سفر کنید و دلتان می خواهد که کانادا را در فصل زمستان ببینید، به شما توصیه می کنیم که حتما گرم ترین لباس هایتان را با خودتان به کانادا ببرید تا سرمای هوا اذیتتان نکند!

 

 

کانادا بیشتر از آن تعدادی که فکرش را می کنید، دریاچه دارد!

 

یکی از جالب ترین حقایق درباره کانادا این است که کانادا بیش از هر کشور دیگری در جهان، دریاچه دارد! جالب است که بدانید بیش از 50 درصد دریاچه های طبیعی جهان در کانادا واقع شده اند و این آمار و ارقام بسیار عجیبی است. به خاطر همین هم هست که بعضی از دریاچه های کانادا در شمار بهترین جاذبه های گردشگری کانادا قرار گرفته اند و تا این اندازه در جهان شهرت پیدا کرده اند.

 

 

کانادا از اتحادیه اروپا بزرگتر است

 

کانادا کشور بسیار بزرگی است. جالب است که بدانید کانادا بزرگ تر از اتحادیه اروپا است و مساحتش 33 برابر مساحت ایتالیا و 15 برابر مساحت فرانسه است. از آن هم جالب تر اینکه مساحت کانادا سه برابر مساحت هند است و حدودا 30 درصد هم از استرالیا بزرگتر است! اگر شما هم دوست دارید که از این کشور وسیع و زیبا دیدن کنید، می توانید همین حالا اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا کنید.

 

 

آلرت در قلمرو نوناووت کانادا، شمالی ترین جایی است که بشر در آن زندگی می کند!

 

آلرت نام محلی است که فقط 817 کیلومتر با قطب شمال فاصله دارد. جالب است که بدانید آلرت شمالی ترین جایی است که بشر در آن زندگی می کند. در این شهر هیچ مرکز خرید یا سینمایی وجود ندارد و فقط ارتش و دانشمندان در آن اقامت می کند. جالب است که بدانید گرمترین ماه سال در آلرت، ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) است. نکته جالب درمورد آن، این است که در این ماه میانگین دمای هوای آلرت به 3.4 درجه سانتیگراد می رسد! از آن هم عجیب تر اینکه دمای میانگین سردترین ماه سال در آلرت، 32.19- درجه سانتیگراد است و عملا زندگی در آن بسیار سخت است.

 

 

کانادا طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد

 

اگر شما شروع به قدم زدن در خط ساحلی کانادا کنید و اصلا هم متوقف نشوید، هیچ چیز نخورید، به پاهایتان استراحت ندهید و اصلا هم نخوابید، بعد از 4.5 سال به پایان خط ساحلی کانادا می رسید. در واقع کانادا طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد و از سه طرف با سه اقیانوس مختلف یعنی اقیانوس اطلس، اقیانوس منجمد شمالی و اقیانوس آرام احاطه شده است و بعضی از زیباترین سواحل جهان را در خود جای داده است. به هر حال اگر با ویزای توریستی کانادا راهی این کشور شدید و توانستید از یکی از سواحل کانادا دیدن کنید، این نکته را به یاد بیاورید، لحظه ای چشمانتان را ببندید و سعی کنید که عظمت خط ساحلی کانادا را برای یک لحظه در ذهنتان متصور شوید! بعد دوباره چشمانتان را باز کنید و این بار با دیدی جدید به ساحل کانادا نگاه کنید!

 

 

10 درصد از جنگل های کل جهان متعلق به کانادا است

 

یکی از حقایق جذاب درباره کانادا این است که 10 درصد از جنگل های کل جهان در کانادا واقع شده اند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما کانادا 396.9 میلیون هکتار جنگل دارد و 68 درصد درختانش مخروطی هستند.

 

 

بعضی از پارک های ملی کانادا از بیشتر کشورهای جهان بزرگ تر هستند

 

یکی از عجیب ترین حقایق درباره کانادا این است که کشور کانادا به قدری بزرگ است که حتی پارک های ملی کانادا هم از خیلی از کشورهای دیگر دنیا بزرگ تر هستند! جالب است که بدانید یک پارک ملی به نام پارک ملی ناهانی در کانادا وجود دارد که آبشارهای بسیار بزرگی را در خود جای داده است و مساحتش به 30،050 کیلومتر مربع می رسد. نکته جالب در مورد این پارک ملی این است که مساحتش از کشوری مثل آلبانی بزرگتر است. از طرفی یک پارک ملی دیگر هم در کاناد وجود دارد که با نام پارک ملی وود بوفالو شاخته می شود. این پارک ملی 44،807 کیلومتر مربع مساحت دارد و مساحتش از دانمارک و سوئیس بیشتر است!

 

 

۲۲ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران