۰۲۱۷۴۶۳۴
در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

امتیار دهید:

۴.۸ از ۱۵۰۰ امتیاز

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

 

به نظر شما برای ما ایرانیان بهتر است که برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار ؟ به نظر شما اگر از ایران لیره تهیه کنیم برایمان بهتر است یا باید در سفر به ترکیه دلار ببریم و آنجا در ترکیه لیره تهیه کنیم ؟ به نظرتان باید چند لیره برای سفر به ترکیه همراهمان داشته باشیم؟ با ما در زیما سفر همراه باشید تا جواب این سوال ها را دریافت کنید .

 

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار ، زیما سفر

 

برای سفر به ترکیه با خودمان دلار ببریم یا لیره ؟

 

اولین سوالی که ما می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم ، این است که برای سفر به ترکیه دلار ارز بهتری است یا لیره ؟ اگر بخواهیم در یک کلمه جواب این سوال را بدهیم ، باید بگوییم که "دلار" ارز بهتری برای سفر به ترکیه است . اما مساله اینجاست که این جواب برای این سوال ، اما و اگرهای زیادی دارد . می پرسید چه اما و اگرهایی ؟ پس بهتر است که ادامه مطلب را با دقت بخوانید .

 

برای سفر به ترکیه با خودمان دلار ببریم یا لیره ، زیما سفر

 

چرا دلار ارز بهتری برای سفر به ترکیه است ؟

 

دلیل اینکه می گوییم دلار ارز بهتری برای سفر به ترکیه است ، این است که بر اساس اوضاع اقتصادی کنونی ایران و ترکیه ، ارزهای ایران و ترکیه یعنی ریال و لیره مدام در معرض خطر افت ارزش هستند . اما دلار یک ارز پایدارتر است و شما بیشتر می توانید به آن اطمینان داشته باشید . پس اگر با خودتان دلار به ترکیه ببرید ، خیالتان حداقل از این بابت راحت می شود که پولتان افت شدید پیدا نمی کند . ضمن اینکه شما خیلی راحت می توانید در ترکیه دلار را به لیره تبدیل کنید . پس از این جهت نیز خیالتان باید راحت باشد. مخصوصا اینکه اگر احیانا تا آن زمان که می خواهید دلار را به لیره چنج کنید ارزش دلار بیشتر شود ، کل معاملات به سودتان تمام می شوند و مسلما در نهایت در ترکیه پول بیشتری برای خرید و تفریح خواهید داشت. اما این بدین معنا نیست که شما همیشه باید این تصمیم را بگیرید و همیشه باید با خودتان به ترکیه دلار ببرید. در ادامه در این باره توضیحات بیشتری به شما ارائه می کنیم .

 

چرا دلار ارز بهتری برای سفر به ترکیه است ، زیما سفر

 

چه زمانی به ترکیه دلار ببریم و چه زمانی لیره ؟

 

اگر بخواهیم به زبان ساده برایتان توضیح دهیم ، اگر زمان سفرتان به ترکیه با روزهای تعطیل اعم از روزهای تعطیلات هفته ای یعنی شنبه و یکشنبه و همچنین روزهای تعطیلات عمومی مثل اعیاد اسلامی مصادف بود ، برایتان بهتر است که از ایران به ترکیه لیره ببرید . می پرسید چرا؟ دلیل این مساله این است که در این روزها رنج تبدیل دقیق دلار به لیره در ترکیه مشخص نیست و احتمال اینکه صرافی های ترکیه کلاه سرتان بگذارند و یا اینکه به صورت ناعادلانه دلار را برایتان به لیره تبدیل کنند ، زیاد است . پس بهتر است که عطای همراه داشتن دلار در این روزها را به لقایش ببخشید و خیلی راحت از صرافی های ایران که همزبانتان هستند ، برای تبدیل ریال به لیره کمک بگیرید . اما در غیر این صورت بهتر است که با خودتان به ترکیه دلار ببرید تا احتمال ضرر کردنتان کم بشود . البته این را هم بگوییم که حتی اگر تصمیمتان این بود که دلار به ترکیه ببرید ، بهتر است که حداقل به اندازه هزینه روز اولتان در ترکیه لیره به همراه داشته باشید تا حداقل بتوانید خرج تاکسی و خورد و خوراک روز اولتان را به لیره در ترکیه پرداخت کنید و مجبور نشوید که سرسری و در اولین صرافی که در ترکیه به چشمتان خورد ، دلار را به لیره تبدیل کنید .

 

چه زمانی به ترکیه دلار ببریم و چه زمانی لیره ، زیما سفر

 

چند لیره با خودمان به ترکیه ببریم ؟

 

حالا سوال این است که شما باید چند لیره با خودتان به ترکیه ببرید تا در استرس و هول و ولای تبدیل زود هنگام دلار به لیره در ترکیه قرار نگیرید . اگر قرارتان این شد که با خودتان به ترکیه دلار ببرید ، بهتر است که حداقل 200 تا 250 لیره نیز همراهتان داشته باشید . در این صورت می توانید با این مبلغ پول کرایه تاکسی فرودگاه تا هتلتان در ترکیه را پرداخت کنید و اگر نیاز شد ، یک وعده غذا نیز در ترکیه با این پول نوش جان کنید و بعد سر حوصله به چند صرافی مختلف در ترکیه سر بزنید و در نهایت دلار را به لیره تبدیل کنید . امیدواریم که با خواندن این مطلب سوالی درباره اینکه دلار برای سفر به ترکیه بهتر است یا لیره ، در ذهنتان باقی نمانده باشد. در آخر باید بگوییم که حال و اوضاع اقتصادی و ارزش دلار، لیره و ریال در زمانی که شما قصد سفر به ترکیه دارید ، می توانند در تصمیم نهایی شما برای اینکه دلار به ترکیه ببرید یا لیره ، تاثیر بگذارد . برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما سفر تماس بگیرید .

 

چند لیره با خودمان به ترکیه ببریم ، زیما سفر

۰۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران